HDMI instillinger Pioneer DV696

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI instillinger Pioneer DV696

Har netopp kjøpt denne spilleren, og den er koblet opp med HDMI til min HD-Ready LCD skjerm. På instillingen i menyen på Pioneerspilleren får jeg et valg når det gjelder fargeinstillinger på HDMI utgangen. Valgene er Full Range RGB, RGB og Komponent. Har noen forsket på dette og vet hva slags instilling som girl best bilde? Akkurat nå er min spiller satt til komponent..

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No one got a clue??????????

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme spilleren og kunne gjerne ønsket et svar på dette selv.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et svar på dette.Dere har jo begge øyer i skallen ser jo dette selv hva som er best.
    Det dere syns er best er riktig. That's it:-D

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli gammal denna tråden, så jeg bumper den med følgende quote:

"On the HDMI side, you have RBG, Full Range RGB, Component (4:4:4 YCbCr), and 12-bit Component (4:2:2 YCbCr). If you connect to a DVI display, you can only select the two RGB options. All of these selections offer the correct Studio RGB levels with black at digital 16 and white at digital 235, preserving the full dynamic range of the intended video signal, except Full Range RGB. This mode uses the PC RGB levels moving black to digital 0 and white to digital 255. This clips the head and toe room of the video signal and does not preserve its intended dynamic range."

Om jeg tyder denne uttalelsen rett; vil Full Range RGB ikke gi det bilde som er korrekt i.flg. hvordan DVD, eller HD formatet er spilt inn?

På min Pioneer spiller og Full HD Panasonic plasma må jeg skru opp brightness for å få nok detaljer i mørke områder med Full Range. Mulig Full Range har bedre effekt på en LCD skjerm?

edit:Fant en fil på nett som viser om skjermen tar Full Range. Om du ikke ser alle firkantene i full range, støtter den ikke det. Enkel og greit. Nyeste Panasonic støtter ikke...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •