Denon DCD700AE Vs. Cambridge Azur 640C V.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Mr.Melby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DCD700AE Vs. Cambridge Azur 640C V.2

Kjøpte en Azur 640C V.2 på lørdag, etter å ha lest mange mange tester av produktet. Stod mellom den og Denon DCD700AE (fant ikke mye tester av denne). Var dog ikke helt fornøyd med spilleren. Mistet litt bass og var noe spiss i toppen. I tillegg var fjernkontrollen helt håpløs. Måtte sikte rett på IR mottaket.(Rett høyde og vinkel. Batteriene flapret også i kontrollen.)

Har lest en god del her på forumet også:

"Jeg likte ikke lyden på Cambridge så altfor godt når jeg hadde den sammen med Pioneer AX4-ASi og PSB Image T65. Det ble liksom litt snilt og lite detaljert i nederste del av registret."

"Jeg byttet den til en Denon DCD-700, og den var mye bedre lydmessig syntes jeg, de har lik pris. Spesielt så var den bedre i bassområdet."

"Denon AE700 låter varm med mye bass, men mangler fullstendig luft og detaljer, den kutter også i toppen. Cambridgen spiller overlegent ae700 tross samme pris. Arcam 73t kan du nå handle hos endel hificenter for kun ca 4500,-"

"Cambridge'n falt ganske hardt og brutalt gjennom etter å ha hørt Denon 1500AE. Flatt og kjedelig er vel ganske beskrivende. AE1500 hadde høy WOW!-faktor og spilte alle testplatene med stor bravur, klarhet og masse bass."

"Og er enig med deg om denne cambridge-spilleren som faktisk mangler både dynamikk og detaljer så det holder etter min mening"

"Er ikke enig i at Cambridgen 640C mangler dynamikk. Den er riktignok ikke den mest oppløste av de nevnte spillerne, men har et godt fundament og er en av de spillerne som har svært gode allroundegenskaper."

"Selv syntes jeg cambridge'n var for hard i toppen, da er Marantz et mye bedre valg synes jeg. Selv likte jeg Rotel best, den passet best til mitt oppsett. Med cambridge så syntes jeg "s" lydene var alt for kvass..."

Så godtfolk! Hva mener dere? Skal jeg bytte inn Cambridge til Denon?
    PS! Hvordan er fjernkontrollen til Denon sine spillere.

Mitt oppsett:
    Forsterker: Cayin 251b
    Signalkabel: Qed Qunix1
    Høyttalere: Patos Basic 500
    Høyttalerkabler: Audiophile YW-8008 (2*2.5M)

Musikk: beinhard metall, prog, og ellers mye forskjellig.

Takker...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel så enkelt som å ta med deg spilleren til hfk igjen å teste begge to opp mot hverandre. Da finner du svaret på hvilken spiller som passer deg best.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Cambridgen er best av de to, men det er jo som alt annet hifi smak og behag.

Newcomer Mr.Melby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestemte meg for å beholde cambridge spilleren likevel. Var borte hos Hifi-klubben i formiddag. Fikk ny fjernkontroll + QED 3 til spesialpris (I stedenfor QED1 jeg kjøpte først.) Han på hf sa at denon dcd700 ikke kunne sammenlignes med Cambridge. I tillegg synes jeg det var littfor mye dill på denon sin spiller. Har også lest masse omtaler rundt på nettet. Spesielt artig lesestoff er det å lese på :

Cambridge Audio Azur 640C Reviews at AudioReview.com

hvor det er 41 grundige omtaler av spilleren. De fleste er meget godt fornøyd. High End spiller til budget pris.

Hørte på Pink Floyd's Shine on You Crazy Diamond høyt. Veldig fyldig og fint lydbilde. Deilig akustisk trommelyd. (Noe annet enn dagens plastlyd + trigging av trommer...)

PS! Etter jeg fikk ny fjernkontroll, fungerer så denne utmerket. Den som fulgte med var brukt, derfor god pris på QED 3 kabel :-D

Joakim

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •