Skal jeg kjøpe en Sony 930?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal jeg kjøpe en Sony 930?

Jeg må bytte ut min fantastiske Denver182. Utrolig men sant så viser den ikke tekstingen på enkelte filmer. Tenkte da at jeg skulle satse på en spiller med en smule høyere kvalitet hva lyd og bilde angår også.
    Ser rundt på forumet at alle produkter kan diskuteres, men har egentlig Sony930 noen spesielle svakheter eller mangler.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sony 930 og er veldig fornøyd med den. Har hørt noen har sagt den er litt følsom for riper, men har ikke merket noe til det selv.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på sony.no og der fant jeg ingenting om 930. Derimot er det en som heter 905. Er det slik at dette er samme spilleren?
    Har 930 gått ut eller.......?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Sony Norge sin web som er lite oppdatert... 905 er den gamle modellen, forskjellen er stort sett at 930 har i tillegg komponent/progressiv utgang.

Jeg har hatt 905 tidligere ett års tid, var veldig fornøyd med den også, men min Z2 projektor er mest glad i progressive signaler.

Ta en titt på sony.se i stedet, der står begge:
    http://www.sony.se/view.x?cat=1040602&loc=sv_SE

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lure lure... Det finnes en 730 også som koster rundt 2 lapper som skal ha samme innmat som 930 sans SACD mulighet... men med en ekstra bryter for overstyring av progressiv modus...

... noe som har gjort at jeg ennå ikke har klart å kjøpe meg ny dvd-spiller ... :(

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på 730 kan en visst tvinge den til film mode i tillegg til auto og video mode som 930 har. Rart at de har fjernet muligheten på 930 som er en dyrere modell. Kanskje det er annen/bedre teknologi på 930 for å detektere film modus?

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror tingen er at 730 er en nyere modell, de så at de trengte en slik funksjon og innførte den... HW messig har jeg hørt at de omtrent identisk innvendig med unntak av SACD'n... men 930'n ser jo mye lekrere ut da... :-/

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 730 og må bare melde at selv om den ser litt halvbillig ut (den er jo svinbillig, så hvorfor ikke), gir den formidabelt bilde via komponent. Overstyring av progressive film/video er korrekt. Er strålende fornøyd, med mindre du har små barn som lager riper i alle dvd'ene dine og klarer deg uten sacd, ville jeg gått for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at 730 mangler analoge 5.1 lydutganger?
    Og er det slik å forstå at 730 er mer ømfintlig ovenfor riper enn hva som er tilfelle med 930. Eller er Sony generelt dårlige når det kommer til ripete plater?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke analoge 5.1 utganger nei. Tror sony generelt er litt vanskelige med riper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tilbake til Spectre; ser du noe sone 1 (eller annen NTSC materiale)? Legger du noensinne merke til at projektoren tripper på deinterlacinga og faller ned i video modus eller "stopper"? (Som visstnok var hovedårsaken til at man fikk den knappen med flere funksjoner på 730'n).

Må ærlig talt innrømme at jeg er "dust-nok" til å betale det dobbelte for en spiller som ser bedre ut enn 730'n, men ikke om den gjør en verre jobb...

Leste forøvrig tester av begge i Lyd & Bilde og DVD & Hjemmekino... i L&B skårer de forskjellige på video testen, mens D&H gir lik skår... snodige greier, spesielt siden Sony mer eller mindre har bekreftet at innmaten er den samme i de to enhetene... :-/ Men det som ergrer meg er at disse norske "hifi" bladene er som å lese anmeldelser fra brukere på web... ikke særlig teknisk inngående analyser av signaler og kvaliteter... :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tilbake til Spectre; ser du noe sone 1 (eller annen NTSC materiale)? Legger du noensinne merke til at projektoren tripper på deinterlacinga og faller ned i video modus eller "stopper"? (Som visstnok var hovedårsaken til at man fikk den knappen med flere funksjoner på 730'n).

Må ærlig talt innrømme at jeg er "dust-nok" til å betale det dobbelte for en spiller som ser bedre ut enn 730'n, men ikke om den gjør en verre jobb...

Leste forøvrig tester av begge i Lyd & Bilde og DVD & Hjemmekino... i L&B skårer de forskjellige på video testen, mens D&H gir lik skår... snodige greier, spesielt siden Sony mer eller mindre har bekreftet at innmaten er den samme i de to enhetene... :-/ Men det som ergrer meg er at disse norske "hifi" bladene er som å lese anmeldelser fra brukere på web... ikke særlig teknisk inngående analyser av signaler og kvaliteter... :-/

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mest sone 2, men også noe sone 1/ntsc på den og har ikke lagt merke til noen problemer i det hele tatt. Synes bildet er tydelig bedre nå med projektoren enn det var med 905'en jeg hadde før.

BB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •