Få med LFE-sporet ved 2-kanals avspilling på Denon DVD1930

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Få med LFE-sporet ved 2-kanals avspilling på Denon DVD1930

Dum som jeg var trodde jeg at Denon DVD-1930 ville mikse LFE sporet inn i frontene ved to-kanals filmavspilling, slik den gjør med de andre kanalene.
    Men neida!
    Ingen dype frekvenser her nei.

Noen som vet hvordan, om mulig, man skrur på at LFE skal mikses inn sammen med resten? Er jo ganske tragisk dersom det ikke går an, siden dette har vært mulig på alt jeg har prøvd av software på pc, og på min forrige dvd-spiller.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sette sub til "No" i dvd spillerens meny.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Sette sub til "No" i dvd spillerens meny.....
    Hmm er dette for bruk av stereo pre amp/forsterker og ikke har surround pre amp/receiver? en får LFE spor med da ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får kun tilgang til kanalinnstillingene dersom man velger at man skal ha multichannel ut. Jeg har imidlertid brukt valget som heter 2 channel. Signalet går deretter ut på S/PDIF og inn i ekstern DAC som PCM. Signalet blir dekodet riktig av spilleren, men LFE sporet blir ikke mikset inn. Prøvde å velge multichannel og så deaktivere alle kanaler bortsett fra frontene og sette disse til large med samme resultat. Men uansett så bestemmer multichannel innstillingene hva som skal sendes ut på analogutgangene på dvd-spilleren. Kanskje man kun får ren stereo eller ren surround på digitalutgangen, men dette høres merkelig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eksperimentert med det samme på min Cambridge DVD79. Kjører to-kanals filmlyd. Signalet sendes digitalt til en DAC. I menyen på Cambridgen under "Downmix", velger jeg "Virtual Surround". Subwoofer settes til "Off". Dette resulterer i en ekstremt dynamisk lyd med et skikkelig trøkk i lavfrekvensen.
    Velger jeg "Stereo" under "Downmix" låter det mye tammere.
    Dette gjelder på DVD med 5.1 Surround lydspor. Hvis lydsporet er i stereo fungerer det ikke.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, okay, jeg har aldrig kjørt digitalt jeg....
    På en Philips DVD963SA kjørte jeg 5.0 kabler til forsterkeren, valgte "Sub No" i dvd spillerens meny, all LFE info går da til fronterne. Dette gik da fint også med DSD plater i 5.1 opptagelse....og i dvd spillerens meny kan man da velge stereo, som går ut på front høyre og venstre output, denne hadde jeg splittet slik at ene sett kabler gik til "cd inn" på forsterkeren.
    Men der er kanskje forskjell på hvordan forskjellige dvd spillere kan gjøre dette, også i stereo ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LFE kanalen (alstå .1-kanalen) sløyfes ved downmix til stereo i DTS og DD.
    Det er vanlig ved 5.1 musikkmixer å være forsiktig med hva som legges i LFE-kanalen slik at dette ikke faller bort ved evt downmix i spillerene. Hent opp 2.0 lydsporet som finnes på de fleste platene hvis du du vil spille av i stereo. Dette låter veldig ofte mye bedre en downmix av 5.1 sporet.

Tror dette også gjelder SACD og DVDA.

Anders

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Jeg har bare vært vant til at jeg har kunnet hake av spesielt for at LFE skal inkluderes i downmix'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •