cd spiller til stramt budsjett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Litt har vel spilleren og å si. Jeg bruker og min DV-6500 som "drivverk", og bruker dac'en i recieveren. Testet og byttet ut spilleren med en Matsui dvd spiller jeg har liggende. Du verden for en enorm forskjell. mistet all dynamikken i musikken, detaljer forsvant og alt ble bare "ullent". Så spilleren har absolutt noe å si, selv om den bare brukes som driverk.
    Matsui og Oppo kan vel ikke sammenlignes

Kina mot USA.............

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg heller ikke sakt. Som jeg nevnte så påpekte jeg bare at spillere har mye å bety, selv om den bare brukes som drivverk. Jeg har aldri hørt på oppo spilleren, så den kan jeg heller ikke utale meg om.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg heller ikke sakt. Som jeg nevnte så påpekte jeg bare at spillere har mye å bety, selv om den bare brukes som drivverk. Jeg har aldri hørt på oppo spilleren, så den kan jeg heller ikke utale meg om.
    Drivverk, strømforsyning (stabilitet), laser og viftestøy. Dette er ihvertfall ikke noe problem på Oppo. Matsui er merke jeg løper fort forbi - mulig jeg går glipp av noe, men men

Oppo har fått mange lovord, men ikke alle er like fornøyd med DAC'en i 970. Så den "nye" bestilte 980 gleder jeg meg til å prøve

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du går absolutt ikke glipp av noe ved å gå forbi Matsui. Det var bare noe jeg testet sammen med en ekstern dac, for å se hvor mye betydning selve spilleren hadde når den bare var brukt som drivverk sammenmed en god ekstern dac. Svaret er : Den har fremdeles veldig mye å si !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du går absolutt ikke glipp av noe ved å gå forbi Matsui. Det var bare noe jeg testet sammen med en ekstern dac, for å se hvor mye betydning selve spilleren hadde når den bare var brukt som drivverk sammenmed en god ekstern dac. Svaret er : Den har fremdeles veldig mye å si !
    Ja enerne blir rettere og nullene blir rundere

Seriøst.
    Da du testet, fikk du noen målbare forskjeller mellom de to spillerne?
    Og tror du trådstarter virkelig vil få et løft i lydkvalitet ved å gå fra dvd-spiller med digital overføring til en dedikert cd-spiller til rundt kr. 1500?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matsui er britisk, ikke kinesisk. Navnet høres japansk ut, og ville uansett vært uuttalelig på kinesisk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal du had cd-spiller - kjøp cd-spiller

Se her: CAMBRIDGE Azur 640 V.2. Den burde du ta deg råd til. Dette skal etter sigende være en knallgod cd spiller. Mye skryt av den her på forumet.

Skal du ha cd-spiller - kjøp cd-spiller. Ikke vondt ord om OPPO da jeg selv har hatt det, men legg pengene i en cd spiller hvis det er du skal ha. Robb sparegrisen og gå for den jeg linket til, før jeg robber min egen sparegris (men da flår hun her hjemme meg etterpå med tanke på kjøp av PS3 tidligere i måneden....)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Ja enerne blir rettere og nullene blir rundere

Seriøst.
    Da du testet, fikk du noen målbare forskjeller mellom de to spillerne?
    Og tror du trådstarter virkelig vil få et løft i lydkvalitet ved å gå fra dvd-spiller med digital overføring til en dedikert cd-spiller til rundt kr. 1500?
    JA, hvis du leser det jeg har skrevet over, så ser du resultatet av testen jeg gjorde. Det er faktisk ikke slik at en dvd spiller til 200 kr, er like god som en dvd spiller til 4000. Selv om du bruker den som "driverk". Det er noe som heter kvalitetsforskjeller, enten du vil tro det eller ikke. Hvis du setter deg litt inn i ting så er Elektronikk faktisk ikke så enkelt som du skal ha det til. Digital ja, 1 og 0 ja, men dette representerer faktisk størm og komponenter som omgjør lys til strøm.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/20331
    Denne vil jeg tro skal fungere bra for deg :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, hvis du leser det jeg har skrevet over, så ser du resultatet av testen jeg gjorde. Det er faktisk ikke slik at en dvd spiller til 200 kr, er like god som en dvd spiller til 4000. Selv om du bruker den som "driverk". Det er noe som heter kvalitetsforskjeller, enten du vil tro det eller ikke. Hvis du setter deg litt inn i ting så er Elektronikk faktisk ikke så enkelt som du skal ha det til. Digital ja, 1 og 0 ja, men dette representerer faktisk størm og komponenter som omgjør lys til strøm.
    Så fint da. Da kan du vel legge ut måleresultatene dine, sånn at vi andre også kan se hvor forskjellig dynamikken var. Jeg har selv testet mange dvd-spillere på min receiver, men da uten måleverktøy, og i mine ører har det vært nada forskjell så det hadde vært interessant å se resultatene fra en som faktisk har testet dette skikkelig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir for dumt. En trenger faktisk ikke måleresultater for å høre at det er forskjell på en dvd spiller til 2-300 kroner og en skikkelig spiller som koster over 10 ganger så mye. Dette sier seg selv, og er selvfølgelig hørbart bare med øre.

Hvorfor bruker du da 1000 vis av kroner på anlegg. Kjøp deg et kompaktanlegg på elkjøp, en dvd spiller til en par hundre. Det er jo ikke noe forskjell allikvell ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å hjelpe trådstarter til å finne en CD spiller?
    F.eks. denne Finn Torget - Denon CD spiller DCD-1450AR til salgs
    Noen år gammel, men er den pent behandlet er den god.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir for dumt. En trenger faktisk ikke måleresultater for å høre at det er forskjell på en dvd spiller til 2-300 kroner og en skikkelig spiller som koster over 10 ganger så mye. Dette sier seg selv, og er selvfølgelig hørbart bare med øre.

Hvorfor bruker du da 1000 vis av kroner på anlegg. Kjøp deg et kompaktanlegg på elkjøp, en dvd spiller til en par hundre. Det er jo ikke noe forskjell allikvell ?
    For ikke å si 10.000 vis. Fordi jeg liker god lyd. Men jeg er ikke så dum at jeg kjøper dyre signalkilder, for så å koble disse digitalt til en receiver med dårligere dac.

Hva sier seg selv? DVD-spilleren skal lese platen og sende dataene videre til receiver. Dette vil jeg tro alle dvd-spillere klarer, hvis ikke er de defekte. Det er i receiveren lyden oppstår.

Pris og ytelse følger hverandre ikke alltid i alle sammenhenger. Tror du f.eks. en dyr kalkulator regner riktigere enn en billig en? Eller at en dyr strek-kodescanner i et kasseapparatet gir en annen pris enn en billig en?

En dyr dvd-spiller har sikkert bedre bilde og bedre dac (og dermed bedre lyd hvis du kobler analogt) og bedre byggekvalitet og lengre levetid, men de digitale signalene er de samme.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med jakv her !
    Hadde maken selv en stund,og dette er en flott spiller !
    Tung solid konstruksjon får du med på kjøpet....
    Kombinerte den med en Denon PMA 1315 R (eldre modell)
    Tror også att Cambrigde`n er ett flott alternativ

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En dyr dvd-spiller har sikkert bedre bilde og bedre dac (og dermed bedre lyd hvis du kobler analogt) og bedre byggekvalitet og lengre levetid, men de digitale signalene er de samme.
    Er ikke uenig i dette, men man kan ikke se bort fra at en virkelig billig spiller (jfr. Matsui til 200,-) har en laser som ikke helt får med seg alt og at feilretting ikke er helt i vater...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å si 10.000 vis. Fordi jeg liker god lyd. Men jeg er ikke så dum at jeg kjøper dyre signalkilder, for så å koble disse digitalt til en receiver med dårligere dac.

Hva sier seg selv? DVD-spilleren skal lese platen og sende dataene videre til receiver. Dette vil jeg tro alle dvd-spillere klarer, hvis ikke er de defekte. Det er i receiveren lyden oppstår.

Pris og ytelse følger hverandre ikke alltid i alle sammenhenger. Tror du f.eks. en dyr kalkulator regner riktigere enn en billig en? Eller at en dyr strek-kodescanner i et kasseapparatet gir en annen pris enn en billig en?

Som en del av et drivverket så sitter det en clock, og om denne ikke fungerer bra, blir heller ikke lyden bra. Jitter er en konsekvens, og det bevist hørbart. Dog, flere nyere DAC av litt bedre kvalitet er ikke så følsomme mot jitter. Reclocking av signalet er en effektiv måte å "rydde opp" på, og det selges også eksterne klokke-enheter som kun har som formål å gjøre det. Selve drivverket som spinner platen rundt m/laser har jeg mindre tro på at gir store lydmessige utslag. Men det er selvfølgelig viktig at det er av et minimum grei kvalitet for å slippe påvirkninger av vibrasjoner etc. Det beste er egentlig bare å teste selv. Min erfaring er at det varierer litt fra ulike DAC og drivverk, men en god konstruksjon trenger ikke å koste mye i dag. Generelt kan man si at dette var et større problem før.... Jeg ville ha prioritert å få en enhet med en god DAC til en hyggelig penge. En brukt god CD-spiller som jakv hinter til, kan være et godt eksempel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dersom du hadde hatt muligheten til å sammenlikne en dyr og en billig dvd-spiller mot en referanse-dac, og hørt de forskjellene som faktisk KAN finnes (dog ikke alltid), tviler jeg på at du hadde vært like bastant som her.

Men HåkonN har forsåvidt berørt noe av problematikken i sitt innlegg.

Jeg vil også foreslå for trådstarter å kjøpe en brukt CD-spiller, gjerne en Sony CDP-XB930E med puck som er "evigvarende". De koster som regel under 1000 kroner, og er en kjempeoppgradering i den prisklassen det her er snakk om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dersom du hadde hatt muligheten til å sammenlikne en dyr og en billig dvd-spiller mot en referanse-dac, og hørt de forskjellene som faktisk KAN finnes (dog ikke alltid), tviler jeg på at du hadde vært like bastant som her.

Men HåkonN har forsåvidt berørt noe av problematikken i sitt innlegg.

Jeg vil også foreslå for trådstarter å kjøpe en brukt CD-spiller, gjerne en Sony CDP-XB930E med puck som er "evigvarende". De koster som regel under 1000 kroner, og er en kjempeoppgradering i den prisklassen det her er snakk om.
    Jeg ser at dere skriver at det KAN være forskjeller, men jeg har mine tvil likevel. Når det gjelder subwoofere, høyttalere og forsterkere pleier slike egenskaper å kunne dokumenteres med tester og måleutstyr. Når vi snakker om kabler eller forskjeller på digitale kilder blir det alltid bare synsing og opp til den enkeltes ører.

Uansett, i denne tråden snakker vi om spiller mellom kr. 1000 og 2000 og i denne prisklassen er jeg overbevist om at det ikke er noe å hente på å skifte ut en digital kilde med en annen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at dere skriver at det KAN være forskjeller, men jeg har mine tvil likevel. Når det gjelder subwoofere, høyttalere og forsterkere pleier slike egenskaper å kunne dokumenteres med tester og måleutstyr. Når vi snakker om kabler eller forskjeller på digitale kilder blir det alltid bare synsing og opp til den enkeltes ører.
    Hvor har du det fra? Et digital signal kan enkelt måles om man har det rette verktøy og kunnskap. Vi gjør selv dette på jobben når vi har problemer i forbindelse med digitale signaler. Jeg syntes det har blitt litt mye argumenter på forumet her i det siste alà "digitalt er bare masse nuller og enere, så det kan ikke være noe forskjell"... om det kom i forbindelse med diskusjonen om verdens beste DVD-spiller, Lidl til 500kr eller kabler vet jeg ikke, men det er åpenbart at enkelte ikke helt vet hva de snakker om når det gjelder digitalteknikk. Påberoper meg ikke noe utdypende kunnskap selv, men jeg vet nok til å skjønne at det ikke er like sort/hvitt som enkelte skal ha det til.

Derimot egne meninger om hva man selv hører/ikke hører er det selvfølgelig lov å ha....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvor har du det fra?
    Tror du misforstod meg litt.

Jeg sier ikke at det ikke går ann å måle, tvert imot.

Det jeg sier er at når det diskuteres kabler og digitale kilder HER PÅ FORUMET så blir aldri noen påstander støttet opp av dokumentasjon i form av målinger.

Når det derimot gjelder f.eks. subwoofere så hagler det jo med spesifikasjoner og frekvenskurver o.l.

Dette var også grunnen til at jeg spurte om hackpacker kunne poste sine målinger, men det viste seg jo at han ikke hadde målt likevel.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •