Får ikke ekte widescreeen fra PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke ekte widescreeen fra PS3

Kjøpte meg ny PS3 i går, men får ikke stilt inn bildet riktig

Får først fortelle jeg har koblet PS3en til en Sagem Axium HD-D45 via HDMI/DVI kabel. Har også oppgradert til siste firmware 1.82.

TVen står innstilt i 4:3 modus for å være sikker på at signet som sendes dit fra DVD eller digital TV-tuner er et ekte anamorft 16:9 signal og ikke et "oppblåst bilde"

Men når jeg skal spille av Blu-ray, DVD eller TV-spill, så oppfatter playstationen TVen som et 4:3 fjernsyn, uvisst av hvilken grunn. Dette gjelder både ved avspilling via HDMi eller kompositt (måtte bare prøve). Uansett innstilling er signalet som sendes til TVen 4:3.
    Jeg kan selvfølgelig "blåse opp" bildet manuelt med TVens fjernkontroll, men da blir både proporsjonene feil - og bildet dårlig.

Slik skal det vel ikke være. PS3en skal vel levere et ekte 16:9 signel til TVen, uansett hvilken modus den står i..(?)

Har prøvd alt av innstillinger, uten at det hjelper noe, så jeg begynner rett og slett å tro det kan være noe galt med konsollen (softwarefeil). Kan noen bekrefte at det kan være en feil, eller er det en innstilling jeg ikke har funnet ut av?

Håper noen snille sjeler kan svare på dette, for dette er frustrerende.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en eneste som har PS3 i dette forumet..?

Vel, jeg får se om kunnskapen er større andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ps3 med hdmi. ps3 er i atuo mode, samme med lcd tv.

menyen i tven kommer i 1080i, samme med vanlig dvd.

venter ennå på blueray filmer, så får ikke testet det.

med spill, skifter den til 720p, eller 1080i, alt ettersom.

ikke bruk 4:3 på projektor tven og se hva som skjer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manko
    har ps3 med hdmi. ps3 er i atuo mode, samme med lcd tv.

menyen i tven kommer i 1080i, samme med vanlig dvd.

venter ennå på blueray filmer, så får ikke testet det.

med spill, skifter den til 720p, eller 1080i, alt ettersom.

ikke bruk 4:3 på projektor tven og se hva som skjer

OK, takk!
    Joda, jeg bør bruke 4:3. Hvis ikke er det et "letterboxet" bilde (still inn DVDspilleren på 4:3, og se hva som skjer..)

Er Sony ikke i stand til å levere ekte 16:9? (anamorft bilde, eller 16:9 til de få som vet). Det ser ikke slik ut

Konsollen er, så langt jeg kan se, komplett ubrukelig til avpilling både for DVD -og ikke aller minst Blu-ray. Min kjære Denon DVD 1600 leverer et bilde som er formidabelt mye bedre enn dette leketøyet. Jeg burde visst bedre enn å la meg lure av slik av en ny Sony-hype. Katta i sekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaha

ps3 er ihvertfall en veldig god dvd spiller.. husker ikke hvem som sa det, men en her på forumet som har denon 3920 foretrekker ps3 på noen filmer spesielt tegnefilmer,, den leverer seff ekte widescreen. ellers hadde det jo bare vært tull. jeg får ihvertfall alltid det. aldri hatt noen problemer, hvorfor stille til 4:3, når du hvil ha 16:9 virket ikke logisk på meg.. tulletråd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke for alt her i verden skjønne hvorfor du skal ha stilt inn tv'en på 4:3???
    Er jo umulig og få 16:9 riktig hvis det er en widescreen tv....og den står i 4:3 modus.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenL
    OK, takk!
    Joda, jeg bør bruke 4:3. Hvis ikke er det et "letterboxet" bilde (still inn DVDspilleren på 4:3, og se hva som skjer..)

Er Sony ikke i stand til å levere ekte 16:9? (anamorft bilde, eller 16:9 til de få som vet). Det ser ikke slik ut

Konsollen er, så langt jeg kan se, komplett ubrukelig til avpilling både for DVD -og ikke aller minst Blu-ray. Min kjære Denon DVD 1600 leverer et bilde som er formidabelt mye bedre enn dette leketøyet. Jeg burde visst bedre enn å la meg lure av slik av en ny Sony-hype. Katta i sekken.
    Hva om du lærte deg å bruke utstyret ditt før du begynner å syte og fornærme kunnskapen til folk på forumet her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og sånn i tilfelle du ikke vet det er det normalt å få letterbox. da de fleste nye filmer er spilt inn i 2:35 -2:45 standarden og ikke 1:85 som dekker hele skjermen.. de fleste her på forumet, har en relativt god viten på lyd & bilde, og de fleste har lagt sitt liv i dette. og komme inn her å si. de få som vet det her. sorry ass, me jeg blir faktisk rimelig irritert, dette er et forum for entusiaster, gå og lek på et annet forum heller. og nei du har ikke kjøpt katta i sekken.. Ps3 er genial på blu-ray. rask i oppstart. og leverer et bilde like bra som de dyrerere dedikerte spillerne..

håper ikke dette inlegget var for hardt. vil ikke bli utestengt

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg er det vel et poeng at HDMI overfører ekte oppløsning og at jukse-metoder man er vandt med fra oldtidens DVD med fordel kan forgå i glemmeboken med stillhet. Ergo: har man 16:9 TV så stilles BÅDE PS3 og TV til dette.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har også TVen stilt inn på 4:3 for å få riktig 16:9.... Ehhhh... w-t-f?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Kan ikke for alt her i verden skjønne hvorfor du skal ha stilt inn tv'en på 4:3???
    Er jo umulig og få 16:9 riktig hvis det er en widescreen tv....og den står i 4:3 modus.

Problemet er at ingen i dette forumet ser ut til å vite hva et anamorft (sammenpresset) bilde er. Det ser jeg på alle svarene. Gir derfor opp dette.

Et anamordt signal forteller til TVen (via kabelen) at et 16:9 signal er på vei og justerer da TV bildet riktig i FULL oppløsning, enten bildet har formatet 1,85:1 eller 2,35:1, uansett hva slags format TVen er innstilt på.

Bildeformatet skal justeres i DVDen/spillkonsollen, ikke på TV. Håper dette er klart nå.

Anyway, skal jeg levere dritten tilbake, siden den sender ut et letterbokset 4:3 bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    I tillegg er det vel et poeng at HDMI overfører ekte oppløsning og at jukse-metoder man er vandt med fra oldtidens DVD med fordel kan forgå i glemmeboken med stillhet. Ergo: har man 16:9 TV så stilles BÅDE PS3 og TV til dette.
    Det er jo ingen plasser å justere signalet tilpasset 16:9 TV - i PS3 ved bruk av HDMI. Det er sikkert meningen konsollen skal gjenkjenne TVformatet, men det gjør den ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 kan ikke vise blu ray i 720p, bildet blir ræva kornete, du må bruke enten 1080i eller 1080p, ganske skadd av sony:cry:

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anyway, skal jeg levere dritten tilbake, siden den sender ut et letterbokset 4:3 bilde.
    Bare lever "dritten" til meg, du! :-)

Kanskje du burde sjekke om en firmwareoppgradering av PS3´en løser problemet ditt. Er jo kommet noen oppgraderinger, som fikser på endel. Har ikke PS3 selv, men har lest om div. FW oppgraderinger til PS3.

Mvh Smiley :-)

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første: Nå må folk slutte å hakke på hverandre her, dette er da virkelig et forum. Nettopp fordi at vi skal kunne ha diskusjoner om ting (spesielt ting vi ikke forstår, hvis ikke vil vi jo aldri forstå) men det er forskjell på konstruktiv kritikk og direkte skittslenging. Kan vi ikke heller diskutere dette med 4:3 versus 16:9 så vi kan finne ut hva som er riktig da, det er jo garantert flere som har kunnskap om dette.
    Når det gjelder 720p på DVD fra PS3, er du sukker på at du har oppdatert til 1.80/1.82? Jeg bruker riktignok ikke PS3en som DVD spiller kun til Blu-Ray men jeg kan ikke helt forstå dette utsagnet etter all den positive omtalen PS3 har fått som nettopp DVDspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smiley
    Bare lever "dritten" til meg, du! :-)

Kanskje du burde sjekke om en firmwareoppgradering av PS3´en løser problemet ditt. Er jo kommet noen oppgraderinger, som fikser på endel. Har ikke PS3 selv, men har lest om div. FW oppgraderinger til PS3.

Mvh Smiley :-)

Jeg oppgarderte den med siste firmware, før jeg tok den i bruk:-D

Så det eneste jeg egentlig lurer på er om det er feil på min, siden den ikke sender ut anamorft bilde? Det har jeg egentlig ikke fått svar på. Bare de sedvanlige kommentarene om at 'jeg må lære meg å bruke utstyret, først'. Og det skriver folk som ikke vet hva anamorft signal er.

Tro meg jeg har testet ut alle mulighetene, så jeg skal uansett levere den tilbake og kjøpe en dedikert blu-ray spiller istedet.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn at det er sagt, hadde du kommet inn i min butikk og ville levere tilbake en PS3 på dette grunnlaget, så tror jeg du hadde gått ganske irritert derfra.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror egentlig dette er et tilfelle der tv og signalkilde ikke fungerer 100% sammen, har vært borti noe lignende med tv & dvd spiller, klarte ikke å få tv til å stille seg automatisk til 16:9, selv om både tv & dvd spiller klarte det utmerket med en annen kilde/tv. Ingen andre som har Sagem tv og ps3?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Bare sånn at det er sagt, hadde du kommet inn i min butikk og ville levere tilbake en PS3 på dette grunnlaget, så tror jeg du hadde gått ganske irritert derfra.

Har du butikk og ikke hørt om angreretten (14 dager)?

Klart de skal få dette produktet i retur, enten det skyldes en feil eller at PS3 rett og slett er mangelfull.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Tror egentlig dette er et tilfelle der tv og signalkilde ikke fungerer 100% sammen, har vært borti noe lignende med tv & dvd spiller, klarte ikke å få tv til å stille seg automatisk til 16:9, selv om både tv & dvd spiller klarte det utmerket med en annen kilde/tv. Ingen andre som har Sagem tv og ps3?

Mange takk. Det kán skyldes dette.

Skal få sjekket den mot en annen TV, men det er bare for å få bekreftet om det skyldes en feil ved konsollen eller ei.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •