Hvilken utgang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken utgang?

Har kjøpt meg en Sony 730 og lurer på hvilken utgang dere vile brukt og hvorfor.
    Kjører nå med svideo til X1.
    Tenkte litt på RGB ettersom denne har prog. scan, men ved nærmere ettertanke så kan vell svideo gjøre vell l så bra nytten ettersom denne blir dekodet med Farjoudia chipen i X1, eller??
    Litt innspill hadde jeg satt pris på.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sony 930 dvd spiller, men tror det er samme utganger på 730:

Komponent (valgbar progressiv/interlace)
    RGB via scart (RGB er kun interlace såvidt jeg vet)
    S-Video
    Kompositt video.

De to øverste er de som gir best bilde, hos meg så fungerer det best med progressivt komponent, men på din må en vel kanskje kjøre interlace for å bruke DCDi'en (og da helst komponent eller RGB for best bilde).
    Spørsmålet er da, hvem gjør best jobb?, dvd spilleren eller projektoren...

Hva slags innganger er det på X1?

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanlig vga inngang (med adapter kan man få RGB via denne) s-video og coax.
    Er usikker på om det er verdt pengene å investere i nye kabler ++ ettersom jeg har en veldig bra monster s-video.
    Litt innspill hadde ikke vært å forakte

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av High-End
    Er usikker på om det er verdt pengene å investere i nye kabler ++ ettersom jeg har en veldig bra monster s-video.
    Litt innspill hadde ikke vært å forakte
    En ting er kabeltypen (Monster, Supra o.l.), men for å ha et best mulig utgangspunkt er progressiv komponent (eller DVI) klart å foretrekke. I alle fall når du har projektor.

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en H/K DVD30, vet ikke hvordan denne er ift din DVD- spiller, og jeg har funnet ut av prog fra DVD- spiller gir best bilde. Ser ingen forskjell på farger/ lyse scener, men sortnivået ble bedre.
    Synes det var et lite grønnskjær med komponent --> dekoding i projektoren (samme som du har).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-End,

Med ditt oppsett vil den beste utgangen være komponent da du ikke har mulighet for en ren digital løsning, som jo er den desidert beste.

Komponent vil kunne gi et noe skarpere og mere (farge) mettet bilde enn S-video da man unngår blødning av fargene (hver primær farge overføres separat med komponent mot blandet med S-video). S-video vil kunne gi et noe skarpere bilde enn kompositt p.g.a. separering av luminans (gråtoner) og krominans (farger).

Hva som vil være best av et interlaced eller progressivt signal over komponent er dog vanskelig å si i ditt tilfelle.

Faroudja brikken i X1 (FLI2200?) er klart bedre en Sony's proprietære deinterlacing brikke, spesielt for video-basert materiale.

Dog, om du velger å sende et interlaced signal til X1, vil projektoren måtte konvertere signalet fra analogt til digitalt domene før deinterlacing (av Faroudja brikken) og eventuell skalering til native oppløsning på X1. En hver DAC/ADC prosess er forbundet med et tap i signalkvalitet. Tapet vil variere med kvaliteten til DACen/ADCen.

Om du velger å sende et progressivt signal til X1, vil deinterlacingen skje i digitalt domene (av Sony chipen) uten tap i signalkvalitet.

Hva som er best i ditt tilfelle kan kun avgjøres ved visuell sammenligning.

La oss få høre om dine betraktninger om du velger å oppgradere kabelløsningen din (anbefaler Supra komponent) og får gjort en test.

raZorfish
    PS. Kan bekrefte at SCART ikke kan overføre et progressivt signal. Dette p.g.a. begrensninger i signalbåndbredden til SCART.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •