Opptak ikke mulig.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak ikke mulig.

Hei.

Jeg er litt frustrert (sikkert pga. av alder og for lite tekn.innsikt).

Får TV/radio signal fra CD via kabel.

Har en C 1201 CX kabelmottaker, LG RH7800H dvd/hdd opptaker og en Sony U 2000 TV. Får inn CD grunnpakke og familiepakke programmene på tv`en, men ikke på HD opptakeren. Der får jeg kun inn grunnpakka fra CD.

Tror at alle kabler (Tv, scart og HDMI) er koblet riktig (?).

Litt synd for jeg vil jo ta opp litt sport fra Eursport 2 og Sport N. Men det går jo ikke. Signalene fra kabelmottakeren blir sendt til TV`en, men det må vel være mulig å få sendt de samme signalene til HDD opptakeren?

Har jeg en kabelfeil? eller er det en sperre et eller annet sted.

Fint om noen kunne gi meg litt hjelp og gode råd.

Har sendt en mail til CD om dette, men de gir blanke f... gidder ikke å svare meg (skjønner jo av andre innlegg at support er et fremmedord for dem).

Hilsen

Solfylte Vestfold

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Opptakeren har en vanlig analog tuner, akkurat som en vanlig TV. Derfor får du inn bare grunnpakken med analoge kanaler.
    De digitale kanalene må via CD sin dekoder før signalene kommer ut på SCART kontaktene. Det pleier å være to SCART kontakter, den ene kobles direkte til TV og den andre kobles til opptakeren.
    På TV apparatet kan du velge kanaler fra tuneren (de analoge), eller du kan velge CD dekoderen på en AUX kanal (SCART kontakten). Det blir akkurat på samme måte på opptakeren, du må velge AUX inngangen for opptak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •