Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 417
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    atle, det var da merkelig - har du kjørt siste oppdatering?
    Eller er strømkontakten koblet på en kurs som kutter sammen med en lysbryter? (mener å ha lest at Oppo'n må stå plugget i strømnettet for å ha minne...)
    At du faktisk kutter strømmen til kontakten uten å være klar over det..........

Siste oppgradering (9.oktober) har bl.a dette:
    3. Easier Disc Memory Operation

This firmware version saves the breakpoint for disc memory when the STOP or EJECT button is pressed. The previous firmware version saves the breakpoint only when the EJECT button is pressed while the disc is playing.

OPPO DV-980H DVD Player Firmware Update

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den spille DVD via usb fra disk eller usb-stick? Altså spille av et dvd image (img/iso-fil)?
    --
    Thorbjørn

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    atle, det var da merkelig - har du kjørt siste oppdatering?
    Eller er strømkontakten koblet på en kurs som kutter sammen med en lysbryter? (mener å ha lest at Oppo'n må stå plugget i strømnettet for å ha minne...)
    At du faktisk kutter strømmen til kontakten uten å være klar over det..........

Siste oppgradering (9.oktober) har bl.a dette:
    3. Easier Disc Memory Operation

This firmware version saves the breakpoint for disc memory when the STOP or EJECT button is pressed. The previous firmware version saves the breakpoint only when the EJECT button is pressed while the disc is playing.

Da tro jeg nok problemet er funnet. Det har sikkert bare funka når jeg har trykka eject. Hvordan får jeg innstalert siste firmware??

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle, du må lese linken jeg ga deg - NØYE!!!
    Og etterpå KAN du oppleve at den ikke lenger er sonefri - det løser du enkelt

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg allerede opplevd og løst. Men det går jo greit hvis jeg kan trykke eject og så power off. Vil den starte når jeg skrur på igjen da tro? Er så lei av å vente på FBI og alt tullet når jeg stopper en film midt i

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Memory funker supert på min - faktisk ble jeg så overrasket at jeg måtte teste det på flere filmer.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kan den spille DVD via usb fra disk eller usb-stick? Altså spille av et dvd image (img/iso-fil)?
    Hmmm, tror det - se tidligere i tråden - mener å huske at det ble svart på der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Mye ekstraarbeid med OPPO ??

Atle, du må lese linken jeg ga deg - NØYE!!!
    Og etterpå KAN du oppleve at den ikke lenger er sonefri - det løser du enkelt

Jeg vurdere OPPO 980 men blir litt "skremt" når jeg leser om alt det som vi må gjøre med OPPO med bl.a. updates for å bevare minne ved stop/eject og at den i tillegg kan miste sonefriheten. I tillegg må en passe på at en kjøper ny strømkabel og endre strømvoltage etc.

Er OPPO egentlig et litt uferdig produkt som krever mye updates etc ?

Jeg var egentlig klar for å bestille men orker ikke å få en spiller som ikke har minne ved stop/eject og som plutselig ikke er sonefri lenger.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Jeg vurdere OPPO 980 men blir litt "skremt" når jeg leser om alt det som vi må gjøre med OPPO med bl.a. updates for å bevare minne ved stop/eject og at den i tillegg kan miste sonefriheten. I tillegg må en passe på at en kjøper ny strømkabel og endre strømvoltage etc.

Jeg var egentlig klar for å bestille men orker ikke å få en spiller som ikke har minne ved stop/eject og som plutselig ikke er sonefri lenger.
    Du behøver ikke endre strømvoltage, og den bruker en standard "PC-kabel" for strøm, altså helt lik den du har i pcen din.

At de tilbyr firmwareupgrades er jo vanlig (og positivt) på spillere som har mye "ekstrafunksjonalitet" som f.eks støtte før divx/xvid osv, og at man enkelt selv kan gjøre den sonefri er jo også en fordel i forhold til mange andre spillere. Tipper du ikke vil oppleve nevneverdig med problemer hvis du ikke gjør masse rart med den. Dvs at setter du den i stereobenken og lar den stå plugget i (som man vanligvis gjør) så er det ikke noe stress.
    --
    Thorbjørn

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman

Er nok heller han som har fått et eksemplar med ødelagt flash-minne - jeg har spilt av en halv film hjemme hos dama, plugga den ut, tatt den med hjem til meg og jaggu begynte Oppo'en å spille av der den slapp forrige gang.

Ikke har jeg utført noen oppdatering eller noe heller. Du må bytte strømkabel, men dette er en standard data-type som du får kjøpt på Biltema, Clas Ohlsson, Elkjøp osv.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unødig dobbelpost - andre har allerede svart på dette

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo'en min er ødelagt :neutral:

Firmware-oppgraderingen gikk til h***.. tror jeg var for treg med å ta ut USB-pinnen.

Dette gjorde jeg:

Kopierte 980-0B-0903.BIN fra harddisk til USB-penn. Gav nytt navn på denne til 980.BIN. Slo på Oppo'en, satte i USB-disken, trykte eject og så eject en gang til, uten noen CD/DVD i drevet. Så kom det opp en meny jeg måtte trykke "play" på, så gikk det 10-20 sekunder også begynte displayet på Oppo'en å telle "01/32, 02/32" osv.. Men jeg rakk ikke ta ut minnepinnen før den hadde telt til 08/32, jeg reagerte vel litt tregt Så ventet jeg, etter ca. 5 minutter hadde det ikke skjedd en dritt, så jeg stakk og laga middag, og når jeg kom tilbake (etter 45 minutter elns) stod det ikke "No Disc" i displayet nei, den var slått av. Prøvde dum som jeg var å slå den på, og da står det "480p" i displayet, så OPPO, så 480P igjen. Drevet ble løst sånn halvveis ut og nå kommer det ikke inn igjen. Spilleren reagerer ikke på noe annent enn av/på knappen..

Her er det jeg lurer på:
    "#
    # When the front panel display of the OPPO player starts counting "01/32", "02/32" and so on, remove the USB thumb drive or flash memory card reader from the USB slot. DO NOT DO ANYTHING ELSE. What follows is the process when the player will reboot itself. " Jeg rakk ikke ta den ut før 08/32, har dette noe å si?!

og,

"After approximately 1 - 2 minutes, the player reboots itself to complete the process. The update process is completed when the front panel of the DVD player shows "No Disc"." Betyr dette at prosessen tar 1-2 minutter eller en hel dag? Jeg ventet i nesten en hel time, og fikk aldri opp denne beskjeden, men kom tilbake til en avslått Oppo..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe den er ødelagt.

"There are two ways to upgrade the DV-980H firmware - using a USB thumb drive or using a CD-R disc. USB upgrade is more convenient so we would recommend trying it first. However due to the variation of USB drive used, the upgrade is not always guaranteed to work. If USB upgrade does not work you can use the CD-R upgrade method."

Prøv å stille tilbake til forrige firmware:

men bruk CD plate

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe den er ødelagt.

"There are two ways to upgrade the DV-980H firmware - using a USB thumb drive or using a CD-R disc. USB upgrade is more convenient so we would recommend trying it first. However due to the variation of USB drive used, the upgrade is not always guaranteed to work. If USB upgrade does not work you can use the CD-R upgrade method."

Prøv å stille tilbake til forrige firmware:

men bruk CD plate

Den er jo død :???:

Her er svaret fra Oppo angående undertekster!!

Sitat Opprinnelig postet av Meg

Jo Christian Bergskås
    to service

show details
    Oct 14 (23 hours ago)
    Hi there. I'm having issues with my Oppo 980 and subtitles when playing back Divx movies.

The subtitles seem to get "chopped off" at the end, turning (just an example) "Yes, he was always a determined kind of man." into "Yes, he was always a determined kin-".

In addition, several lines of subtitles are often "left out" after one of the "chopped" lines of text appear, making me miss out on a lot of dialogue and this often makes it hard to follow the movie's story.

I have attached an image to further explain what i mean. Although it's hard to read the text and it's in Norwegian i hope it explains things a little better than i do.

The displayed line of text is supposed to say "Men vi er ikke den som er mest utviklet av artene". As you can see from the image the text is chopped off at the end. In addition the player then skips several lines of text after this one making the movie experience rather incoherent. The other text is embedded in the picture so it's irrelevant.

If you have any tips or a firmware upgrade that can fix this please let me know.

Regards,
    Jo
    Sitat Opprinnelig postet av Oppo
    OPPO Service
    to me

show details
    8:17 am (9 hours ago)

For external subtitle media for DivX, XviD, and other media, the subtitle box is restricted in size. This is something that we have our engineers looking into for possible firmware enhancement in the future.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.
    2629B Terminal Blvd.
    Mountain View, CA 94043
    Service@oppodigital.com
    Tel: 650-961-1118
    Fax: 650-961-1119

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

980 i hus

Da har jeg fått min 980. Det tok en uke fra bestilling til jeg hentet den på posten. Jeg har fått koblet den opp og den gir ett bra bilde så vidt jeg kan se. Har bare testet litt. Kunne ikke se noe hakking i panoreringer. HDMI kabelen ser ut til å være av grei kvalitet med ferritter i begge ender. Selve spilleren hadde bedre bygge kvalitet enn fryktet, men det er ikke noen tanks akkurat. Den støyer litt ved oppstart av DVD'ene men så blir den stille. Fjernkontrollen likte jeg ikke, så der får jeg nok se etter en annen løsning. Alt i alt virker den veldig lovende. Får håpe inntrykket holder seg etter at jeg har fått sett noen filmer.
    Er det noen som vet om det går ann å slå av det irriterende blå lyset, eller må jeg modde den med en tape bit?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er bekreftet død. Må jeg betale returfrakt selv til Oppo? Dette blir jo nesten dyrere enn spilleren. Har vært borti noe lignende selv med Creative, da måtte jeg sende den til DHL i Sandefjord, det var en grei ordning.. håper Oppo har noe lignende. Denne blir lagt ut for salg når den kommer tilbake fra service, klarer ikke dette med ufullstendige undertekster. Blir for dårlig. Da får jeg heller gå litt ned på bildekvaliteten. Synd, for dette er den perfekte DVD-spiller. Synd den er så svak på DivX/XviD.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Spilleren er bekreftet død. Må jeg betale returfrakt selv til Oppo? Dette blir jo nesten dyrere enn spilleren. Har vært borti noe lignende selv med Creative, da måtte jeg sende den til DHL i Sandefjord, det var en grei ordning.. håper Oppo har noe lignende. Denne blir lagt ut for salg når den kommer tilbake fra service, klarer ikke dette med ufullstendige undertekster. Blir for dårlig. Da får jeg heller gå litt ned på bildekvaliteten. Synd, for dette er den perfekte DVD-spiller. Synd den er så svak på DivX/XviD.
    Du må nok belage deg på å betale returfrakt selv. De skiver jo på sidene deres at alle oppgraderinger skjer på eget ansvar. Alternativt kan man sende dem spilleren for oppgraderinger.

Har du spurt dem om det finnes noen metode for å få tilbake forrige firmware uten å måtte sende den tilbake?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok belage deg på å betale returfrakt selv. De skiver jo på sidene deres at alle oppgraderinger skjer på eget ansvar. Alternativt kan man sende dem spilleren for oppgraderinger.

Har du spurt dem om det finnes noen metode for å få tilbake forrige firmware uten å måtte sende den tilbake?
    Spurte om de kunne sende meg en ferdig flashet firmware-chip, men neida :???: Han svarte ikke på spm engang, bare ignorerte det. Jeg får dekket reperasjonen da det visstnok har vært problemer med noe firmware-minne som ikke klarer oppgradering :???: Blir å se om de dekker noe av frakten.. :neutral:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så lurt å laste ned siste firmware, m.a.o.
    Version: MVer: 05.00.01.07 Batch: DV980H-0B-0903
    Category: Minor Update
    Release Date: October 9, 2007

Tror jeg holder meg unna den ja

siste jeg lastet ned var Batch: DV980H-01-0820 og den funket fint

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Oppo:
    "We will refund up to $61.25 of your shipping fee with a company check. We will pay for the return shipping fees as well."

Kanonbra service dette! Helt vanvittig bra. Dekker nesten hele fraktkostnaden (220kr + 70,- per kilo)

Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •