CD-spiller med balansert utgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Ryu1985 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-spiller med balansert utgang

Kan noen anbefale meg en god, og ikke alt for dyr CD-spiller med balanserte utganger? Denne skal spille på en Electrocompaniet eci-3, så det er en fordel at den er av nogenlunde lik kvalitet...:-D

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, min Jungson Moon Harbour har fullbalansert krets med balanserte XLR-utganger (i tillegg til digitaluttak og single-ended RCA, selvsagt). Den finner du på bruktmarkedet av og til. Ny kan du få den i Norge hos Duet (fra rundt 7k avhengig av modell) eller egenimport hos NYSound (noe billigere).

Newcomer Ryu1985 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Tja, min Jungson Moon Harbour har fullbalansert krets med balanserte XLR-utganger (i tillegg til digitaluttak og single-ended RCA, selvsagt). Den finner du på bruktmarkedet av og til. Ny kan du få den i Norge hos Duet (fra rundt 7k avhengig av modell) eller egenimport hos NYSound (noe billigere).
    Så bilder av spilleren din. Ser krem ut den! Skal se litt etter det. Det er vel ikke noe stress å handle cd-spillere brukt? Har aldri vært noe engstelig for å kjøpe brukt forsterker, men cd-spillere har en tendens til å bli fortere slitt, drivverk og laser..

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryu1985
    Så bilder av spilleren din. Ser krem ut den! Skal se litt etter det. Det er vel ikke noe stress å handle cd-spillere brukt? Har aldri vært noe engstelig for å kjøpe brukt forsterker, men cd-spillere har en tendens til å bli fortere slitt, drivverk og laser..
    Spilleren er krem den! DACen gir adskillig mer godlyd enn den som sitter i receiveren min. Kan ikke si annet enn at den ga bedre lyd på alle plan da den kom i hus.

Personlig har jeg kun gode erfaringer med bruktkjøp, i alle fall via AVforum. Har kjøpt cd-spilleren, fronter, center, en integrert forsterker og en LCD-tv brukt i løpet av siste året. Fra fire ulike medlemmer. Alle får de beste skussmål fra meg, men man skal jo selvsagt være forsiktig. Og, som du nevner, ting kan jo være slitt. Har i grunnen aldri tenkt på at et i utgangspunktet feilfritt drivverk i en cd-spiller slites ut. Kjøpte en Denon DCD1700 i 1989. Den er fortsatt i drift! Den har riktignok vært to runder innom service for rens, men har alltid funket prikkfritt i sine 18 år i tjeneste :-D

Min Jungson CD-spiller er akkurat nå inne til en liten service før garantien løper ut, grunnet noe ustabilitet i drivverket. Den har av og til litt trøbbel med å finne CDspor ved direktevalg. Duet fikser dette gratis for meg, veldig bra service. Visstnok ikke et vanlig problem for modellen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •