Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 417
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter at svigerfar ble litt nysgjerrig på min 980, bestilte jeg like godt en til han også. Han sitter med en CRT tv, og da selvfølgelig uten HDMI inngang. Prøvde å koble til med en komponent -> scart kabel, men får ikke noe bilde. Får kun bilde via S-video eller Rca (Er vel det en sånn gul "phono" kabel heter?). Er det noen innstillinger som må gjøres i Oppo'en eller tv for å få bilde via komponent?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CraZee:

se på bildet her

Du må da skaffe deg noen RCA plugger - gul/rød/grønn/blå som du igjen kan sette på en scart overgang og bruke scart i TV'en
    Det skal fungere, det gjør det for meg i det andre huset mitt, selv med kun gul ledning (bilde) siden jeg ikke hadde de andre

Scart-adapter kjøper du på Biltema for kr 27 (Coop OBS skulle ha 89 eller noe sånn...)

http://www.biltema.no/Archive/Produc...e/24-155_l.jpg

Siden du har prøvd dette og ikke har fått bilde så blir jeg litt i tvil.
    Mener at jeg bare valgte "av" på TV'en og ikke gjorde noen innstillinger på spilleren - men det er mulig at du må inn i Oppo menyen og endre HDMI signalet bort, men hvordan skal du klare det uten bilde....... nei- jeg tror ikke du behøver å gjøre noe på selve spilleren. Jeg tror feilen ligger i TV'en din

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dere med litt erfaring med Oppo 980

Har lest hele tråden og ble litt usikker.....

Er det slik og forstå at dette virkelig er en MEGET god dvd spiller som vil gruse Denon 1910 spilleren min, selv om prisen bare er ca 2000.- for Oppo'n?

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CraZee
    Etter at svigerfar ble litt nysgjerrig på min 980, bestilte jeg like godt en til han også. Han sitter med en CRT tv, og da selvfølgelig uten HDMI inngang. Prøvde å koble til med en komponent -> scart kabel, men får ikke noe bilde. Får kun bilde via S-video eller Rca (Er vel det en sånn gul "phono" kabel heter?). Er det noen innstillinger som må gjøres i Oppo'en eller tv for å få bilde via komponent?
    Du trenger en aktiv boks som konverterer fra YUV til RGB. Det holder ikke med en kabel. F.eks en slik, som du ser er de ikke akkurat gratis. Får du bilde via svideo (den runde svarte :-) ) burde det bli nesten like bra. På tide med ny TV?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Du trenger en aktiv boks som konverterer fra YUV til RGB. Det holder ikke med en kabel. F.eks en slik, som du ser er de ikke akkurat gratis. Får du bilde via svideo (den runde svarte :-) ) burde det bli nesten like bra. På tide med ny TV?
    Men hvorfor får jeg bilde på min gamle Luxor rør-TV med bare den gule RCA-kabelen??

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Har lest hele tråden og ble litt usikker.....

Er det slik og forstå at dette virkelig er en MEGET god dvd spiller som vil gruse Denon 1910 spilleren min, selv om prisen bare er ca 2000.- for Oppo'n?
    "gruse" er vel å ta litt hardt i tror jeg - men spilleren leverer supert bilde og super DVD lyd.

På CD'er er det nok litt å hente selv om man justerer på EQ. Ihvertfall føler jeg det slik. Unansett er det mye spiller for forholdsvis lav pris.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men hvorfor får jeg bilde på min gamle Luxor rør-TV med bare den gule RCA-kabelen??
    Fordi "gul-kabelen" ikke er component (YUV over 3 kabler), men composite

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi "gul-kabelen" ikke er component (YUV over 3 kabler), men composite
    aha ops:

Men bilde blir ok det allikevel. Kompositt er vel nærmest "fy-ord" herinne men når TV'en er såpass avlegs så er det helt greit for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sidan min gaaamle Panasonic snart tar knekken på seg sjølv (og nervene mine), så må eg ha meg ein ny DVD-spelar.
    Er det rett og slett sånn og forstå at det er "opplest og vedtatt" at dette (980-modellen) er det beste ein kan få for pengane no til dags?

Eg vert då kanskje budsjettkongen, med Tatung sin mykje omtala 32-tommar på samvittigheita i tillegg. Som eg for øvrig er særs godt nøgd med.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt annbefale en 980 ja. Tror du skal få problemer med å finne en bedre spiller til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jungelolje
    Haha, det ser ut som vi har et kappløp på gang! :-D

Jeg ligger 20 minutter foran deg foreløpig, men min pakke skal opp til Trøndelag, så får vi se da hvem som kommer først i mål
    Hvordan får dere fram disse opplysningene? Når jeg legger inn receipt nummeret mitt får jeg bare beskjed om at pakken har forlatt San Francisco, ikke noe om at den er ankommet Norge osv. :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Kan trygt annbefale en 980 ja. Tror du skal få problemer med å finne en bedre spiller til den prisen.

Ok. Men så kan ein lese vidare på Oppo sine sider. Viss ein klikkar seg inn på compare, der ein får ein samanlikning mellom dei tre modellane (981, 980 og 970), så får ein opp denne kollonna:
    OPPO Recommendations:

- For 720p/1080i Small or Medium Screen (< 45 inches) TVs:
    ----> og her er ikkje 980-modellen anbefalt. Mon tru om eg har ein slik tv. Eg tolkar det sånn, og innbiller meg det iallfall.
    Dette er tv-en min: Tatung

Og dette med PAL vs. NTSC er eg ikkje så godt inne i. Men eg har då eit stort fleirtal av PAL-filmar (éin eller to av snart 300 er NTSC). Er jo klar over at DVD-spelaren støttar begge systema. Men vil det vera noko som helst tull med forringing av bilete her? Litt håplaust spørsmål, men er altfor grøn på det området.

Viss fleire har noko å seie rundt kompatibiliteten mellom 980-modellen og min TV, så vert det motteke med stor takk. Kanskje litt søkt å håpe på at folk har akkurat den kombinasjonen, men synsing er òg lov

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Hvordan får dere fram disse opplysningene? Når jeg legger inn receipt nummeret mitt får jeg bare beskjed om at pakken har forlatt San Francisco, ikke noe om at den er ankommet Norge osv. :!:
    Pakkesporing på posten.no

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlidal
    Ok. Men så kan ein lese vidare på Oppo sine sider. Viss ein klikkar seg inn på compare, der ein får ein samanlikning mellom dei tre modellane (981, 980 og 970), så får ein opp denne kollonna:
    OPPO Recommendations:

- For 720p/1080i Small or Medium Screen (< 45 inches) TVs:
    ----> og her er ikkje 980-modellen anbefalt. Mon tru om eg har ein slik tv. Eg tolkar det sånn, og innbiller meg det iallfall.
    Dette er tv-en min: Tatung

Og dette med PAL vs. NTSC er eg ikkje så godt inne i. Men eg har då eit stort fleirtal av PAL-filmar (éin eller to av snart 300 er NTSC). Er jo klar over at DVD-spelaren støttar begge systema. Men vil det vera noko som helst tull med forringing av bilete her? Litt håplaust spørsmål, men er altfor grøn på det området.

Viss fleire har noko å seie rundt kompatibiliteten mellom 980-modellen og min TV, så vert det motteke med stor takk. Kanskje litt søkt å håpe på at folk har akkurat den kombinasjonen, men synsing er òg lov
    980'en kan oppskalere til f.eks 720p ved både PAL og NTCS materiale. Bruker dette selv mot "720 projektor" LGAN110 og kan ikke se noe påtagelig kvalitetsforskjell på sone 2 (PAL) vs sone 1 (NTCS). Dersom skaleringen er bedre i TV'en kan Oppoen også sende ut 576i / 480i over hdmi. (Dette fungerte dårlig mot min projektor dog).

Jeg kan ikke forstå at det skal by på noen problemer å bruke den kombinasjonen.

Angående anbefalingene til Oppo så sier vel de egentlig at kvaliteten er som følger 970<980<981 og at 981 er anbefalt til store skjermer pga Faroudja-chipen. Tror ikke 980'en vil være dårligste leddet i kjeden din for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående anbefalingene til Oppo så sier vel de egentlig at kvaliteten er som følger 970<980<981 og at 981 er anbefalt til store skjermer pga Faroudja-chipen. Tror ikke 980'en vil være dårligste leddet i kjeden din for å si det slik.
    Takk for raskt svar.

Og eg tolkar det nok litt på same måten. Men det var berre det at fleire andre plassar, så kunne dei anbefale to, eller alle tre modellane. Så når dei då ikkje kryssar av for 980-modellen i det heile (akkurat der det gjeld min tv ), så måtte eg berre forhøyre meg litt vidare.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo hos datakjeden

ny mann i tråden..

Ville bare nevne at jeg hentet min 980 på datakjeden, Oslo i dag.
    Boksen var merket oppo.se og butikken tar seg av evt service

pris: 1495,-

gleder meg til å prøve den i kveld!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott - velkommen i Oppo-fanclub - hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the Junglist
    ny mann i tråden..

Ville bare nevne at jeg hentet min 980 på datakjeden, Oslo i dag.
    Boksen var merket oppo.se og butikken tar seg av evt service

pris: 1495,-

gleder meg til å prøve den i kveld!!
    Jammen har dei han på lager i Bergen òg. Kanskje eg skal stikka innom der sjølv. Det vert vel berre 100 kroner dyrare enn frå USA. Det får ein tole.

Har folk erfaringar med Datakjedens kundeservice?

EDIT: Kom på at eg må jo sjekke om HDMI-kabelen fylgjer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg og bestillt meg en.. skal bli morsomt og prøve:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da var min 980 også ankommet:-D .

Posten mente de hadde forsøkt å levere den i går, noe jeg betviler siden det var folk hjemme i hele går. Nuvel, stikker innom postkontoret og plukker den opp i ettermiddag.

Da mangler jeg vel bare Pana-skjermen da..... Virker som noen der ute sliter maks med å få levert ut slike. Vente, vente, vente......Gjør jo fa** ikke annet!

Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •