Hvilken dvd spiller til BenQ8720

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken dvd spiller til BenQ8720

Har akkurat kjøpt inn BenQ8720 og Adeo Rammelerret 90"

Hva slags signalkilde fortjener disse?
    Har i dag en Pioneer dvd spiller av litt eldre og billigere årgang (2005), og føler vel at jeg kanskje har litt mer å gå på nå som jeg skal oppgradere til så stort bilde.

Tenkte først på HD DVD spiller, men føler vel at det kan være greit å vente til rundt juletider med et slikt innkjøp, og tenkte derfor på en ny SD dvd spiller av god type.

Sett litt på Oppo 981, og pioneer spillere. Prisklasse har jeg egentlig ikke tatt stilling til, men avfeide HD Dvd kjøp pga pris på 7700.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel delte meninger om Pixmania, men 3100 + frakt for HD-E1 er jo kanonbillig.

Toshiba HD-DVD SPILLER HD E1 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvad med Denon DVD-1930, det skulle være et godt køb, overvejer selv denne eller Denon DVD-2930, eller måske venter jeg lidt og ser hvad Samsung BD-P1200 blu-ray afspilleren kommer til at koste, den er også med Silicon Optix HQV Reon chipset ligesom Denon DVD-2930, skulle give et ganske flot billede på SD-DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for innspill. Men hddvd tror jeg at jeg venter med til neste gen.
    Tror det blir oppo, Denon 1930 eller en pio.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hde1 er en meget god sd dvd spiller også. men hvis du likevel ønsker å vente til neste generasjon så holder jeg en knapp på denon 1930.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sin 696 da`?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer DV696 - 1700 kr
    Toshiba HD E 1 - 3400 kr
    Oppe 981 - 2000 kr

Det blir nok en av disse 3.
    Noen som har noen begrunnede forslag for den ene framfor den andre. 90% til film, 10% musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Pioneer DV696 - 1700 kr
    Toshiba HD E 1 - 3400 kr
    Oppe 981 - 2000 kr

Det blir nok en av disse 3.
    Noen som har noen begrunnede forslag for den ene framfor den andre. 90% til film, 10% musikk
    Oppo`n og Pioneer`n bør du kanskje holde deg unna, da disse har Faroudja 2310 som forsterker makroblokkering..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men OPPO DV970HD har ikke Faroudja, men bruker noe de kaller "All-in-one video processing chip" - OG den er rimeligere OG den leverer SUPRE bilder OG den spiller SACD/Audio-DVD m.m:
    Superior compatibility with DVD-Video, DVD-Audio, Super Audio CD (SACD), DivX®, Xvid, Audio CD, HDCD, Kodak Picture CD and other digital audio and video media/formats
    Official DivX® Certified product, certified to the Home Theater Profile
    Plays all versions of DivX® video (including DivX® 6) with standard playback of DivX® media files
    Plays XviD and .SRT, .SMI, .IDX and .SUB format

Anbefales på det varmeste!

ps! den har også USB inngang og minnebikke inngang (Memory Stick, Secure Digital, Multi-Media Card, and SmartMedia ,MS/SD/MMC/SM)

OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer importer selv, det er svært enkelt og det medølger HDMI kabel og øvrige kabler, men du må bytte støpsel på strømkabel til norsk type - that's it!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    men OPPO DV970HD har ikke Faroudja, men bruker noe de kaller "All-in-one video processing chip" - OG den er rimeligere OG den leverer SUPRE bilder OG den spiller SACD/Audio-DVD m.m:
    Superior compatibility with DVD-Video, DVD-Audio, Super Audio CD (SACD), DivX®, Xvid, Audio CD, HDCD, Kodak Picture CD and other digital audio and video media/formats
    Official DivX® Certified product, certified to the Home Theater Profile
    Plays all versions of DivX® video (including DivX® 6) with standard playback of DivX® media files
    Plays XviD and .SRT, .SMI, .IDX and .SUB format

Anbefales på det varmeste!

ps! den har også USB inngang og minnebikke inngang (Memory Stick, Secure Digital, Multi-Media Card, and SmartMedia ,MS/SD/MMC/SM)

OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer importer selv, det er svært enkelt og det medølger HDMI kabel og øvrige kabler, men du må bytte støpsel på strømkabel til norsk type - that's it!
    Den funker sikkert bra den, men 8720 er en såpass god projektor at du nok vil merke endel forskjell mellom 970 og 981. Spørs om det ikke lønner seg i å kjøpe en dvdspiller med bedre bildekvaliteter enn det 970 har.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men ta en PM til Anfield eller Arendal - de har testet Oppo 970 tror jeg - og på enooooooooooooooormt lerret også om jeg ikke husker feil

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •