CD-spiller med inngang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-spiller med inngang?

På Hifiklubben i dag så jeg to cd-spillere som har coax og optisk inngang slik at de også kan brukes som DAC. De to var Cambridge C740 (5998.-) og C840 (9998.-).

Syns det kunne vært kjekt både med tanke på å kople til en fremtidig Squeezebox/Sonos og DVD/evt.paraboltuner og slik få bedre lyd på disse.

Fins det flere cd-spillere som har denne muligheten?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks Harman/Kardon HD 970 har vel også digitale innganger, men om denne har bedre dac enn feks SB vet jeg ikke.
    Den fikk nå uansett Eisa-prisen 05/06, for de som bryr seg om sånt...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en test av Cambridge 740C her: http://www.cambridgeaudio.com/assets...stlicensed.pdf

Ser av testen at den skal ha samme DAC som Arcam CD73, bare at her er det mulig å kople til også andre enheter!!

Har planer om å kjøpe Squeezebox, og en forbedring av lyden gjennom en bedre (??) dac er derfor interressant.

Valget av signalkilde i anlegget ble plutselig komplisert. 1) Beholde min Marantz cd7300 og kjøpe en egen dac til SB. 2) Kjøpe Arcam cd73 som designmessig passer min forsterker. 3) Kjøpe Cambridge 740C + SB. Hmm...

Mye som taler for det siste alternativet, om det ikke er flere muligheter??

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en SB først og ta det derfra? Er du fornøyd med dac'en som er i denne er jo alt ok! Så kan du heller bygge ut med en dac senere kanskje. For min del sluttet jeg helt med cdspilling etter SB'n kom ihus, så å kjøpe en SB pluss en cdspiller kun for dac'en i denne blir kanskje litt i overkant(?).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng! Bør vel starte der, og så vurdere behovet etter hvert.

Syns uansett det var svært interessant med cd-spiller med inngang også med tanke på å kunne koble til paraboltuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Du har et poeng! Bør vel starte der, og så vurdere behovet etter hvert.

Syns uansett det var svært interessant med cd-spiller med inngang også med tanke på å kunne koble til paraboltuner.
    Etter du har kjøpt og testet, gi oss en tilbakemelding.

Fortell oss hvordan SB'en funker på anlegget ditt og om du kommer til å kjøpe Cambridge spilleren for bedre DAC'S.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin

Fortell oss hvordan SB'en funker på anlegget ditt og om du kommer til å kjøpe Cambridge spilleren for bedre DAC'S.
    Det ble ikke SB på meg. Har akkurat kjøpt Sonos, men problemstillingen blir vel noe av det samme der. Skal kjøre sammenlikning mot lyden fra min Marantz CD7300 når jeg er ferdig med å koble opp.

Må løse et problem med routeren min først...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin

Da har jeg lyttet til Sonos et par dager, og det ER forskjell på lyden på denne og cd-spilleren min. Ikke lett å sette ord på forskjellene, men Marantzen har en helt annen "ro" over seg. Det lyder mer "upolert" i toppen med Sonos. Helt håpløst er det riktignok ikke. Min oppfattelse av lydkvaliteten her mer sammenlignbar med en rimelig dvd-spiller. Godt nok for noen, men ikke for meg.

Konklusjon: Jeg kommer nok ikke til å selge cd-spilleren før jeg har fått en dac inn i systemet på en eller annen måte. Cambridge-spilleren (C740) med inngang til dac er aktuell. Eller så må jeg se etter en egen dedikert dac til formålet. Der har jeg INGEN erfaring. Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wadia leverte CD-spillere med digital inngang, men disse var/er dyre. Selv har jeg en Cambridge Dac 3 jeg er svært fornøyd med selv om den er gammel. Så i en annen post her om en som hadde fått tak i en dac fra Audio Alchemy brukt, og det kan kanskje være en løsning? Kan jo være at noen er interessert i å selge en brukt dac til en anstendig pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •