Xbox (scart) -> Sony hx820 -> HDMI -> projector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox (scart) -> Sony hx820 -> HDMI -> projector?

Hei!

Vurderer å skaffe en Sony hx820 for å få en TV-tuner til ett fremtidig projector-kjøp til kjellerstua. Jeg har Get digital, og regner med at jeg kan koble Get digital-boxen med Scart til HX820, og HDMI videre. Det burde i så fall tilsi at jeg også kan koble min gamle Xbox med Scart til HX820, og kjøre HDMI signal videre til en projector? Stemmer dette? Noen som har gjort dette med HX820, eller andre i Sony familien av recordere? Er det også mulig å skalere bildet på denne måten?

Mvh
    Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet svaret på dette selv. Fant et par tråder på Minhembio.com som bør være svar godt nok :
    Minhembio forum -> Sony RDR-HX820 - Samsung Dig.box - PanasonicPlasma
    og en lang, god tråd om HX820 :
    Minhembio forum -> Sony RDR-HX820

Kan aldri tenke meg det er noen forskjell om jeg mater SCART inn på HX820 med signaler fra Xbox'en istedet for digital TV.... Da kan jeg enten benytte SCART, eller HDMI ut.

Mvh
    Harald

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kwanza
    Hei!

Vurderer å skaffe en Sony hx820 for å få en TV-tuner til ett fremtidig projector-kjøp til kjellerstua. Jeg har Get digital, og regner med at jeg kan koble Get digital-boxen med Scart til HX820, og HDMI videre. Det burde i så fall tilsi at jeg også kan koble min gamle Xbox med Scart til HX820, og kjøre HDMI signal videre til en projector? Stemmer dette? Noen som har gjort dette med HX820, eller andre i Sony familien av recordere? Er det også mulig å skalere bildet på denne måten?

Mvh
    Harald
    Hei Harald,

HX820 har en meget bra analog tuner, og er en brukervennlig opptaker.
    Men, jeg vil advare på det sterkeste mot å mate en projektor med TV signaler fra analog tuner, da dette blir veldig grøtete. At man kjører digitalt den siste biten til PJ hjelper ikke mye.
    Du sier du har GET digital. Eneste muligheter hvis du er det minste opptatt av bildekvalitet er å hente signal fra dekoderen, eller skaffe en egen dekoder til kjellerstua.
    Jeg har nemlig levd med oppsettet du skisserer en stund, og det er ubrukelig desverre. Venter bare på en HD dekoder fra GET med HDMI utgang. Da skal det blir mer TV titting i kjellerstua

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •