Blue-ray: Samsung BD-P1000 vs. PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blue-ray: Samsung BD-P1000 vs. PS3

Hei!

Jeg har ikke så masse peiling på Blue-ray eller HD-DVD. Håper dere kan hjelpe meg.

Jeg har en Samsung LE46M87 som jeg vil kjøpe en spiller til som kan få ut alt av TV-en (1080p).

Har fått avbefalt Blue-ray, uten at jeg vet at dette er et bedre valg enn HD-DVD?

Hvilken spiller er best av BD-P1000 eller PS3?

Er det vits å vente på Sony BDP-S300? Og vil Samsung BD-P1200 være hvassere? Hvor mye vil disse koste, og når er disse til salgs i Norge?

Kommer de samme filmene ut på både BD og HD-DVD? Slik at når jeg kjøper Blue-ray-avspiller så vil det være filmer jeg ikke får tak i pga. de bare er i HD-DVD, eller?

Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-P1400 og BD-P2400

Så nettopp at disse vil komme til høsten. Er det verdt å vente på dem?

Støtter min LE46M87 24Hz og gjør filmene det? Spillerne gjør det jo vel.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å svare på spørsmålene her, selv om jeg ikke har erfart disse produktene selv har jeg lest en del da disse sto på min ønskelliste.

Det er ikke noe forskjell på HD-DVD og Blu-Ray. Det er bare 2 forskjellige navn med forskjellige firmaer bak seg. Gå etter merkefølelsen her og hvilke filmer DU vil ha, enkelte kommer ikke på HD-DVD og vice versa.

Jeg tror PS3 er en god del bedre avspiller enn Samsungen. Mange klager på masse feil på samsungen, og at det er en spiller som ikke er noe vits å kjøpe. Jeg tror da PS3 er det beste valget.

Ja, er du ute etter en standalone BR spiller tror jeg det er lurt. BDP-S1 har fått MYE skryt og jeg tror BDP-S300 kan bli en nedgradert men like god spiller som den. Den nye samsungen tror jeg støtter litt mer av lydformter men litt usikker her.

I disse tider kommer de fleste filmer ut på begge formatene, og noen kommer litt før på det andre og noen måneder etter på det andre. Enkelte utgivelser kommer kun på BR, tror BR har flere eksklusive titler enn HD-DVD men HD-DVD har matrix da.

Lykke til

EDIT: BD-P1400 skulle visst bli den mest komplette BR spilleren til nå så veldig lurt å vente på dem. Men man kan jeg ikke vente i evigheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha magnuswb!

Da tror jeg faktisk at jeg venter noen måneder på enten Sonyen eller BD-P1400/2400. Er ikke sånn hast. Har mer lyst på en dedikert spiller enn en PS3.

Kunne du svart på dette også:

Støtter min LE46M87 24Hz og gjør filmene det? Har forstått det slik at dette har med 24 bilder i sekundet som på kino.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har mange fler muligheter enn P1000, som støtte for flere lydformater, og mulighet til å overføre lyd i bitstream, samt oppdateres jevnlig, dette kan ikke P1000.
    P1000 er avleggs og jeg kan ikke skjønne at en eller annen norsk test rangerte P1000 framfor PS3.

Hvis du kan vente og heller vil ha standalone, så bør du kanskje vurdere Samsung BD-UP5000, som er ventet i Oktober, prisen er ventet å havne på $5-600, det vil vel si 6-7000kr i norge etter avgifter og moms.

Den støtter både Blu-Ray og HD DVD fullt ut, noe LG's kombospiller ikke gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ny info. Kanskje jeg heller skal vente på BD-UP5000 da. Men som det står her:

Samsung's dual format BD-UP5000 much cheaper than expected - Pocket-lint.co.uk

så må vi vente til oktober 2008. Prisen blir ikke så gal, £ 375, ca 4500 NOK.

Stemmer det at det tar så lang tid før den kommer? Høres villt ut at den kommer 1 1/2 år etter lansering?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en skriveleif. Mener jeg har lest andre steder at den kommer i oktober 2007...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det lettest og billigst å få tak i BD-UP5000 når den kommer?

På nettbutikker eller i fysiske butikker?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også verdt å få med seg at PS3 sannsynligvis lager litt mer lyd enn de dedikerte spillerne. Dette vil nok bedre seg med nyere firmware, kanskje det til og med har bedret seg siden de første PS3 kom til landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, får håpe du har rett med at det er en trykkleif, kan ikke vente til denne spilleren kommer.

Vil den støtte 1080p@24Hz i både HD-DVD og BD?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Okay, får håpe du har rett med at det er en trykkleif, kan ikke vente til denne spilleren kommer.

Vil den støtte 1080p@24Hz i både HD-DVD og BD?
    It will also be possible to setup the HDMI output at 1080/24p, but only for Blu-ray.
    "It's because this option is not standardised on HD DVD yet", was the explanation.
    Men den har jo Ethernet port så det kan sannsynligvis gjennomføres med en fremtidig firmware oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har ekte 108P ut det har ikke Samsungen den nedskalerer og deretter tar en farudjia brikke seg av oppskaleringen til 1080P
    Har begge! PS3 er mye bedre på alle områder!

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pers1
    PS3 har ekte 108P ut det har ikke Samsungen den nedskalerer og deretter tar en farudjia brikke seg av oppskaleringen til 1080P
    Har begge! PS3 er mye bedre på alle områder!

PerS
    Helt uenig..

Har begge deler jeg også, mener samsungen er bedre på bilde kvalitet, prøvd med en av de heftigste monsterkablene (1000hdex) fra begge 2 og samsungen gir det beste bildet.

LE46m87bd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •