Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 417
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den Toshiba HD-DVD spilleren er jo blitt billig siden HD-DVD nå i realiteten har tapt kampen?

Bør man ikke heller da se seg om etter en rimelig, men god Blu-Ray spiller som da også kan spille av DVD plater?

F.eks denne:
    Komplett.no - Sony BDP-S300 Blu-Ray Disc

Da har man vel kjøpt seg i pose og sekk....

Evt en DVD opptager med mulighet for Blu-Ray avspilling - et kolombi-egg

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller ett kinder-egg?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja -enda bedre, men hva er 3.fordel?
    a) Blu-Ray avspiller
    b) opptaker
    c) ???

Kan man f.eks brenne DVD'er / CD'er på en slik opptaker - være seg program som er tatt opp på harddisken eller direkte fra annen kilde, f.eks platespiller.....

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asvaberg: nesten sant at hd-dvd har tapt, men så koster toshibaen godt under halve prisen til blu-ray spilleren du linker til. For meg er iallefall dette en vestentlig prisforskjell, og i allefall om man skal bruke den i hovedsak til dvd.

Men hvis dere venter noen dager så kan jeg sammenligne min oppo 981 mot ep10 som dvd spiller og se hvilken som er best. Frodel med ep10 er at den ikke sliter med macroblocking som 981, noe som er en meget STOR ulempe med 981.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Asvaberg: nesten sant at hd-dvd har tapt, men så koster toshibaen godt under halve prisen til blu-ray spilleren du linker til. For meg er iallefall dette en vestentlig prisforskjell, og i allefall om man skal bruke den i hovedsak til dvd.

Men hvis dere venter noen dager så kan jeg sammenligne min oppo 981 mot ep10 som dvd spiller og se hvilken som er best. Frodel med ep10 er at den ikke sliter med macroblocking som 981, noe som er en meget STOR ulempe med 981.
    Da kommer jeg til å vente i spenning.. Håper du får den snart og tester de to opp mot hverandre

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ja -enda bedre, men hva er 3.fordel?
    a) Blu-Ray avspiller
    b) opptaker
    c) ???

Kan man f.eks brenne DVD'er / CD'er på en slik opptaker - være seg program som er tatt opp på harddisken eller direkte fra annen kilde, f.eks platespiller.....

Eller kanskje c) blir at den kan spille min store samling med vanlige dvd'er på en anstendig måte også?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått ep10 i hus og testet med ett par dvd'er. Førsteinntrykket er at den er MYE bedre på dvd enn oppo 981. Den er skarpere, mye klarere, bedre farger, ja rett og slett bedre på det meste. Sitter her med ett stort smil rundt munnen, denne spilleren er verdt pengene alene kun som dvd-spiller. Ikke bare det, det fulgte også med en hdmi kabel, så nå gjelder det bare å få de hd-dvd filmene fra toshiba. Dette må være mitt beste kjøp noensinne når det kommer til lyd og bilde! I dag er en bra dag

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått ep10 i hus og testet med ett par dvd'er. Førsteinntrykket er at den er MYE bedre på dvd enn oppo 981. Den er skarpere, mye klarere, bedre farger, ja rett og slett bedre på det meste. Sitter her med ett stort smil rundt munnen, denne spilleren er verdt pengene alene kun som dvd-spiller. Ikke bare det, det fulgte også med en hdmi kabel, så nå gjelder det bare å få de hd-dvd filmene fra toshiba. Dette må være mitt beste kjøp noensinne når det kommer til lyd og bilde! I dag er en bra dag
    spennende, rett og slett!

Håper du kan si noe om hvordan den er på CD lyd også.
    Men den spiller jo ikke SACD/DVD-audio og har da heller ikke 5.1 analoge utganger - det vil nok Oppo 983 få..... garantert!

Men herregud, 1700 spenn for en HD-DVD spiller inkl. 5 filmer er jo gratis!

EP35 tar vel heller ikke SACD/DVD-audio til tross for 5.1 analoge utganger - merkelig............

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo veldig bra ut. Får vurdere en slik en.
    Kan du fortelle meg om den har digitial Coax inngang?

MVH
    K

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kobble
    Høres jo veldig bra ut. Får vurdere en slik en.
    Kan du fortelle meg om den har digitial Coax inngang?

MVH
    K
    Du mener vel utgang - og på Komplett står dette:
    1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak
    1 x digital lydutgang (optisk) ( TOS Link ) - bak
    1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - bak
    1 x kompositt videoutgang ( RCA phono ) - bak
    1 x nettverk ( RJ-45 ) - bak
    1 x S-videoutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak
    1 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) - bak
    2 x USB ( 19-pin HDMI type A ) - bak

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel utgang - og på Komplett står dette:
    1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak
    1 x digital lydutgang (optisk) ( TOS Link ) - bak
    1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - bak
    1 x kompositt videoutgang ( RCA phono ) - bak
    1 x nettverk ( RJ-45 ) - bak
    1 x S-videoutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak
    1 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) - bak
    2 x USB ( 19-pin HDMI type A ) - bak
    Mente nok utgang ja Gikk en smule fort i svingene der;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vær obs på at du KAN risikere at de 5 HD-DVD filmene ikke leveres hvis du kjøper/bestiller nå etter 31/1. Tilbudet var opprinnelig begrenset :

"Dette tilbudet gjelder kun Toshiba HD DVD spillere som er kjøpt hos en autorisert Toshiba forhandler i tidsrommet 1.oktober 2007 til 31.januar 2008."

http://www.hddvdeurope.com/_pdf/offers/hddvd_po_no.pdf

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobble: det er ikke digital coax, kun optisk.

asvaberg: det må sendes innen utgangen av februar etter som jeg har forstått, så dette også på en nettbutikk(husker ikke hvilken). Har nettbutikken sagt dette så er jo det en del av produktet og da må de stå for det eller få i retur.

Har ikke testet cd lyd og kommer heller ikke til å gjøre dette da jeg kun bruker optisk til lyd, mao får jeg samme lyd som fra oppo.

MEN hold fast! Jeg var litt redd for at dette skulle være tilfellet og det er at ep10 er ikke like god på deinterlacing som oppo 981(som jo er kongen). Jeg har sett ett par filmer og har lagt merke til en del trappetrinn (aliasing) som ett resultat av dårlig deinterlacing. Men bortsett fra dette virker det for meg at ep10 er bedre på alt annet. Skal teste litt mere i kveld om jeg orker...

EDIT: tror denne samme deinterlacingfeilen er på oppo 980 også, noen som kan bekrefte/avkrefte?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet cd lyd og kommer heller ikke til å gjøre dette da jeg kun bruker optisk til lyd, mao får jeg samme lyd som fra oppo.

EDIT: tror denne samme deinterlacingfeilen er på oppo 980 også, noen som kan bekrefte/avkrefte?
    du MÅ jo bruke optisk siden spilleren ikke har analoge utganger og det betyr at du Må vegen om DAC i receiver og det blir da samme sak for Oppo - capish...

Deinterlacing kan jeg ikke huske å ha opplevd på 980, men noen hevder det finnes.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asvaberg: deinterlacing gjør oppoen din hele tiden, men spørs om den gjør det riktig til enhver tid? Det er visst her oppo981 med faroudja gjør en meget god jobb. Den har jo høyeste score sammens med bla samsung bd1200 og toshiba xa2(xe1) hos hometheatrehifi: DVD Benchmark

Men selv om den har samme score som disse langt dyrere spillerene så har den nok ikke like bra bilde, da jeg synes min ep10 gir ett bedre bilde enn oppo bortsett fra noen feil som jeg forøvrig kun har funnet på pal dvd'er.

EDIT: det er analog ut på ep10 også, men kun i stereo.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bryderi til å teste analog lyd ut i stereo ut fra denne Toshiba og sammenligne med Oppo sin - det hadde vært spennende å lese om det er hørbare forskjeller på DAC'ene.....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bryderi til å teste analog lyd ut i stereo ut fra denne Toshiba og sammenligne med Oppo sin - det hadde vært spennende å lese om det er hørbare forskjeller på DAC'ene.....
    Jeg kan sikker teste det senere når jeg får tid, men jeg må presisere at jeg ikke er så veldig audiofil av meg og "tror" derfor at jeg ikke har gullører. Men for alt jeg vet kan jeg bli overrasket selv. Jeg vil sannsynligvis også kun teste med helt enkle og billige kabler.

Men en annen ting, mener å huske at du ved bruk av equalizer på oppo'en din syntes det bel bedre lyd? jeg har prøvd alle funksjoner som pop/rock osv og synes lyden blir dårligere på samtlige, men dette var over digital coax da.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg var ikke fornøyd med de prefabrikerte innstillingene ut over "rock". Den gav meg tydeligere/spissere diskant og fyldigere bass i mine Dynavoice M65.
    Kabel er optisk.

Nå skal det sies at jeg i ettertid har satt opp 5.1 høyttaleroppsett og bruker da "stereo 7ch" eller "enchanced 7ch" på receiver, og lar DVD spilleren stå uten bruk av EQ da dette oppsettet gir mer enn nok godlyd.

I HiFi (lowFi) oppsettet mitt med 970 og de små Proson høyttalerne blir det også betydelig mere bass ved bruk av "rock".
    Kabel er her RCA-analog i ren stereo.

De romkorrigerings-greiene på spilleren holder jeg meg langt unna :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDCP problem med Oppo DV-980H og Panasonic PX70

Jeg fikk endelig min Oppo DV-980H i dag, men gleden ble kortvarig. Da jeg koblet den opp og skrudde på tv'en tok det nøyaktig fem sekunder før bildet forsvant. I FAQ'en til oppo står det at det mest sannsynlig er fordi tv'en ikke støtter HDCP, men det skal den gjøre! Ihvertfall sier specsene at Panasonic TH-37PX70 skal støtte det. Kundeservice til oppo sa at jeg burde prøve en annen kabel, men tre kabler senere har jeg fortsatt ikke bilde over HDMI..

Er det noen her som har hatt liknende problemer enten med oppo eller 70PX? Litt rart at annet HDMI-materiale (som PC) virker, men ikke HDCP..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig rart ut.

Du bruker originalkabelen (HDMI) fra spilleren inn i TV?
    Du har satt TV til å motta HDMI signal og vise dette ?
    Du har ikke gjort noen endringer i oppsett på spilleren?

Panasonic'en supporterer HDCP, det står jo i all linker jeg kan finne.

Har du forsøkt andre filmer eller en annen spiller påTV'en?

Hvilken oppskalering har du valgt? Kanskje din TV ikke supporterer 1080p, men bare 1080i (det gjør nemlig min LG og da får jeg ikke bilde på 1080p)
    Eller omvendt - prøv å endre litt på dette. Tror du da må trykke eject før du velger forskjellige HDMI skaleringer.

Se bilde under for forklaring:
    Vedlegg 29205

Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •