På tide å droppe cd-spilleren? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Men så lenge noen gjør, det må vi tro at det er beste løsningen for dem. Da er det naturlig å legge penger i en god cd-spiller. Hører du ikke forskjell - la vær.
    Greit nok. Men det forutsetter at man faktisk har hørt lossless før man uttaler seg. (sier ikke at vedkommende ikke har gjort det)
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder diskusjonen omkring lydkvalitet, så vil jeg påstå at det absolutt er forskjell på cd-spillere! Jeg kan forstå at folk som har high-end anlegg gjerne også vil ha en skikkelig god cd-spiller.

For min del derimot, så håper jeg at jeg kan få tilnærmet like god lyd som en passe god mellomklasse cd-spiller. Da vil jeg kanskje la hensynet til brukervennlighet gå foran. Syns jo det høres fristende ut å få tilgang til hele musikksamlinga fra sofaen!

Kanskje kan lyden bli enda mye bedre også med en god dac i tillegg? Hvis jeg har forstått det rett, så er dac noe jeg ikke må ha, men som en kan vurdere etter hvert.

Jeg skal lese tråden på slimdevice sin hjemmeside om bruk av nettverksserver, for hvis jeg kan komme dit at jeg slipper å gå bortom for å slå på pc hver gang jeg skal høre på musikk, så syns jeg virkelig dette begynner å bli spennende!

Hvis Neby har begynt å ta inn Squeezebox, så er det kanskje også håp om å finne det også i HiFicenterkjeden eller andre butikker snart. (Er mer komfortabel med å rådføre meg om lyd og løsninger til stereoanlegg på en hifi-butikk enn på en data-butikk).

Nok en gang takk for svarene! Tror jeg er i ferd med å bli litt klokere

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste akkurat om Sonos på Hifi-klubben sin side.
    Noen som har erfaring med den. Er den et godt alternativ til Squeezebox?

Hi-Fi Klubben :: Lyd i alle rom | Hi-Fi Klubben: Digital Music System

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos er en meget bra løsning, bruker det selv. Lydkvalitetsmessig så hadde jeg sikkert fått samme lyd fra Squeezeboxen (siden jeg bruker ekstern dac) men jeg klarte ikke tanken på å myse bort på den lille skjermen. Sonos sin fjernkontroll med innebygd skjerm gir en helt annen brukeropplevelse...

Jeg bruker Sonos sammen med en Infrant NV+ NAS, så det er ingen pc som står på hjemme hos meg, bare NAS'en i et annet rom.

All musikk er rippet i Apple Lossless og dekodes av en Chord Dac64.

Anbefales på det sterkeste...

Mvh C :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få dig en Squeezeboks, ny model kommer også snart, eller Sonos, og en god dac.
    Jeg har ikke lyttet til en eneste norsk radio stasjon siden jeg fik SB3 desverre...og dvd spilleren står bare til pynt i tilfelde en film kommer forbi.
    Cd´ene står på loftet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Sonos en god stund nå, og ser meg ikke tilbake. Det er dyrt, men du betaler mye for den geniale funksjonaliteten i flere rom.... Har ikke sett en eneste negativ kommentar på det systemet, og til tross for at det har vært på markedet en stund, kommer det fortsatt ny software og det vinner fortsatt priser..... ingen gode konkurrenter enda.

Bruker det sammen med en NAS disk, og har stort sett bare lossless-musikk.

Utrolig enkelt å sette opp og bruke, og ikke minst svært god kvalitet tvers igjennom på alt utstyret.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arcam

Fant en spiller fra Arcam som virkelig ser interessant ut! Helt til jeg så prisen...
    HIFI4ALL.DK | Nyheder | 400 GB musik server fra Arcam

Må vel fortsatt vurdere Sonos og Squeezebox hvis jeg skal handle uten å vinne i lotto først:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Få dig en Squeezeboks, ny model kommer også snart..
    Da tror jeg du vet mere enn de fleste. Deg og toppledelsen i Slim Devices liksom..

Kilde?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Sonos er en meget bra løsning, bruker det selv. Lydkvalitetsmessig så hadde jeg sikkert fått samme lyd fra Squeezeboxen (siden jeg bruker ekstern dac) men jeg klarte ikke tanken på å myse bort på den lille skjermen. Sonos sin fjernkontroll med innebygd skjerm gir en helt annen brukeropplevelse...
    Kunne ikke vært mer enig, orker ikke displayet på Squeezebox jeg heller. Har brukt en Logitech Wireless DJ en stund, og det er helt knall med fjernkontroll med display, uendelig mye mer praktisk, og selve enheten kan jo også settes ute av syne da den bruker RF. Prisen er også vesentlig lavere enn Sonos (ca. 2k for Logitech, mot 6,4k for tilsvarende Sonos-pakke).

Problemet er bare at den mangler digitalutgang, så man er prisgitt DACen i enheten. Musikken spilles også av via iTunes eller Windows Media Player, så om du vil bruke Linux, eller spille av Ogg Vorbis eller FLAC, er du skrudd.

Håper det dukker opp en ny utgave snart, som retter opp på disse manglene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at Squeezebox krever en dyrere NAS enn Sonos?

Leste et sted at NAS til SB må kunne "kjøre Slimserver", som f.eks ReadyNAS NV hvor prisen fort havner opp mot 10000.-

Kan jeg klare meg med en billigere NAS til Sonos som f.eks denne:Maxtor Shared Storage II 500GB NAS - MPX til 1/3 av prisen av ReadyNAS?

Hvis jeg har forstått dette riktig, så vil kanskje ikke lenger prisen tale for SB, selv om selve SBèn "bare" koster 2700.- mot 9000.- for en pakke fra Sonos?

Målet for meg er egentlig bare enkel tilgang til musikk via stereoanlegget i stua, og dette gjerne uten å måtte slå på pcèn.

Må takke for alle tips så langt i prosessen. Håper noen kan svare på dette også

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten

Leste et sted at NAS til SB må kunne "kjøre Slimserver", som f.eks ReadyNAS NV hvor prisen fort havner opp mot 10000.-

Kan jeg klare meg med en billigere NAS til Sonos som f.eks denne:Maxtor Shared Storage II 500GB NAS - MPX til 1/3 av prisen av ReadyNAS?

Hvis jeg har forstått dette riktig, så vil kanskje ikke lenger prisen tale for SB, selv om selve SBèn "bare" koster 2700.- mot 9000.- for en pakke fra Sonos?

Målet for meg er egentlig bare enkel tilgang til musikk via stereoanlegget i stua, og dette gjerne uten å måtte slå på pcèn.

Har selv kjørt SB3 en tid nå, kjempefornøyd med det (ikke benyttet noen ekstern DAC). Har i dag gått til innkjøp av Sonos da jeg "falt pladask" for designet, brukervennligheten og utbyggingsmulighetene med tanke på ønske om tilgang til musikk i alle rom :-) og ikke rent lite fasinert av konseptet :-D

Så skulle valget ditt ende med SB3, og du ikke har noe imot å handle "secondhand", så har jeg en her, innkjøpt 15.november 2006. Blir nok solgt, if the price is right, da jeg lar Sonos ta over kontrollen her i huset.. ;-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt interressant, men jeg må ta stilling til om jeg skal ha Sonos eller SB først. Hva som kreves for å få lagret musikk til systemene vil, som jeg var inne på i det forrige innlegget mitt, kanskje ha betydning for valget.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB3? tror jeg har lest igjennom hele tråden, men kan ikke finne ut av hva SB3 er.
    Noen som kan fortelle meg det, evt link til nettbutikk/produsent?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    SB3? tror jeg har lest igjennom hele tråden, men kan ikke finne ut av hva SB3 er.
    Noen som kan fortelle meg det, evt link til nettbutikk/produsent?
    Slim Devices : Product Info : Squeezebox Wi-Fi Digital Media Player: Music, your way.

Frode

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezeboksen krever at "boksen" hvor musikken er lagret kan kjøre programmet Slimserver. Såvidt jeg vet, er det ikke mange NAS'er som har mulighet til dette. Du finner mer info her. For meg ble løsningen å bruke pc'en. Den er uansett stort sett på når jeg er hjemme.

Frode

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, pokkers forkortelser! Lurer på om jeg skal bestille meg en slik.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Takk, pokkers forkortelser! Lurer på om jeg skal bestille meg en slik.

Det er ikke noe å lure på om du er ute etter en smidig måte å få streamet musikken din på. Den har også mange kule "AddOns", det ligger massevis av dem på nettet. "Go gadget SB3" :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos trenger ingen slimserver. Det holder med en enkel billig NAS disk. Bruker det selv. Når du først har gitt beskjed via PC-programmet hvilken stasjonsbokstav NAS disken har (og evn passord), så trenger du ikke bruke PC noe mer annet enn til å føre over musikk til NAS disken, og evn. bruke den som en fjernkontroll om ønskelig. :-D

Om du ikke allerede har gjort det, sjekk Sonos Digital Music System to stream digital music wirelessly from PC to any speakers in your home

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere enn meg som er lei av cd-er som ligger strødd utover gulvet og som kan ønske seg enklere tilgang til musikken enn via et overfylt skap med plater? Det har slått meg at i disse tider hvor mange går rundt med musikken sin lagret i små I-poder og til og med i mobiltelefonen, så burde det være mulig å pakke vekk cd-spilleren! Nå er riktignok disse spillerne basert på komprimerte formater, men med tanke på størrelsen av en normal stereokomponent så burde det vel i 2007 finnes en del muligheter også i HiFi-sammenheng!?

Jeg har fått med meg at det finnes ulike muligheter:

Den ene er jo cd-spiller med innebygd hard-disc slik som denne:
    Hi-Fi Klubben :: Stereo - Opptaker | Hi-Fi Klubben: 640H

En annen vei kan være en slags ”router” mellom pc og stereoanlegg slik som SlimDevice: Test av Slim Devices Transporter MP3-spiller - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Så har vi selvsagt rett og slett muligheten for en mediecenter slik som denne:
    Amitech Homecenter - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Er det noen som har erfaring med noen av disse løsningene? Hva er fordelene og ulempene med de ulike? Fins det flere produkter som bør vurderes? Fins det billigere løsninger som har akseptabel lydkvalitet?

Målet er rett og slett å få pakket bort cd-samlingen og få enklere tilgang til musikken. Jeg takknemmelig for alle innspill som kan hjelpe meg på vei! (Gjerne uten å bli for ”teknisk”)
    Yamaha lager en CD-brenner/HDD som lagrer CD'ene ukomprimert på HDD. Den kan utstyres med 750gb disk:

CDR-HD1500 CDR-HD1500

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torf
    Yamaha lager en CD-brenner/HDD som lagrer CD'ene ukomprimert på HDD. Den kan utstyres med 750gb disk:

CDR-HD1500 CDR-HD1500
    Den så jo bra ut, nå er jeg litt Yamahafrelst, så denne er intessant, men jeg sliter med å finne en forhandler og pris.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •