Harman/Kardon DVD47? Skrek og gru, eller et bra kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardon DVD47? Skrek og gru, eller et bra kjøp?

Hei hei!

Har kjøpt nytt anlegg som består av Klipsch RF-82 og Harman/Kardon HK970, så tenkte jeg at jeg måtte jo kjøpe en DVD-spiller som matchet forsterkeren, men(!) jeg har lest litt her på forumet og det er mange som ikke er fornøyd med H/K spillere..:-?
    Kan noen med en H/K spiller fortelle meg hvorfor det er så mange som er misfornøyd, og om jeg burde kjøpe denne spilleren? Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med HK970..
    Vil jo selvfølgelig også høre fra noen som har den og er fornøyd med den å..
    Har lest bla. her: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...r-dv696av.html og her: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...syns-dere.html og etter det jeg har lest så har jeg blitt veldig skeptisk..:-?

Takker for alle svar! ;-)

Kristian..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet HK DVD47 opp mot Sony 36" Trinitron, bildet ble meget pent.
    Detaljnivået på film var bedre enn DVD22.

På musikk husker jeg ikke helt, men tipper den ikke er så langt bak HD970 (den dedikerte CD-spillern dems)

Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

h.k

Jeg har selv en H.K. dvd spiller og er godt fornøyd med bilde kvalitet etc, men fjernkontrollen... Herregud! hvem i all verdens land og rike er det som lager en fjrnkonroll med svart skift på en grå overflate og lys på selve knappene slik at du ikke ser en dritt av hva du faktisk trykker på.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe å være obs på. Kontrollen Suger mildt sagt!
    HK har en tendens til å være treigt også. Spesielt åpne/lukke. Men når filmen først snurrer er det bare til å nyte =]

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se bra ut likevell da.. Kanskje det blir en sånn en på meg..
    Ingen som har noe litt mer å skrive om den? Noen som har den kanskje som kan si noe?
    Har HK970 så jeg vet åssen kontrollene er.. Og ja de suger! De har jo en kontroll som er omtrent lik til Logitech Harmony 525, som virker bra da? Noen som har testa den?

Takk for alle svar..

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har solgt min H/K DVD47 til fordel for en Pioneer spiller. Som nevnt i en annen tråd, så har denne spilleren tendens til å bråstoppe under avspilling(spesielt Egmont titler har jeg hatt problemer med, men egmont er jo kjent for høkkertutgivelser da i likhet med Scanbox) Jeg har hatt denne spilleren i ca 2 måneder nå, men jeg har altså valgt å kvitte meg med den. Billedmessig er den bra, men jeg takler ikke at filmene mine skal bråstoppe i 3-7 sekunder, derfor velger jeg Pioneer som jeg hadde før.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Jeg har solgt min H/K DVD47 til fordel for en Pioneer spiller. Som nevnt i en annen tråd, så har denne spilleren tendens til å bråstoppe under avspilling(spesielt Egmont titler har jeg hatt problemer med, men egmont er jo kjent for høkkertutgivelser da i likhet med Scanbox) Jeg har hatt denne spilleren i ca 2 måneder nå, men jeg har altså valgt å kvitte meg med den. Billedmessig er den bra, men jeg takler ikke at filmene mine skal bråstoppe i 3-7 sekunder, derfor velger jeg Pioneer som jeg hadde før.
    Har samme problemet, skal sende min dvd47 inn nå. Hifi center bedde meg sende med filmene som var problem med. Synes det er merkeleg siden han "vet" at dei dvd spillerene har det problemet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmmm, ta godt vare på kviteringen

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    mmmm, ta godt vare på kviteringen
    Hehe ja. Kjøpte hk dvd 47 og hk avr 7300 i høst. Dei har allerede prøvd å repparere avr7300`n 3 ganger uten hell. Så den har eg hevet kjøpet på. Dvd 47`en har dei repparert 2 ganger, trur eg kommer til å heve kjøpet på den og..

Ikkje stygt meint til nicke ditt.. Men eg skal aldri ha harman kardon igjen :\. Brukt fleire tusen på å frakte dem til hifi center (ikkje lurt å hive embalasje).

Men har heldigvis kvitering :=)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Hehe ja. Kjøpte hk dvd 47 og hk avr 7300 i høst. Dei har allerede prøvd å repparere avr7300`n 3 ganger uten hell. Så den har eg hevet kjøpet på. Dvd 47`en har dei repparert 2 ganger, trur eg kommer til å heve kjøpet på den og..

Ikkje stygt meint til nicke ditt.. Men eg skal aldri ha harman kardon igjen :\. Brukt fleire tusen på å frakte dem til hifi center (ikkje lurt å hive embalasje).

Men har heldigvis kvitering :=)
    Skal bytte fra harman/kardon jeg oxo så det gjør ingen ting.
    Skal ha enten Marantz eller Yamaha på mine Klipsch høytalrere :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •