synkroniseringsproblemer 1930 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo hørre med Klubben om de kan ta inn spilleren og oppdatere den for deg. Burde vel gå fint det?

Eg endte med å levere inn min 1930 til service pga Lipsync-problemene. Ein fyr fra reparasjonsfirmaet deres ringte meg i går og sa at det var "så små problemer" og at dette var "helt normalt". Eg for min del blei ikkje opplyst om at dette ville skje då eg kjøpte den, så eg ser for meg ein retur av produktet til Klubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 1930 har helt klart lipsync-trøbbel. Det varierer gjennom filmen og er litt forskjellig fra film til film, så dette er ikke noe som kan justeres bort med audio-delay noe sted.

1.12 er den eneste sonefrie firmware, men 1.17 er den nyeste. I følge Hifiklubben er det bare symbolske ting som angår SACD-avspilling som er endret fra 1.12 til 1.17, så det skal ikke ha noe å si. Men som alltid stoler jeg ikke på dem.

Jeg bruker nå min gode gamle Pioneer DV470, som i det minste klarer å synce lyden, noe jeg mener alle spillere uansett pris burde klare.

Tenkte jeg skulle bytte Denon'en i en Oppo DV971H, men den finner jeg ikke noe sted lenger, noen som har noen tips her? Evt. noen som vil bytte? :-)

Panasonic S99 er vel også et billig og godt alternativ, til tross for at alle disse har litt faroudja-macroblocking-problemer. Det kan man alltids justere bort på tv/pj, og er så vidt jeg forstår like mye et problem med filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode nyheter om reklamasjon

Jeg var i dag og reklamerte på min 1930 (som har vært inne til reklamasjon ganske lenge nå). De var enige om at det var lipsync-problemer, men prøvde å skylde på at det var "Feil med TVet pga digitalt bilde og analog lyd". Vi testa det i butikken på en 1940 (som visst er lik innvendig som 1930) og det var TYDELIG lipsync-problemer. Det fine var at da vi testa det med ein NAD 515 til 2200, så var det ikke noe problemer. ERGO, det er noe galt med hele produktserien til Denon.

Klubben prøvde seg deretter på at "når det ikke er feil på selve produktet, så er det ikke reklamasjon". Her kan eg vifte litt med forbrukerkjøpsloven og si FEIL. Du har nemlig rett til å få pengene tilbake om det er en vesentlig mangel ved produktet. Mangel er definert (sånn ca) som at produktet ikke svarer til det en kan forvente av et slikt produkt. At lyd og bilde ikke er synkronisert er i høyeste grad en slik mangel. Det regnes også som mangel om selger ikke opplyser om slik problematikk.

Henviser uansett til
    Kjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no
    for å sjekke det ut skikkelig. Ta ein utskrift og vift litt på butikken, så løser det seg. Eg fekk i hvert fall alle pengene mine tebake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kjempebra! Hvilken Hifi Klubb var dette? Jeg har også vært i kontakt med verkstedet deres i Oslo ang. dette problemet. Da sa de at dette var totalt ukjent for dem, men dette er noen uker siden nå.

Kjempefint hvis du har en kontaktperson el.l. som jeg kan be dem ringe til, slik at jeg slipper å gå gjennom alt du har gjort for å få pengene tilbake.

Igjen; bra at noen tar ansvar og står på rettighetene! :-)

.:vegard:.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke(n) film(er) brukte du forresten til å demonstrere problemet med? Det er litt opp og ned, noen filmer funker ganske bra, mens andre er helt håpløse..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også levert spilleren og fått pengene tilbake fra Hifi Klubben. :-)

Jeg fikk inntrykk av at de nå var klar over at dette kunne være et problem med disse spillerene, med mindre man kjører både bilde og lyd via HDMI.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •