Får ikke ekte widescreeen fra PS3 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Så ikke nevneverdig forskjell mellom 720p og 1080i sist gang jeg lekte i menyene på PS3 med en flatskjerm tilkoblet.
    Det kommer vel helt an på bildebehandlingen i skjermen\projektoren. Jeg hadde selv denne projektoren tidligere og syntes da helt klart at 720p gav et bedre bilde enn 1080i på AE700.

HD; Kan du utdype hva du mener med at Sony ikke liker 720p?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utdyping at Sony ikke liker 720P

Hei har vært offline en stund.

For det første, jeg har selvsagt 16/9 innstilling på PS3.
    HD i 4/3 eksisterer ikke, og skulle ikke vært et valg.

Så tilbake til at Sony ikke liker 720P.
    Grunnen til min bemerkning er at siden jeg jobber i kringkastingsbransjen er jeg godt kjent med Sony som leverandør av diverse varer. Siden Sony kom opp med 1080i på sine kameraer, har de forfektet dette som det suverene i forhold til 720P i årevis. Først nå begynner de å skjønne at endel folk liker 720P (som meg og EBU (europeisk kringkastings union)).

Så 720P hos Sony har vært et ikke tema for det meste i den bransjen jeg jobber. Vi kjører 720P der jeg jobber, og det er et utmerket format. 1080i er jo som kjent bedre på stillbilder, men på bevegelig video er 720P bedre, + at det komprimerer bedre, + at du slipper å tenke på field order, men nå er jeg helt på sidelinjen her.

Hvorfor bildet blir sløvere på 720P fra PS3 på min prosjektor har jeg ingen god forklaring på hvis da ikke Sony saboterer det på et vis for å vise hvor fortreffelig 1080i er.

Jeg tok en oppdatering på PS3 til v.1,9 og da forsvant aspect tullet av en eller annen grunn, men bildet er sløvere på 720P på bluray filmer.

For min del avslutter jeg denne tråden.

Takk for bidrag!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det kommer vel helt an på bildebehandlingen i skjermen\projektoren. Jeg hadde selv denne projektoren tidligere og syntes da helt klart at 720p gav et bedre bilde enn 1080i på AE700.
    Helt klart. Dersom 720p fra PS3 oppleves som slørete på noen skjermer og helt ok på andre, så tyder det mer på at billedbehandlingen i sistnevnte skjerm ikke er helt topp, enn at det skulle være noe galt med PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildebehandling 720P

Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Helt klart. Dersom 720p fra PS3 oppleves som slørete på noen skjermer og helt ok på andre, så tyder det mer på at billedbehandlingen i sistnevnte skjerm ikke er helt topp, enn at det skulle være noe galt med PS3.
    Jeg synes jeg må kommentere dette utsagnet.
    Noe av ideen med å sette PS3 i 720P er jo nettopp for å unngå bildebehandling i prosjektoren. 720P fra PC virker utmerket via DVI, og da får jeg ingen bildebehandling, og et veldig skarpt og fint bilde. Når da 1080i fra PS3 virker bedre etter min mening på min prosjektor som har en dårlig bildebehandling, er det vel neppe prosjektoren som tuller. Når det er sagt er det jo en gammel prosjektor, som kanskje ikke helt takler det PS3 gir ut, og alikevel gjør et eller annet med signalet. Det vet jeg faktisk ikke, men etter min mening er jo dette lite sannsynlig.

Kjører noen av dere 720P fra Bluray?

Takk.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •