DVD-spiller til musikk og flatskjerm med HDMI? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    pixmania selger jo HD-E1 til 3200 ,-
    Slik jeg har forstått det må man betale mva. fra Pixmania siden butikken ligger i Frankrike. Jeg har også lest om en del problemer med kundeservice i ettertid pga. avstand. Jeg hadde kjøpt et annet sted.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er problemet med Denon 1930 f.eks.? Passer den ikke til flatskjermer?

Eller hva med Cambridge DVD89?

CAMBRIDGE DVD89 DVD-spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Men hva er problemet med Denon 1930 f.eks.? Passer den ikke til flatskjermer?

Eller hva med Cambridge DVD89?

CAMBRIDGE DVD89 DVD-spiller
    Jeg har Cambridge DVD89. Den skalerer også bare til 720p, så med min 768p lcd-tv blir det bare rot. Spilleren er derimot en ganske god CD-spiller, men fikk ikke helt med meg om det var viktig. Også er den jo endel billigere enn mange av de andre da...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner stadig ikke denne 720/768/576 suppa. Kan noen med teskje forklare meg hva problemet her er?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper ikke ting på Lidl.

Noe som kan shedde some light på 720/768 osv...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg skjønner stadig ikke denne 720/768/576 suppa. Kan noen med teskje forklare meg hva problemet her er?
    Skal prøve å forklare: DVD-formatet har en oppløsning på 576p (eller no sånn). Hvis dette signalet ble sendt direkte til en HDTV ville ikke bildet dekket hele skjermen. Bildet må altså "skaleres" opp til HD-oppløsning for å få bilde over hele. De fleste DVD-spillere "skalerer" da til 720p, som offisielt er HD-oppløsningen. Problemet er da at de fleste har 768p-tver. Når tvn da får inn et 720p-signal skalerer den opp til 768p for å få bildet over hele skjermen. Dette klarer rett og slett ikke de fleste tver, det blir for mye finregning og resultatet er et bilde så dårlig at du ikke trenger å være noen feinsmecker for å reagere. Det er mye lettere for tvn å skalere fra en lav oppløsning fordi forholdstallet blir større (768/576=1.333, 768/720=1,0667)-krever mindre "presisjon".

Klarer ikke å forklare det noe enklere. Håper det var forståelig...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ;-) Men hva er lurt å kjøpe for meg som skal spille mye DVD og musikk og skal kople til receiver og flatskjerm?

Men hva med en slik sak da?

Velkommen til L-Sound!

Funker den fint?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med 720/768 er omtrent som følger:

TV-ens oppløsning er 1366x768 punkter. Det er den eneste oppløsningen den kan vise. Det vil si at den må endre oppløsningen på alle signaler den mottar som ikke er 1366x768. Om den får et signal på 720x576 punkter, må den tegne hele bildet om til 1366x768 punkter. Da tar den utgangspunkt i de punktene signalet har og tegner ekstra punkter for å "forstørre" bildet på en så korrekt måte som mulig. Hvis du tenker deg at TV-en fikk et signal med 384 vertikale punkter (halvparten av 768), hadde den bare trengt å doble hver enkelt linje med punkter for å få riktig resultat. Med et 576-signal kan den ikke gjøre det så enkelt. Da må TV-en regne ut hvilke punkter den skal lage flere av, og hvilke punkter den ikke skal gjøre det med, og samtidig få et så tilnærmet korrekt bilde som mulig. 576 punkter er fremdeles rimelig enkelt, siden den har såpass mange ekstra punkter å gå på - det blir lettere å regne ut.
    720 linjer, derimot, blir mye vanskeligere. Hvilke punkter skal TV-en da duplikere for å lage et riktig bilde? Jo nærmere signaloppløsningen er oppløsningen på TV-en, jo heftigere regnestykker må TV-en løse. Tenk deg bare om den fikk et signal med 767 horisontale punkter. Da ville det vært ekstremt vrient å finne ut hvilke punkter som måtte duplikeres.

Derfor er det mye bedre å la enten DVD-spilleren eller TV-en ta seg av hele oppskaleringen, ellers risikerer man å få mange feil i bildet. Dette er den beste måten jeg kan forklare dette på.

1930 vil fungere helt utmeret om du setter den til å sende ut 576p-signaler. Tror faktisk den har bedre konvertering til progressiv scan enn den Marantz-spilleren, men at Marantzen er litt bedre på lyd

Edit: Pokker, for sein. Og den smileygreia var ikke tiltenkt. Gud, jeg hater smileys

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir en Yamaha 1700 spiller på meg. Skal visst være god den...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med brukt?

Hva med å kjøpe en brukt spiller? Man finner mye bra brukt. Selv fikk jeg med en litt over en måned (har vel hatt den i hus i hverfall 14 dager og den var kjøpt 8/3-07) Denon 2930 for kr 5 800 ferdig sendt hjem m/HDMI kabel. Det dukker opp gode brukt kjøp i ny og ne. Jeg har for min egen del fått opp øynene for brukt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •