Ein anna dvd spelar ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ein anna dvd spelar ?

Lyd og Bilde : Tester - Kjøpeguide

Vil eg få mykje dårligare lydkvalitet visst eg kjøper dvd spelaren i frå lidl framfor den som er med i oppsettet her?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kan du overføre digitalt, via coax, slik at det blir tapsfritt. La din reciever gjøre jobben, og du vil få knallgod lyd.

http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-markedet.html

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Lyden kan du overføre digitalt, via coax, slik at det blir tapsfritt. La din reciever gjøre jobben, og du vil få knallgod lyd.
    Skal du bruke den mot t-amp, så har ikke denne digital inngang - bare analog. Forøvrig en ganske genial forsterker den t-amp saken. Har en jeg benytter mot 2 høytalere i taket på badet.

Men skal du benytte den mot en forsterker som tar digitale signaler inn, enten som coax eller tos-link, vil du nok ikke merke den store forskjellen (om mulig i det hele tatt).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Men skal du benytte den mot en forsterker som tar digitale signaler inn, enten som coax eller tos-link, vil du nok ikke merke den store forskjellen (om mulig i det hele tatt).
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det er en kjent sak at nullene blir rundere og at enerne blir rettere på coax. Enerne blir litt bøyd av lyset i optisk kabel, og nullene blir litt strukket pga at konverteringen fra elektriske signaler til lys tar litt tid, og lys er som kjent et analogt medium. Dermed får man jitter slik at noe musikk kan høres litt falskt ut.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Opprinnelig skrevet av pnerbye
    Det er en kjent sak at nullene blir rundere og at enerne blir rettere på coax. Enerne blir litt bøyd av lyset i optisk kabel, og nullene blir litt strukket pga at konverteringen fra elektriske signaler til lys tar litt tid, og lys er som kjent et analogt medium. Dermed får man jitter slik at noe musikk kan høres litt falskt ut.
    Ganske god den der, men hvis trådstarter har lyst på T-amp er det nok ikke noen digital inngang på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil berre ha noko som er bedre enn den tv lyden eg har i dag, uten å bruke så alt for masse penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du av utstyr i dag?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av lydutstyr har eg ingen ting. Eg har ein Samsung M61 32" og ein Xbox 360. Eg vil berre ha litt betre lyd til speling og film uten at eg sprenger banken min. Er student og har ikkje så alt for masse penger å rutte med.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha NOE lyd så må du nesten ha en forsterker/reveicer, DVD spiller og noen høyttalere.

Hva med å vurdere dette:
    Silvercrest DVD fra Lidl

Pioneer AV receiver VSX-416 på Komplett for 1995,-

Dynavoice F-6 høyttalere, siste bud på Netthandelen er nå kr 380,-

Her kan du altså få deg et komplett anlegg til 3000 + kabler - og det er ikke noe "jalla-greier", det er faktisk ok lyd.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tafsen
    Av lydutstyr har eg ingen ting. Eg har ein Samsung M61 32" og ein Xbox 360. Eg vil berre ha litt betre lyd til speling og film uten at eg sprenger banken min. Er student og har ikkje så alt for masse penger å rutte med.
    Hvis du har et begreneset budsjett ville jeg fortsatt å bruke Xbox, den fungerer helt greit som dvd spiller og har både analog og digital lydutgang. Ulempen er jo at den ikke er direkte støysvak da..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil ha en dvd spiller som har divx støtte også. Er ikkje T-amp ein forsterker då?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tafsen
    Eg vil ha en dvd spiller som har divx støtte også. Er ikkje T-amp ein forsterker då?
    T-amp er en forsterker, men som du ser av størrelsen og samt at den kan gå på LR6/AA batterier - den har begrenset med effekt.

M61 har vel HDMI inngang - da ville jeg kjøpt en dvd spiller med hdmi utgang. Finner vel mye rundt 1000 kr. Kanskje en Samsung dvd spiller siden du har Samsung fra før, HD860 eller HD870? HD860 har jeg sett til salgs for rundt 900 kr. HD870 er vel helt ny og koster rundt 1200 kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •