Toshiba HD E1 - bildet forsvinner stadig vekk på prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HD E1 - bildet forsvinner stadig vekk på prosjektor

Jeg har koblet HD E1 til Sanyo Z2 via HDMI ledning (via DVI I inngangen hvor jeg kjøpte en converter).

Stilte inn DH dvd spilleren på 720p.

Bildet forsvinner et par sekunder med jevne mellomrom, kanskje hvert 10.minutt. Hva kan dette skyldes?

Eneste som jeg lurer på i manualen er vedr picture mode, som står på automatisk. Her kan man velge "Film" eller "Video", men jeg er usikker på hva som er riktig innstilling om man skulle valgt det ene.

Takk for alle tips!! :-)

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket over alle video ledningene at de sitter skikkelig?

-Picture mode har forøvrig ikke noe med dette å gjøre.
    Picture mode er for å justere fargene på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har sjekket inngangene. jeg kjøpte Argon high end hdmi kabel fra hi fi klubben, så ledningen skulle være ok.

Det pussige er at systemet stiller seg inn selv på 480p (både dvd spilleren og prosjektoren, selv om det er 720p som skulle gjelde.

Idag har situasjonen blitt enda verre, at bildet forsvinner og ikke kommer igjen. Da må jeg skru av prosjektoren og starte på nytt, da kommer det bilde igjen, men så skjer det igjen etter kort tid.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...prøv med en annen kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå byttet kabel til QED QUNEX kabel som Hi Fi klubben anbefalte for dette problemet. De mente at DVD spilleren sender for svake signaler, og at kabelen dermed var for dårlig til å bære signalet helt frem. Byttet dermed til denne nye kabelen (som kostet 1900NOK), men problemet er nøyaktig det samme. Bildet forsvinner et par ganger i noen sekunder, før det etter en kort stund forsvinner helt. Er temmelig frustrert.

Prosjektoren viser D-VGA i starten når jeg setter på en film - før den viser D-480p etter et slikt avbrudd i bildet når filmen setter igang.

Jeg håper fortsatt at det er en innstilling som er feil - så det er vel det jeg håper å få avklart med dere. Sanyo Z2 skulle vel klare disse signalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er info om kabelen så det skulle altså ikke være her problemet nå ligger:

QED Qunex HDMI-P er en digital kabel for tapsfri overføring av lyd- og bildesignaler fra en DVD-spiller med HDMI-utgang til projektor eller flat-TV med tilsvarende inngang.
    Kontaktene i begge ender er gullforgylte slik at ikke signaloverføringen degraderes selv etter lang tid. Kabelen er også meget godt skjermet slik at digitalsignalet ikke påvirkes ved lang overføring.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har byttet HDMI-kabelen men har du byttet HDMI/VGI-adapteren? Jeg hadde dette problemet når jeg så filer fra PC til TV (DVI via adapter til HDMI) byttet ut begge delene og dobbelsjekket skjøtene, har ikke hatt problemer siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke byttet adapteren. Det kan jo være verdt et forsøk.
    Når bildet forsvinner, og hvis jeg trykker stopp, så kommer dh dvd bildet frem igjen, man kan altså se på menyen på dvd spilleren etc. Så det er selve film sendingen som ikke funker ser det ut til.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvfølgelig testet med forskellige dvd'er også?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har testet flere (fra Universal).

Kan det være at jeg må oppgradere enten dvd spilleren eller prosjektoren? Firm upgrade? Får lete litt i den meget lange posten om dvd spilleren, og se om noen har vært borte i noe liknende.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde dette problemet og men jeg hadde koblet til en billig hdmi switcher, da jeg byttet om på ledningene fosvant det..får snart onkyo tx-sr805 så da slipper jeg den kjipe hdmi veksleren, gleder meg stort

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Ahh jeg gir opp. Vanlige dvd filmer går greit, og menyen på dvd spilleren går greit, men ikke HD dvd. Det virker altså som at Z2 ikke skjønner HD signalene bra nok. Ettersom pæra har gått i tre år nå uansett, så gidder jeg ikke sjanse på en upgrade heller, så jeg hiver den ut. Dvs legger den ut på finn.no og håper å dra inn noen få kroner på den.

Bestilte BenQ W500 på XD nå, de hadde en igjen på lager (AVSHOP måtte bestille hos leverandør). Alternativet BenQ 7700 er jo to år gammel, så jeg droppet den selv om prisen er dumpet betraktelig og det var høyst fristende.

Ellers venter jeg på Onkyo 705, he he, men det blir vel først i slutten av august at den kommer til landet. Det baller på seg med HD opplegget gitt..

Takk for alle innspill i en kjip kveld

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •