Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 417
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Oppo 971H pr. idag. Vurderer å gå til innkjøp av enten 980 eller 981. Skal kjøres på en Pioneer 507XA plasma. Hvilken er best til mitt bruk. Tenker da KUN på bildekvalitet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm - sånn umiddelbart vil jeg vel si 981 pga skjermstørrelsen din.

Jeg har også 971 og 980 og det var ikke mye forskjell i BILDE på min 42'' plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlidal
    EDIT: Kom på at eg må jo sjekke om HDMI-kabelen fylgjer med.
    Og det gjorde det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola! Tenkte å kjøpe en 980 som julegave til gammern som nettopp har fått seg flott fin ny Full HD skjerm...

Men... han har ikke noe surround anlegg eller noe slikt, dersom Oppo'n kobles til via HDMI vil den da eks. dekode all surround lyd (DD og DTS) til 2 kanals stereo og sende dette over hdmi? Eller sender den bare rå bitstream?

Og jeg går utifra at siden den støtter XVID/DIVX så har den ikke noe problem med å lese CD/DVD+/-R(W) plater? (Han har en dvdr opptager også...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått mitt panasonic tv og fikk koblet det sammen med min oppo 980. Må si jeg var veldig fornøyd med bildet men oppo'en bråker fælt når jeg holder på i menyen evt. går tilbake til meny mens jeg ser film. Når jeg spiller film er det ingen lyd. Noen som har samme problem ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cynosure
    Da har jeg endelig fått mitt panasonic tv og fikk koblet det sammen med min oppo 980. Må si jeg var veldig fornøyd med bildet men oppo'en bråker fælt når jeg holder på i menyen evt. går tilbake til meny mens jeg ser film. Når jeg spiller film er det ingen lyd. Noen som har samme problem ?
    Min Oppo 980 er helt stille uansett.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være stille - mener å huske at en annen hadde dette problemet og vedkommende kontaktet Oppo (der han hadde kjøpt spilleren) og det ble fikset med en ny eller noe sånn.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Skal være stille - mener å huske at en annen hadde dette problemet og vedkommende kontaktet Oppo (der han hadde kjøpt spilleren) og det ble fikset med en ny eller noe sånn.....
    OK, får sende en mail til Oppo og høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg med dette inn i fanklubben! Har hatt min 980 i noen måneder nå, og må si meg meget fornøyd! Den har alle funksjoner en kan ønske seg og det til en uslåelig pris!

Og i dag får fatter'n sin 980 i posten. Tenker svoger'n er neste mann ut...

Er spent på hva Oppo kommer til å lansere framover!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    (...) dersom Oppo'n kobles til via HDMI vil den da eks. dekode all surround lyd (DD og DTS) til 2 kanals stereo og sende dette over hdmi? Eller sender den bare rå bitstream?
    Ingen som kunne svare på om Oppo'n dekoder DD/DTS til stereo/"analog" lyd?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg vet er at om jeg setter på en CD/DVD med DTS spor så svitsjer automatisk receiver til DTS (bruker coax digitalkabel).

Jeg har kun to høyttalere og må da selv velge på receiver om jeg ønsker kun stereo ut eller la den stå i DTS.

Hvis jeg kjører multi-channel oppsettet på receiver så har jeg vel ikke disse valgene - de er faste. Ikke engang bass/diskant kan jeg justere på SACD (mener å huske det er slik)

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan velge "downmix" to 2ch for å få mikset ned til stereo, om dette går over hdmi-linken vet jeg ikke - overfører ikke lyd over hdmi.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem på min. Den jobber og veldig når jeg spiller av dvd-r filmer. Her i går brukte den nesten et halvt minutt fra jeg trykket på play i menyen på filmen til den fant sporet.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres rart ut. Jeg har 2 Oppo'er og har ikke noen problemer slik dere beskriver.
    Nå bruker jeg nesten bare fabrikkproduserte CD'er og DVD'er, men vi har da en og annen hjemmebrent sak (fyfyfy) som vi har spilt av.

Hør med Oppo: service@oppodigital.com

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at det var en del riper i et par av de platene jeg prøvde, er vel derfor det tok litt tid før filmen startet. Men er fortsatt lyder når jeg bytter spor eller er i menyen og trykker. Sendte mail til de og fikk dette svaret:

"Yes, this is normal for the DV-980H. The transport is noisy when at menus and changing tracks.

Best Regards,

Customer Service"

Er jo merkelig da at noen har denne støyingen og andre ikke...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Fant ut at det var en del riper i et par av de platene jeg prøvde, er vel derfor det tok litt tid før filmen startet. Men er fortsatt lyder når jeg bytter spor eller er i menyen og trykker. Sendte mail til de og fikk dette svaret:

"Yes, this is normal for the DV-980H. The transport is noisy when at menus and changing tracks.

Best Regards,

Customer Service"

Fikk noenlunde samme meldingen. Så lenge den ikke støyer under avspilling eller går i lufta så skal jeg leve med det ^^

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg har hatt min stående øverst på en benk, ikke i rack, og har ikke vært plaget av noe støy. Men så er jeg ganske tolerant for støy :-)

Nå er den i rack og da om mulig enda stillere..........

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg meldt meg inn i klubben her

bestilte min oppo dv980h av datakjeden.no idag, til 1495kr + frakt, var ikke så mye å tape på det iforhold til usa så

skal kjøres på jvc 42" 1080i signaler, gleder meg !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine erfaringar

Min Oppo DV-980H vart kjøpt i går på Laksevåg senter i Bergen. 1495,- inkludert alt. HDMI-kabelen følgde som sagt med.

For meg var overgangen enorm. Frå scart- til hdmi-tilkopling. Og den merkast. Ansikta i "Six feet under" kunne faktisk sjåast! Heilt herleg å sjå på. Likevel har eg kanskje framleis litt å gå på. Får prøva meg med ein kalibrerings-dvd og sjå. Men ikkje **** om eg ser forskjell på 1080i, 720p, 576p eller til og med 576i (men på 576i ville ikkje tv-en min lystra heilt, og eg måtte manuelt skifte til rett bileteformat sjølv om det stod på auto). Veit ikkje om det er auga mine det er noko gale med, men absolutt ingen forskjell sånn som eg såg det iallfall. Kanskje viss eg prøver meg med litt meir detaljerte bilete.

Når det gjeld lyden så har eg ikkje noko særleg grunnlag for å uttale meg. Eg har berre tv-høgtalarane, og har aldri hatt noko anna. Men eg er nøgd og har, som forventa, ingenting å kommentere eller utsette på lyden.

Ein ting eg ikkje likar så godt er lyden den lagar ved title-skifte. Det er som forventa, utanom den groteskt høge lyden. Asvaberg hadde absolutt ingen lyd, aldri? Men ingen problem, og det går kjapt nok. Ikkje noko av dei voldsomme problema som nokon av dei andre har opplevd. Den same lyden kjem og ved skifte av spor på ein CD, men her òg går det akkurat så kjapt som ein forventar og håper.

Elles så skulle eg ønske at fargen på teikna i displayet var cirka oransje eller noko i den dur. Likar ikkje den blåfargen. Eller lilla? Eg er fargeblind, men er fast bestemt på at eg likar oransje/lysegul betre
    Hadde vore kult med ein firmware på det.

Kan ikkje vera noko som helst anna enn stornøgd. Men det er vel kanskje mest grunna den store overgongen. Endeleg får tv-en min det den fortener.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, rlidal.

Slike innlegg får meg til å tenke på hvor fantastisk dårlig skoleverket var med vår nynorsk undervisning. Istedetfor å hakke på oss fordi vi glemte et "kva" elller et "eit", så skulle vi ha blitt motivert til å se hvor nydelig nynorsk som skriftspråk er.
    Innlegget ditt er som å lese et eventyr

Ang. lyd/during fra spilleren: nei, jeg kan ikke erindre å ha hatt noe særlig med ulyder fra 980 eller 971 annet enn på selve plateskuffen. Nå bruker jeg mest min dedikerte Yamaha spiller for CD-plater. Og med DVD plater er det ikke mye jeg gjør annet enn å sette på filmen og nyte bildekvaliteten.

Jeg bruker selvfølgelig Oppo'n til SACD plater og kan heller ikke her huske å ha hørt noen ulyder.

Jeg bruker en harddisk via USB med masse musikk på, men da kommer det ingen ulyder fra spilleren, selvfølgelig.

ps! jeg bruker en Belkin surgemaster (sånn litt dyrere strøm "padde") og har jordet plugg på strømkabelen til spilleren. Vet ikke om det kan ha noe å si med tanke på evt. ulyder (stabil strømforsyning f.eks.......tviler på at det har noe å si men......)

Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •