Hadde en phillips DVP 9000 som tok kvelden i går etter nesten 2 års tjeneste uten noen form for feil. Var på siba i dag, og de gav meg tilbake pengene ettersom DVP 9000 ikke repareres lenger. All honnør til Siba for god og rask service. Dette betyr at jeg må ha ny DVD spiller. Er det noen som kan anbefale noe spesielt i prisklassen 3-4k. Tok med meg en Yamaha S661 for å teste den, men synes ikke den har like godt bilde som DVP 9000. Mulig at den gir like bra bilde, så det kan jo være at jeg bare er påvirket av at yamaha'en bare kosta 1500 kroner mot Phillip 4000. Det er sikkert mange tråder som tar opp valg av spillere i denne prisklassen, men jeg lurer litt på å kjøpe Toshiba HD-E1. Ser at den ligger til drøye 3k på nettet. Spørsmålet er om denne gjør en bedre, like god eller en dårligere jobb enn en ren DVD avspiller i samme prisklasse.
Gjør den en like god jobb får man jo muligheten til HD-DVD på kjøpet. Spilleren skal kobles til en Yamaha RXV 1600, BenQ 5120 PJ, og en LG42 PM1MA plasma, alt koblet via RXV 1600 med HDMI. Har ca 500 orginale sone 2 filmer så den bør takle det.

Er HD-E1 et bra valg, eller er det noen andre rene DVD spillere jeg heller bør sjekke ut nærmere?

Håper noen kan hjelpe meg med dette.