Pioneer DVR-LX60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DVR-LX60

Hei er det noen som har fått noen erfaring med denne opptakeren?
    Skal og teste ut denne på mandag, men tenkte og høre her om det er noen som har fått testet denne så jeg slipper og vente hele helgen for og få vite noe om den...

God helg!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du testet den? Vurderer et kjøp selv.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en slik idag, så får vi tro at dette er en kanonbra spiller

Rart at ingen har kommet med noen test på denne....men jeg frykter ikke, Pioneer ligger alltid i toppen på DVD-opptakere/spillere

Lekkert design og haugevis av innganger.........

DVR-LX60 Pioneer DVD-opptakere - Hjemmeunderholdning

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt LX60 nå i ca 1 mnd, og er meget godt fornøyd. Eneste negative så langt er litt viftestøy noen ganger, men det har ikke vært noe stort problem. Hadde 645 tidligere, og den støyet mer.
    På opptak så kjører jeg spilleren i SP mode, og det gir ca 100 timer med opptak på HDD som holder i lange baner for meg. Og da er bildekvaliteten helt grei på min 508XD.
    Så LX60 anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag en hjemmekino.no side da Kuro, så vi får sett litt på oppsettet ditt.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel være at det kommer, må bare "bli litt kjent" med AV forumet...
    Sorry til trådstarter for OT...
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuro
    Det kan vel være at det kommer, må bare "bli litt kjent" med AV forumet...
    Sorry til trådstarter for OT...

Mm Velkommen btw, håper du trives her

On topic så vil jeg gjerne se Pioneer kombo Bluray og HD-DVD hvis det en dag kommer :neutral: Da hadde jeg løpt og kjøpt! Hvis ikke får jeg klare meg med Xbox 360 HD-DVDen og Playstation 3 for Bluray...

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har erfaringer med denne? Evt. sett noen tester av den? Finner bare noen få tyske...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer DVR-LX60

Har hatt denne noen uker nå. Det er en lekker spiller i matt sort på toppen og blankt sort forran. En tversover insunket stripe forran slik at den matsjer alle de andre nye modellene til pioneer inkludert recivere, Blu-ray spiller og plasmaskjerm. Det er nok bevist gjort fra Pioneer sin side.

Den har en 250 G hardisk. Så plasmangel burde være et ikke tema. Da jeg bestilte denne via Pixmania fulgte det ikke med noen skandinavisk brukermanual(Det foventer man jo ikke heller). Ingen engelsk heller for den sak skyld. Årsaken unskylder Pixmania seg med at de er et fransk selskap, og brukermanual kan lastes via Pioneer sine nettsider. Se her:
    Pioneer Norge PDF Kataloger
    trykk på bruksanvisninger og skriv inn lx60 i søkerfeltet.

Men å utelate også engelsk brukermanual er kansje litt sært? Men uansett, jeg fant en på sogar norsk og lastet denne ned via pioneer sine hjemmesider.

Fjernkontrollen er holdt i samme stil og er sort og med de viktigste knappene store og uthevet. Flere knapper finnes under et skyvedeksel nedrest. Inkludert tall knappene. Det gjør det litt unødvendig tungvindt å skulle hurtighoppe til en bestemt kanal, men er noe en kan venne seg til. Et stort aber er at det ikke er lys i fjernkontrollen. Noe vanskelig håndterbart i kino mørke altså.

Den har HDMI ut og mulighet for oppskalering opp til 1080P. Har en 720P prosjektor så ikke benyttet dette selv ennå, men lar den skalere til 720. Dette gjør den helt greit og den håndterer DVD samlingen utmerket. CD fungerer utmerket over den digitale utgangen. Ikke prøvd de analoge. Lyden er fyldig, stemmene midt på og det meste blir jo håndtert av reciver og effektforsterker uansett.

Det nye er USB inngangen på fronten. Man kan vistno koble på en PC her for avspilling av musikk og visning av bilder, dette er forklart i bruker manualen. Nå har jeg ikke akkurat prøvd dette selv, men har brukt en minne pinne. Ingen problemer med avspilling av musikk eller å se gjennom bildesamlingen.

Jeg kjenner menysystemet fra en noe eldre Pioneer hardisk opptaker, og lite har endret seg, bortsett fra utvidet funksjonalitet i forhold til USB porten. Den har et norsk språklig menysystem, så det meste er lett å sette seg inn i og brukermanual blir bare brukt som oppslagsverk, hvis det er noe spesielt man skal gjøre med maskinen.

Opptak og avspilling som før, og med lyd/bilde ikoner som begynner fra begynnelsen så det er lett å bla gjennom egne opptak. Enkel redigering og mulighet for flytting av scener ligger inne. DV interface med videokamera er selvsakt her.

Fordeler:
    Flott, sobert utseende for å passe til annet nytt Pioneer utstyr.
    250G hardisk plass
    USB inngang i front
    HDMI med oppscalering opp til 1080P
    Norske menyer og Pioneer lettfatlig bruker interface
    Bakdeler:
    Ingen lys i fjernkontrollen
    Noe tungvindt opplegg for direkte knapper på fjernkontrollen, trenger tilvenning

Håper dette var til nytte for noen!

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra innlegg! :-)

Hvordan synes du den er som dvd avspiller i forhold til DVD-3910 og HD XE1?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun detaljer som skiller, syns Pioneer gjør noe med det sorte som gjør at det blir vanvittig svart, og dermed svært god dybde virkning. Men noen av detaljene i det mørke viskes litt ut.

Nå bruker jeg først og fremst XE1 som hoved dvd spiller(Reon-VX videoprosessor brikken er gull verdt), mens 3910 har blitt parkert som CD, SACD og DVD-Audio spiller. Dette med CD avspilling gjør den i midlertid uendelig mye bedre enn de andre to. SACD og DVD-Audio, vel det spiller ikke de andre spillerne mine.

Pioneeren er først og fremst bildeformidler av tv signaler til PJ. Gjør en grei jobb på de analoge signalene via CD, men behovet for en digital boks er absolutt til stede. Men har ikke vurdert ennå, mest fordi jeg ikke ser så mye på tv, det går jo mest i Blu-ray og HD-DVD for tiden. Men med introduksjon til HERO og muligheter for bedre tv serier utover høsten, må jeg revurdere.

Hvis du er på markedet til en hardisk opptaker som skal gjøre en god avspillingsjobb med dvd samlingen din, vil du ikke bli misfornøyd med LX60.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne i dag, men ble skuffet da jeg så at den hadde vært brukt.

Er det mulig å gå inn i en servicemeny for å se hvor mange timer den har vært brukt slik jeg kan med 508XD'en ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man kobler til f.eks. en paraboltuner til LX60 med ScartRGB, vil da LX60 konvertere dette til HDMI (lyd OG bilde) og sende dette videre til en flatskjerm?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør alle opptakere med HDMI som jeg har vært borte i.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Gjør de dette "bra", "middels" eler "dårlig" sammenlignet med de typiske receivere i prisklassen 10K?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kobling av RCS-LX60D