Dolby True HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Dolby True HD

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dolby True HD

Er litt grønn akkurat når det gjelder dette kydformatet. Det jeg har fått med meg er at det er lossless. Men får man utnyttet dette via optisk utgang, eller må det gå igjennom HDMI via forsterker for at dette skal komme til sin rett. Eller går det an å bruke de analoge utgangene på True HD? Nå har det seg slik at jeg har en Pioneer 696 som jeg bruker til SACD og DVD-Audio og denne spilleren tar da opp den eneste analog inngangen på min forsterker. Foreløpig har jeg bare en film med True HD og det er The Departed. Spørsmålet er om det finnes en splitter for analog innganger eller må jeg invistere i en ny forsterker til dette formatet? Merker jeg noe forskjell fra True HD og Dolby Digital + ? Håper noen kan gi meg klarhet i dette.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    True HD kan kjøres via analoge utganger på alle HD DVD spillere med analoge utganger. Ikke alle BD spillere har støtte for True HD.

Det kan kjøres via HDMI som LPCM som kan omgjøres til analog i forsterkeren om denne har støtte for dette (gjelder stort sett alle receivere med HDMI 1.1 eller nyere).

Og det kan kjøres i bitstream, som er ren overføring fra platen uten noe utpakking. Da må receiveren ha støtte for HDMI 1.3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •