Ny DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD spiller

Har ikke plass i racket til både cd spiller og dvd som jeg har i dag. Er derfor ute etter en DVD spiller som er god nok til både lyd og bilde til resten av utstyret jeg har. (Oppo'en blir for "billig". Den ligger tilsalgs for 1500 på torget)

Har et tilbud på en Arcam DV79. 15000 nypris, jeg får den for 6000,-
    Er det et godt alternativ? Er litt i tvil siden det er en eldre spiller uten oppskalering...

Eller skal jeg gå for en Yamaha DVD-S2700 som jeg får for ca 8000,-?
    Denon 2930 kanskje? (3930 er for dyr)

Hva anbefaler dere? Andre forslag?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett billigere forslag til DVD-2700 er jo lillebroren 1700 til under halve prisen kanskje. Marantz har vel også noen musikalske dvdspillere.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har selv Arcam DV79 og kan anbefale den som en god avspiller for bilde og lyd.
    Savner ikke CD spiller overhodet etter Arcamen kom i hus. Den har HDMI og fungerer utmerket sammen med PJ ( BenQ 8720 ) her hos meg.
    Du vil ikke finne en ny DVD spiller som har samme lydkvalitet til 6000,-

Lykke til med valget

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Denon 2930. Denne fungerer for meg utmerket. Ikke merket noen problemer med den. Vel og merke er dette min subjektive mening.

Følge med på bruktmarkedene, dukker opp noen brukte i blandt. Også av 3930.

Lykke til med kjøpet!

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Yamaha 2700 og er veldig fornøyd med den både som dvd-spiller og cd-spiller. Cd-spiller delen i 2700 er bedre enn 1700, drivverket er separert fra resten av spilleren og du kan slå av alle digitale kretser når du skal høre musikk i stereo. Dvd spilleren har mange justeringsmuligheter og en god støyreduksjon. + designet passer med forsterkeren din og det ser jo også litt lekkert ut

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseendemessig så har jeg mest lyst på Yamaha'en. Den synes også å ha de råeste spesifikasjonene på bildedelen av de som er nevnt her.
    Jeg har Sony KDL-46W2000 fullHD, og jeg synes ikke den har verdens beste scaler. Er derfor litt redd for at Arcam DV79 ikke skal gi et tilfredsstillende bilde siden den ikke oppskalerer. Noen erfaringer/meninger rundt det?
    Lyden er jeg sikker på er knall siden cd delen er bygd på den kritikerroste CD73T som faktisk koster 6000,- ny....

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde (igjen) kjøpt Toshiba HD-XE1. Er meget godt fornøyd med denne. Den oppskalerer som kjent meget bra og jeg synes også den er meget god som CD spiller. Bruker da de analoge utgangene, som jeg også gjorde på min Denon 2910. Da har du også begge HD formatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jeg hadde (igjen) kjøpt Toshiba HD-XE1. Er meget godt fornøyd med denne. Den oppskalerer som kjent meget bra og jeg synes også den er meget god som CD spiller. Bruker da de analoge utgangene, som jeg også gjorde på min Denon 2910. Da har du også begge HD formatene.
    Hadde denne, men solgte den pga viftestøy og at den var så treg. Syns faktisk bildet på Oppo'en er like bra på DVD...ihvertfall på min 46" Sony....
    HD-DVD filmer gidder jeg heller ikke kjøpe ennå, pga pris og tilgjengelighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Marantz DV7001. Fikk den ny til 6795,-. Da var valget enkelt. Takk for tips...

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi vel bare gratulere :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, BigZ. Gratulerer med ny dvd spiller. Marantz er jo godt kjent for sin gode lydkvalitet på sine DVDspillere. Det samme kan jo sies om Arcam.
    Jeg ser du har eid Toshiba HD-XE1. Hvordan er bildekvaliteten på Marantz'n ved oppskallering av DVD vs XE1 ??
    Hva med PS3. Hvordan er den i forhold til en dedikert DVD spiller ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, BigZ. Gratulerer med ny dvd spiller. Marantz er jo godt kjent for sin gode lydkvalitet på sine DVDspillere. Det samme kan jo sies om Arcam.
    Jeg ser du har eid Toshiba HD-XE1. Hvordan er bildekvaliteten på Marantz'n ved oppskallering av DVD vs XE1 ??
    Hva med PS3. Hvordan er den i forhold til en dedikert DVD spiller ?
    Har knapt fått koblet opp min nye Marantz. Men som du sier så er Marantz kjent for god lydkvalitet, og det var derfor jeg valgte den. Har ikke plass til dedikert cd-spiller i racket etter innkjøp av effektforsterker.

Når det gjelder bildekvalitet, kan jeg si at jeg er fornøyd med det lille jeg har sett. Vanskelig å sette det opp mot HD-XE1 da den ikke kunne testes samtidig, men kan ikke si at jeg så noe forskjell. (Testet litt med Swordfish, U2 Live at Slane Castle, Finding Nemo etc)
    PS3 har jeg knapt testet på DVD. Jeg solgte HD-XE1 pga støy, at den ikke var sonefri og treghet. (Og at jeg ikke så poenget med å kjøpe dyre HD-DVD filmer). Når det gjelder PS3, så er det minst like mye støy, den er ikke sonefri og grensesnittet for start av film er jo ennå tregere og mer tungvindt enn HD-XE1.

Derfor kjøpte jeg en rask og god spiller til lyd og bilde med et fantastisk utseende!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •