Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 21 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 417
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Oppo spiller like om hjørnet

Fikk denne info fra USA:

The DV-983H will likely be released late February with a MSRP of $350. It will have higher audio performance to that of the DV-980H with more accurate video performance than provided by the Faroudja chipset.

Best Regards.

Herlig eller ikke? Den vil jo ikke ha BD mulighet - det kommer vel i enste utgave igjen nå som HD-DVD nesten er gravlagt....

Fant dette på et svensk nettsted:
    Till december/årsskiftet kommer det ytterligare en intressant spelare från Oppo.

Oppo DV-983H.
    Förmodligen kommer den att ersätta DV-981 som Oppos mest avancerade spelare.
    Den stora skillnaden är att man kommer byta ut Faroudjas DCDi mot Anchorbays Precision.
    Exakt hur implementeringen kommer att vara får vi veta när den släpps, men det handlar om en av de bästa chippen. Man kan ju hoppas på att få med både deinterlacing, skalning och edge enhancement/noise reduction
    Rätt implementerat skulle det tom gå att få ut 24/48/72 alt 25/50/75 från spelaren för att få judderfria bilder. Spännande
    Jag är inne på min tredje Oppo (971, 970, 980) och när nu HD-formatet stabiliserar sig ska det bli mycket intressant att se vad som dyker upp för HD-spelare från Oppo.
    De har ju visat sig leverera gång efter gång!

Men jeg synes de begynner å ta godt betalt nå, Oppo. Den skal være MYE bedre enn 981/980 for å forsvare den forholdsvis høye prisen på $350 (981 koster $229 og 980 koster $169).
    Nå er dollaren lav så for vår del er det kanskje ikke så ille, men for en amerikaner er nå engang en dollar en dollar........

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noe om denne spilleren på avsforum, mener å hukse at det var store forventinger til denne da den bruker en av de absolutt beste skalerere og deinterlacer osv. Den sammme brikken til dvdo osv koster visst langt mere, så til den prisen har de fått med mye bra elektronikk!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt sikkert et godt poeng, Herminator. Dessuten er jo merket blitt veldig populært i pengesterke Norge (takket være sånne som deg&meg) og markedsmekanismene er da engang sånn at prisene vil stige når etterspørselen stiger...............

Tror jeg skal avvente denne nye litt og lese andres erfaringer før jeg evt 'oppgraderer'.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe på firmware fronten for Oppo 980H? Er det ikke f.eks. snart på tide at de kommer med en fiks på subtitle-problemet? Den kutter jo lange subtitles.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får spørre dem - kanskje de er litt for opptatt med å få ferdig 983.......... subtitles er vel heller ikke det aller mest prioriterte for USA markedet vil jeg tro - men et høflig spørsmål skader ingen.

Men dette gjelder vel bare filmer fra en harddisk - ikke DVD plater..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    du får spørre dem - kanskje de er litt for opptatt med å få ferdig 983.......... subtitles er vel heller ikke det aller mest prioriterte for USA markedet vil jeg tro - men et høflig spørsmål skader ingen.

Men dette gjelder vel bare filmer fra en harddisk - ikke DVD plater..
    Det sies at det mest utbredte språket i verden er gebrokkent engelsk, så jeg ser ingen grunn til at de ikke også bør ordne subtitle-featuren for det amerikanske markedet. Mange innflyttere der som ikke er helt stødige i engelsk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oladunk
    Skjer det noe på firmware fronten for Oppo 980H? Er det ikke f.eks. snart på tide at de kommer med en fiks på subtitle-problemet? Den kutter jo lange subtitles.
    Oppo sier:

"This error is indicative of an error with all of our DVD players. This is an error with the MTK decoder hardware, and not that of the software revision. We have not been able to isolate the error, so we can't determine if a software fix will be developed in the future."

.:vegard:.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vekker jeg denne tråden til liv igjen

Jeg kjøpte en OPPO-981HD hos datakjeden for 2 dager siden.
    Jeg har i dag en Panasonic 42PZ70 Plasma.
    Lyd og bilde går gjennom medfølgende hdmi kabel.

Resultatet er en svartnivå pixelering jeg ikke har sett maken til, bildet virker minst like bra på min 5 år gamle Sony og MYE bedre på svartnivået (er det det som er omtalt her som makroblokking?).
    Denne tråden omhandler for det meste 980 utgaven, men jeg håper noen har en fornuftig løsning på dette problemet også.

Har prøvd på 576p,720p og 1080p, samme resultat.

I og med at jeg har plasma-skjerm vil jeg tro at det er mulig å ta bilde av dette fenomenet, og jeg kommer til å gjøre dette i kveld slik at dere kan se hva jeg snakker om.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rookie_NO
    Da vekker jeg denne tråden til liv igjen

Jeg kjøpte en OPPO-981HD hos datakjeden for 2 dager siden.
    Jeg har i dag en Panasonic 42PZ70 Plasma.
    Lyd og bilde går gjennom medfølgende hdmi kabel.

Resultatet er en svartnivå pixelering jeg ikke har sett maken til, bildet virker minst like bra på min 5 år gamle Sony og MYE bedre på svartnivået (er det det som er omtalt her som makroblokking?).
    Denne tråden omhandler for det meste 980 utgaven, men jeg håper noen har en fornuftig løsning på dette problemet også.

Har prøvd på 576p,720p og 1080p, samme resultat.

I og med at jeg har plasma-skjerm vil jeg tro at det er mulig å ta bilde av dette fenomenet, og jeg kommer til å gjøre dette i kveld slik at dere kan se hva jeg snakker om.
    Siden du kjøpte den ny i Norge ville jeg tatt den med meg til Datakjeden og spurt om du kunne teste den på en plasma der (med DIN DVD plate selvfølgelig).
    Makroblokking har jeg forstått ikke er noe synlig problem før man er oppe i 50-60' lerret...................Anfield og andre storbrukere herinne testet vel denne og måtte bruke tid på å finne noe makroblokking i sin test..........

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant denne tråden How bad is the Oppo 981 macro-blocking? - AVForums som inneholder noen bilder som beskriver problemet mitt ganske bra.

Ikke pent...
    Det gjelder forsåvidt ikke bare svartnivået, men generelt mørke scener.
    Forøvrig takk for svar, skal sjekke litt mer før jeg tar turen til datakjeden.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det pga Faroudja brikken? Min 980 har ikke disse problemene på min plasma (42) ihvertfall - og den nye 983 skal visstnok få en forbedret Faroudja brikke - hmmm

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    981 sliter med macroblocking pga av faroudja brikken ja, men dog kun på oppskalering etter det jeg selv har erfart og fått bekreftet av andre på nett. Så på 576p opplever jeg ikke mere macroblocking enn normalt(husk macroblocking ligger på selve mpeg2 kodingen), ved 720p og 1080i så blir det langt værre på en del filmer og andre ikke. Dette er en feil med denne faroudja brikken som sitter i bla oppo 981 og denon 1930. Denne macroblockingen er godt synlig selv på 37" lcd og 50" plasma etter mine erfaringer, men forsvinner hvis jeg velger 576p.

asvaberg: den nye 983 bruker ikke farudja i det hele tatt, men brikke fra anchorbay. husker ikke hvilken, men det står på bla avsforum. Det er i allefall samme brikka som sitter i de langt dyrere dvdo oppskalererne.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    asvaberg: den nye 983 bruker ikke farudja i det hele tatt, men brikke fra anchorbay. husker ikke hvilken, men det står på bla avsforum. Det er i allefall samme brikka som sitter i de langt dyrere dvdo oppskalererne.
    Ja, selvfølgelig - jeg klarte ikke å få det frem på tastaturet..... kunne jo bare lest mitt eget innlegg øverst på denne siden...........

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Siden du kjøpte den ny i Norge ville jeg tatt den med meg til Datakjeden og spurt om du kunne teste den på en plasma der (med DIN DVD plate selvfølgelig).
    Makroblokking har jeg forstått ikke er noe synlig problem før man er oppe i 50-60' lerret...................Anfield og andre storbrukere herinne testet vel denne og måtte bruke tid på å finne noe makroblokking i sin test..........
    Det kommer nok an på det øvrige utstyret. Jeg har ikke testa Oppo 981, men jeg hadde en Denon 1920 med samme brikkesett, og den måtte jeg hive på huet og ræva ut fordi macroblockingen var så framtredende. Ikke i alle filmer, men i en del. Jeg har en Panasonic 42" plasma.

Problemet kunne justeres bort ved å skru ned svartnivået på skjermen, men da forsvinner jo samtidig detaljer som man ikke ønsker at skal forsvinne.

Med Oppo 980 har jeg ingen slike problemer, heller ikke med min eldre Pioneer 490.

Det er vel slik at problemet av en eller annen grunn er langt mindre på LCD-skjermer og -projektorer har jeg forstått. Og det varierer sikkert på plasma-skjermer og DLP-projektorer også, hvor framtredende det blir.

.:vegard:.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i allefall skrive under på at problemet ikke var mindre fremtreden på lcd'en jeg hadde før. Det var en nå utdatert sharp modell. problemet er like stort på min plasma jeg har nå, så selv tror jeg det vil være der uansett tv eller projektor, men som du sier så kan en gjøre det mindre fremtreden ved å amputere den nedre delen av gråskalaen.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her på vakt i natt og myser litt på Oppo DV-980H.. Har lest meg gjennom tråden, og lurer fælt på om/hvor mye det er å hente på å bytte ut min Pioneer 575 til fordel for denne..? Min pioneer har jo ikke dvi/hmdi, så pr dato så kjøres det i s-video opp til plasmaen da jeg kjører component fra pj.. Slik jeg leser det, så har denne DV-980H BÅDE hdmi og component..? Slik at jeg engang for alle blir ferdig med dette rusket av noe s-videoopplegget

Er ellers dette ett produkt som dere vil anbefale? Tenker da på billedkvalitet, og ikke minst total kvalitet på produktet? Noen her som vet hva den ender opp på i pris totalt levert her på berget?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du jo toshiba hd-ep10 HD-DVD spiller med 5-filmer til 1500kr flere steder, bla annet på komplett. Denne har også hdmi og component og skal være god på dvd også. Se på det som en god dvd spiller med hd-dvd på kjøpet 5 filmer får du jo også. Bestilte selv en i dag...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du jo toshiba hd-ep10 HD-DVD spiller med 5-filmer til 1500kr flere steder, bla annet på komplett. Denne har også hdmi og component og skal være god på dvd også. Se på det som en god dvd spiller med hd-dvd på kjøpet 5 filmer får du jo også. Bestilte selv en i dag...

Hmmm... Den tenkte jeg ikke på gitt.. Har egentlig ikke "pesa" så mye med dette HD-greiene ennå jeg.. Men er ikke dette den spilleren som er så voldsomt treig i oppstarten da? Og, hvor god er den på vanlig dvdavspilling? Kjører den forresten hd i 1080p-oppløsning?

Og hvordan blir dette med soner på denne forresten, da jeg har kjøpt filmer fra flere ulike soner...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD delen er sonefri, mens dvd delen er sone 2. Den kjører 1080p og 24Hz ja. Det står mere om denne spilleren på forumet. At den er treig, dvs 40-50 sekunder for å få i gang en dvd synes ikke jeg er så ille. Kan ikke si min oppo er så rask heller, tar kanskje 20-30 sekunder før filmen er i gang. Litt mere tolmodighet, samme pris men med HD mulighet? synes ikke det er så dum deal, ikke er det noe tap om hd-dvd skulle gå neden om og hjem igjen for spilleren er fortsatt en god dvd spiller.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD delen er sonefri, mens dvd delen er sone 2. Den kjører 1080p og 24Hz ja. Det står mere om denne spilleren på forumet. At den er treig, dvs 40-50 sekunder for å få i gang en dvd synes ikke jeg er så ille. Kan ikke si min oppo er så rask heller, tar kanskje 20-30 sekunder før filmen er i gang. Litt mere tolmodighet, samme pris men med HD mulighet? synes ikke det er så dum deal, ikke er det noe tap om hd-dvd skulle gå neden om og hjem igjen for spilleren er fortsatt en god dvd spiller.
    Hmm.. Sant nok... Får sitte på vakt noen netter og "fintenke" litt Var innom tråden til hdspillern og ser at det ligger noen linker for å få den sonefri.. Får ta med visa'n på vakt og handle litt snart... Ser også at det selges endel hd-dvd'er til sterkt reduserte priser, samt at dersom den er fullgod som vanlig dvdspiller, så er det jo en grei deal da.....

Side 18 av 21 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •