Valget: BR, HD dvd eller begge deler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valget: BR, HD dvd eller begge deler

Nå som jeg har levert tilbake pj'n og kjøpt meg TV er jeg på jakt etter noe som kan gjøre tvtittingen LITT bedre.

Altså en ny dvdspiller. Så jeg tenkte: Hvorfor ikke kjøpe meg en HD dvdspiller?
    Så kom jeg til å tenke litt til (I think to much). Hva med Blue ray. Valget er jo enda ikke tatt. Vet jo ikke hvem som blir vinneren enda.

Har det kommet noen kombinerte spillere enda? Og selges disse enda i Norge? Burde jeg vente eller kjøpe når lønna kommer inn på kontoen?

Har forresten en Sony Bravia 40w2000.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Det "avanserte" svaret/forslaget mitt er da som følger:
    1. Kjøp en PS3 ifra USA. Koster ca. 3600+frakt (evt. moms). Bør ikke bli mer enn 5000,- inkl alt. Årsak? Denne kan spille av Sone A Blu-Ray og Sone 1 DVD-filmer (NTSC).
    2. Kjøp en Europeisk HD-DVD spiller. Årsak? Denne kan spille av alle HD-DVD filmer, uansett region. Og, den kan spille av sone 2 DVD-filmer (PAL).

Dette er den billigste måten å sikre deg alle de "viktige" standardene:
    Sone A Bluray
    Sonefritt HD-DVD
    Sone 1 DVD (NTSC)
    Sone 2 DVD (PAL)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så pr dags dato finnes det ingen kombinerte spillere? Det jeg helst vil ha. Vil egentlig ikke ha en PS3. Har en xbox 360. Det holder.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Så pr dags dato finnes det ingen kombinerte spillere? Det jeg helst vil ha. Vil egentlig ikke ha en PS3. Har en xbox 360. Det holder.
    Vel.. prismessig vil det uansett ikke lønne seg med en kombinert spiller(enda).. En PS3+Toshiba HD-DVD spiller er det desidert billigste alternativet. Har du Xbox 360, så vil jeg anbefale at du vurderer å kjøpe en HD-DVD spiller til den, det er en grei inngang til HD-verdenen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har en kombinert spiller. Skal lete den opp for deg.

Edit: Her har du den.

P.S Du finner den garantert billigere andre plasser. Dette er bare for å vise deg hva den heter og hvordan den ser ut:
    AVshop.no
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombispiller

EDIT: ser prisen er på tur ned hos AVshop allerede så den som smører seg tykt med tålmodighet er vel tjent med det. Helt sikkert flere på gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. selv om xbox 360 er fristende er det ikke hdmi ut på xboxn. noe jeg har lyst på. Må vel bare smøre seg godt da. Til de japanske billigmerkene kommer på markedet og tvinger de store produsentene ned i pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis litt av poenget var å få seg en god dvd spiller så er jo HD-DVD spillerne det opplagte valget.

blu ray spiller kan man spe på med når det kommer stand alone spillere til en fornuftig pris og tilgjengelige sone B titler har økt noe.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke kjøpt LG sin kombi spiller, siden den ikke er noen fullverdig HD DVD spiller, den mangler iHD.

Hvis man ha en kombi spiller, så er det ikke annet å gjøre enn å vente på Samsung BD-UP5000, det er den første fullverdige HD DVD/Blu-Ray spilleren hittil.
    Det blir og hevdet at den skal bli en del billigere enn LG sin til 13.000kr.

Samsung helgarderer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke akkurat dette du spør etter, men likevel: dropp alt som heter HD DVD og Blu-ray inntil videre. Jeg har hatt mange av de beste SD dvd-spillerne på markedet og med dagens oppskaleringsmuligheter gir flere av dem NESTEN HD-kvalitet. Det viktigste er likevel at navigeringen og lyden er MYE bedre på SD-spillerne enn på noen eksisterende HD DVD og Blu-ray-spiller (akkurat nå)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Navigeringen og lyden er bedre på DVD? Den må du utdype litt mer. Lyden i filmene er jo lagret med vesentlig høyere kvalitet på Blu-Ray og HD-DVD platene. Greit nok, ikke alle har utstyr for å utnytte det, men det skal mye til for at det blir *dårligere* enn DVD..

Navigeringen.. Okey, Toshiba har litt treige HD-DVD menyer, men de er fortsatt bedre enn DVD. Du får opp menyene mens HD-DVD platen går (det samme gjelder Blu-Ray). Menyene er fortsatt litt "kjedelige", men det er vel begrenset hvor mye tid du egentlig ønsker å bruke i menyene..?

PS3 er forøvrig lynrask både i navigering på plata og i menyene, og står ikke tilbake for noen DVD-spiller jeg har vært borte i..

Men tilbake til Breiker, du har jo en 1080p TV, ikke sant? Personlig ville jeg ha anbefalt en PS3 til den TVen, de er som skapt for hverandre. Det eneste problemet med PS3, er at de Europeiske er låst til sone B, som har et noe dårligere utvalg.. Du sier du allerede har Xbox 360, og at det er "nok", det er jo forsåvidt sant. Men PS3 er en veldig bra Blu-Ray avspiller, og nå når den har fått oppskallering av DVD, så står den ikke noe vesentlig tilbake for dedikerte DVD-spillere heller..

Uansett,det er opp til deg.. Det kan selvsagt lønne seg å vente, men du går glipp av mange fine opplevelser på din 1080p kapable skjerm!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp dingsen til Xbox 360. Det er rimelig åpenbart at du er usikker på dette, og jeg anbefaler deg derfor å ikke binde deg til noe før du har fått prøvd deg litt frem. Spilleren går for under 1500 brukt (og under 2000 ny?), under halvparten av alle alternativene.

Personlig kjøpte jeg en PS3 hovedsakelig for spill, og en måte å teste ut HD på uten å kaste for mye penger etter det. Hadde jeg hatt en 360 hadde jeg definitivt kjøpt HD-DVD-drevet til den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra innspill her. og jeg takker for det. Valgets kval da. PS3 hadde vært moro. Kompis av meg har den og jeg må jo si at de nye funksjonene er fristende. Vi får se hva jeg gjør med dette.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenk på at en ps3 har vifte som lager støy. mye mere enn en vanlig blue ray spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •