Oppo DV981HD et godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo DV981HD et godt kjøp?

Dette har jeg forstått er en mye omtalt bra fungerende dvd spiller, men jeg lurer jo også litt på hvordan den er på lyd som cd-spiller?
    Nå skal jeg innrømme jeg ikke er det mest kresne mennesket hverken lyd eller bildemessig, så de små forskjellene vil jeg nok ikke legge merke til.
    Jeg har en NAD T512 som har sluttet å fungere, og denne har jo uansett ikke HDMI, så jeg tenkte det kanskje var på tide å bytte den ut. Jeg gidder ikke bruke mangfoldige tusen på et av de 2 nye formatene som slåss nå (fattig student tross alt), så jeg holder meg til normal dvd i et år og to til sikkert, men skulle nå gjerne fått bilde og lyd så bra som mulig med mest mulig bang for bucks (Da også på cd-fronten selv om dette bare er en bonus for meg...)

Den nye dvd-spilleren skal da kobles til enten Panasonic 42" TH42PX70E, eller Epson EMP-tw700 projektor.
    Forsterkeren er en NAD542 5.1 surroundforsterker som driver et DALI 5005 5.1 høyttaler sett.

Er oppo fortsatt et bra kjøp, eller finnes det andre spillere i samme priskategori som dere mener utklasser denne?

Ha en fin kveld/dag

EDIT: Ooh, forresten, et krav er at spilleren er eller kan gjøres sonefri

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg fant også et tilbud på den forrige modellen, Oppo DV971HD på halve prisen av DV981HD.
    Ser ikke ut som DV971HD har HDMI, men har dvi som jeg har oppfattet kan omformes til HDMI. Vil dette medføre noe signifikant form for signaltap?
    Er DV971HD fortsatt en god spiller i budsjettklassen, eller burde jeg punge ut 2000,- for DV981HD i stedet?

EDIT: Ok, DV971HD var åpenbart et bra kjøp til 850,- for den var solgt nå når jeg gikk inn for å bestille den

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo DV970HD har HDMI og den spiller de aller fleste formater, inkl. SACD!
    I tillegg har den USB og minnekortleser slik at du kan koble til nesten allverdens.

Den er råbillig og har ikke Faroudja brikke som enkelte sliter litt med.

Løp å kjøp!

ps! den finnes bare i sølv - noe enkelte synes er litt leit

OPPO DV-970HD 720p/1080i Up-Converting Universal DVD Player with HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for tipset!
    Så du vil anbefale DV970HD over DV981HD?
    Begge har jo HDMI, SACD osv osv... Eneste kjappe forskjellen jeg ser med en gang er at DV981HD oppskalerer til 1080p, mens DV970HD går til 1080i istedet.
    Nå ser jeg trolig på å kjøpe 720p fremviser da, så det store problemet er det jo ikke...
    970 ser jo ut til å være en glimrende spiller, så jeg får se hvor jeg kan få tak i den.
    Vet du om et sted jeg kan få tak i den i Norge? Eller må den bestilles fra utlandet?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cilveran
    Mange takk for tipset!
    Så du vil anbefale DV970HD over DV981HD?
    Begge har jo HDMI, SACD osv osv... Eneste kjappe forskjellen jeg ser med en gang er at DV981HD oppskalerer til 1080p, mens DV970HD går til 1080i istedet.
    Nå ser jeg trolig på å kjøpe 720p fremviser da, så det store problemet er det jo ikke...
    970 ser jo ut til å være en glimrende spiller, så jeg får se hvor jeg kan få tak i den.
    Vet du om et sted jeg kan få tak i den i Norge? Eller må den bestilles fra utlandet?
    begge kjøper du direkte hos OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer
    betaler med kredittkort
    de sender deg umiddelbart, inkl. HDMI kabel
    eneste du må gjøre er å bytte strømpluggen i strømkablene til norsk standard

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det enkelt. Kjøp på datakjeden.no. Skal det skje noe med spilleren, kan du få ordna opp i det ganske enkelt. Sikkert ikke super vanskelig å reklamere rett til OPPO i usa heller, men garantert enklere i Norge. Man betaler litt ekstra, men det kan vises seg å være verdt det. Kan si det man betaler ekstra, er en slags forsikring og gir norske rettigheter etter forbrukerkjøpsloven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen folkens =)

Jeg har allerede regnet på det og fant ut at jeg sparte lite på å bestille fra utlandet da frakten kom på $75, så fredag kveld bestilte jeg Oppo DV981HD fra datakjeden.no

Denne er jo uansett en knall spiller og kom bare på et par hundrelapper mer i pris. I tillegg bor jeg jo i Bergen, og her er det en datakjeden butikk. HDMI kabel får man også med hos datakjeden av samme størrelse

Ha ei fin helg videre!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0