DENON 1930`s lipsync problem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON 1930`s lipsync problem?

Er visst ikke noen som har hatt dårlige erfaringer med denne....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1930 er ekstremt dårlig på lipsync så lenge man kjører lyden utenom HMDI. Problemet kan til en viss grad korrigeres med audio delay på DD/DTS dekoder (les: forsterker for de fleste), men problemet er at 1930 varierer i forskyvning mellom lyd og bilde - så det blir bare aldri helt bra. Noen filmer er mer ekstreme enn andre, enkelte funker relativt akseptabelt (men flertallet gjør ikke).

Anbefaler deg å se på 2930 om du vil ha denon, bedre spiller og 0 lipsync problem. Det samme gjelder nok 3930 også, men den har jeg ingen erfaring med selv. Det har kommet/eller er på vei en 1940 som forhåpentligvis har fikset alle feil som eksisterer på 1930 - men jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Lipsync er like ille på 1920 som 1930. Så vet ikke hvorfor dette problemet blir ignorert av denon. Pioneer/Panasonic og andre produsenter korrigerte disse problemene ved introduksjon av 2. generasjons dvd-spillere rundt 1998.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis du kjører lyden gjennom HDMI så er ikke lip-sync et problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

om du skulle ha kommet så langt at du har kjøpt og bare har stereo:

Jeg var i dag og reklamerte på min 1930 (som har vært inne til reklamasjon ganske lenge nå). De var enige om at det var lipsync-problemer, men prøvde å skylde på at det var "Feil med TVet pga digitalt bilde og analog lyd". Vi testa det i butikken på en 1940 (som visst er lik innvendig som 1930) og det var TYDELIG lipsync-problemer. Det fine var at da vi testa det med ein NAD 515 til 2200, så var det ikke noe problemer. ERGO, det er noe galt med hele produktserien til Denon.

Klubben prøvde seg deretter på at "når det ikke er feil på selve produktet, så er det ikke reklamasjon". Her kan eg vifte litt med forbrukerkjøpsloven og si FEIL. Du har nemlig rett til å få pengene tilbake om det er en vesentlig mangel ved produktet. Mangel er definert (sånn ca) som at produktet ikke svarer til det en kan forvente av et slikt produkt. At lyd og bilde ikke er synkronisert er i høyeste grad en slik mangel. Det regnes også som mangel om selger ikke opplyser om slik problematikk.

Henviser uansett til
    Kjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no
    for å sjekke det ut skikkelig. Ta ein utskrift og vift litt på butikken, så løser det seg. Eg fekk i hvert fall alle pengene mine tebake.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •