Hvilken Oppo spiller skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Oppo spiller skal jeg velge?

Hallois,

Har lett litt etter dvdspiller i det siste, da med hdmi og upscaling. Så kom jeg fram til at Oppo sansynligvis passer best for meg (har ikke så høyt budsjett at det gjør noe, har allerede strukket det litt...), men spørsmålet er om det faktisk lønner seg for meg å kjøpe dv981HD i stedet for dv971h, eller bør jeg bruke de fem hundre ekstra kronene på en Peppes pizza og en film? Jeg har en HD-ready 32" lcd tv (Elfunk 3220HD, hdmi inngang, ikke akkurat et verdens kjent merke...), og en ikke så bra forsterker som kun støtter coaxial og optisk ledning (RCA rt2390, vet at det ikke akkurat er verdens beste...).

Stemmer det at det følger med en DVI-HDMI ledning i dv971h pakken?

Er bildekvaliteten nogenlunde lik på begge? (med unntak av 1080p støtten)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeX
    Hallois,

Har lett litt etter dvdspiller i det siste, da med hdmi og upscaling. Så kom jeg fram til at Oppo sansynligvis passer best for meg (har ikke så høyt budsjett at det gjør noe, har allerede strukket det litt...), men spørsmålet er om det faktisk lønner seg for meg å kjøpe dv981HD i stedet for dv971h, eller bør jeg bruke de fem hundre ekstra kronene på en Peppes pizza og en film? Jeg har en HD-ready 32" lcd tv (Elfunk 3220HD, hdmi inngang, ikke akkurat et verdens kjent merke...), og en ikke så bra forsterker som kun støtter coaxial og optisk ledning (RCA rt2390, vet at det ikke akkurat er verdens beste...).

Stemmer det at det følger med en DVI-HDMI ledning i dv971h pakken?

Er bildekvaliteten nogenlunde lik på begge? (med unntak av 1080p støtten)
    Dersom du prøver å kjøpe 971 på oppo websiden får du at den er "out of stock". Med andre ord får du ikke kjøpt denne lengre, da 981 har tatt over...

Får du tak i 971 kan jeg ikke se at den skal være noe som helst dårligere enn 981, begge har samme videoprosessor brikker osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker og bukker for raskt svar

Det betyr vel kanskje at den ikke lenger selges i Norge (ihvertfall ikke i Oslo eller på webshop) siden den ifølge datakjeden.no er bestillingsvare?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeX
    Ok, takker og bukker for raskt svar

Det betyr vel kanskje at den ikke lenger selges i Norge (ihvertfall ikke i Oslo eller på webshop) siden den ifølge datakjeden.no er bestillingsvare?
    Mulig de kan få tak i den om du bestiller den, har du dlp projektor bør du revurdere om du skal ha denne, da macroblokking kan forekomme...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av payne
    Mulig de kan få tak i den om du bestiller den, har du dlp projektor bør du revurdere om du skal ha denne, da macroblokking kan forekomme...
    Hvilken annen dvdspiller ville du heller anbefale da? Jeg har DLP og Oppo 971. Det funker fett, selv om datamaskinen står for 99% av filmvisingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Hvilken annen dvdspiller ville du heller anbefale da? Jeg har DLP og Oppo 971. Det funker fett, selv om datamaskinen står for 99% av filmvisingen.
    Skalerer dvdspillern eller projektoren?, etter hva jeg har skjønt er det kun når dvdspillern skalerer macroblokking blir et problem.
    Du merker ikke noe til det i hele tatt?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av payne
    Skalerer dvdspillern eller projektoren?, etter hva jeg har skjønt er det kun når dvdspillern skalerer macroblokking blir et problem.
    Du merker ikke noe til det i hele tatt?
    DVDspilleren gjør oppskaleringsjobben ja. Har nyeste programvare by the way. Hvordan oppdager jeg macroblokking da?

Jeg har ivertfall ikke opplevd noe enda, og jeg er svært nøye på ting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •