Denon DVD-1930 Vs. Pioneer DV-696 AV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer Mr.Melby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DVD-1930 Vs. Pioneer DV-696 AV

Jepp!
    Har lest igjennom flere forum, for å finne den spilleren som passer best til meg. Har blitt anbefalt disse to overnevnte spillerne. Skal brukes til et 32" Finlux 82XM310 Marimekko og kun stereo-oppsett. Har brukt Harman/Kardon 506 i 4 år og vil ha noe nytt og bedre. Skal ikke brukes som cd-spiller.

Har lest at Denon DVD-1930 har problemer med sync. (Gjelder dette bare via projektor?)

Vil jeg i det hele tatt merke forbedring i bildet ved å bytte dvd spiller til mitt crt-tv?

Takker for alle innspill.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Melby
    Jepp!
    Har lest igjennom flere forum, for å finne den spilleren som passer best til meg. Har blitt anbefalt disse to overnevnte spillerne. Skal brukes til et 32" Finlux 82XM310 Marimekko og kun stereo-oppsett. Har brukt Harman/Kardon 506 i 4 år og vil ha noe nytt og bedre. Skal ikke brukes som cd-spiller.

Har lest at Denon DVD-1930 har problemer med sync. (Gjelder dette bare via projektor?)

Vil jeg i det hele tatt merke forbedring i bildet ved å bytte dvd spiller til mitt crt-tv?

Takker for alle innspill.
    Trur nok sync kan være et problem ikke bare til pj, har min med HDMI gjennom receiver videre til LCD tv, har ca 100ms delay på lyden i receiver for å få det til å stemme. Man får også en liren pause under lagskifte, men uten om det så er det en knakandes spiller.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok ikke merke allverdens forskjell på en 32" crt, men litt vil det jo være om iom at forskjellen er der. Om du synes det er verdt ett par-tre tusen kroner er en annen sak. Jeg ville heller spart pengene og brukt de på ny tv. Men man har jo forskjellige prioriteringer. Nå har jeg ikke testet silvercresten som det ligger test ute av over scart eller s-video, men vil tippe den gjør nytten... Bare for å nevne en billig spiller om du allikevel vil ha noe nytt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1930 selv på en PV70 og det der med sync gjelder bare dersom du spoler "hit og dit". Bildekvaliteten er svært akseptabel. For ditt bruk så ser jeg ikke noe poeng å kjøpe en dyrere spiller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har 1930 selv på en PV70 og det der med sync gjelder bare dersom du spoler "hit og dit". Bildekvaliteten er svært akseptabel. For ditt bruk så ser jeg ikke noe poeng å kjøpe en dyrere spiller.
    Beholde Harman/kardon 506 eller kjøpe Denon 1930?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Du vil nok ikke merke allverdens forskjell på en 32" crt, men litt vil det jo være om iom at forskjellen er der. Om du synes det er verdt ett par-tre tusen kroner er en annen sak. Jeg ville heller spart pengene og brukt de på ny tv. Men man har jo forskjellige prioriteringer. Nå har jeg ikke testet silvercresten som det ligger test ute av over scart eller s-video, men vil tippe den gjør nytten... Bare for å nevne en billig spiller om du allikevel vil ha noe nytt.

Dagens flatskjermer er for dårlige :-D Min 32" crt skjerm er veldig bra, mye bedre enn de fleste flatskjermer jeg har sett. Må over 20000 for flatskjerm, for at jeg skal bli fornøyd.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens flatskjermer er for dårlige :-D Min 32" crt skjerm er veldig bra, mye bedre enn de fleste flatskjermer jeg har sett. Må over 20000 for flatskjerm, for at jeg skal bli fornøyd.
    Nå kjenner ikke jeg til tv'en din, men på 32" så er ikke forskjellen like stor som ved større tv'er og projektorer. Nå vet ikke jeg hvilke flatskjermen du har sett på, men jeg har i allefall fått ett mye bedre bilde på min 37" lcd enn på min tidlgere 32' crt. Svartnivået og kontrastnivået er jo bedre på crt, men allikevel kommer det frem langt flere detaljer på min 37* lcd. Flatskjermer er også mere følsomme for dårlige kilder enn crt. Det er altså viktigere å ha god signalkilde på en flatskjerm enn på crt. Forøvrig så føles det ut som å gå tilbake til vhs når jeg ser dvd'er på 32" crt nå. Flere venner jeg har hatt på besøk har spurt meg om jeg kjører hd-dvd når vi ser på vanlige dvd'er. Eneste jeg har å si på min lcd er svartnivået, selv om dette er ganske bra for å være lcd.

Har du feks sammenlignet bildet på crt'en din mot en pv60 på dvd?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner ikke jeg til tv'en din, men på 32" så er ikke forskjellen like stor som ved større tv'er og projektorer. Nå vet ikke jeg hvilke flatskjermen du har sett på, men jeg har i allefall fått ett mye bedre bilde på min 37" lcd enn på min tidlgere 32' crt. Svartnivået og kontrastnivået er jo bedre på crt, men allikevel kommer det frem langt flere detaljer på min 37* lcd. Flatskjermer er også mere følsomme for dårlige kilder enn crt. Det er altså viktigere å ha god signalkilde på en flatskjerm enn på crt. Forøvrig så føles det ut som å gå tilbake til vhs når jeg ser dvd'er på 32" crt nå. Flere venner jeg har hatt på besøk har spurt meg om jeg kjører hd-dvd når vi ser på vanlige dvd'er. Eneste jeg har å si på min lcd er svartnivået, selv om dette er ganske bra for å være lcd.

Har du feks sammenlignet bildet på crt'en din mot en pv60 på dvd?
    Har dessverre ikke sammenlignet dem. Har dog sett bl.a. den Panasonic skjermen og andre, på utstilling på Elkjøp. Imponerte ikke med de signalene som ble brukt. (Kan umulig være digitale kilder) Her snakka vi etterslep, fargeblødning, uskarphet etc. Var godt å komme hjem til min pene og skarpe Finlux Marimekko i sort pianolakk. Trenger ikke større skjerm en 32" heller.

Men det skal sies, at på expert bonus, hadde de litt proffere demo av skjermer. Så på noen skjermer til 23000 som var koblet opp mot HD kilde. det røkka litt i lommeboka da ja, for det var utrolig bra bilde. Husker ikke hva slags skjerm det var hehe..

Litt off-topic kanskje, men artig lell..

MEN, jeg skal kjøpe dvd-spiller idag! Hvilken skal jeg kjøpe? Hvorfor finnes ingen omtale av min gamle Harman/Kardon dvd 506 Limited Edition på nett? Hvorfor blir aldri Harman/Kardon dvd-spillere vurdert i tester mot bl.a. Denon, Pioneer, Cambridge, Onkyo osv. Er HK bare dritt?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke sammenlignet dem. Har dog sett bl.a. den Panasonic skjermen og andre, på utstilling på Elkjøp. Imponerte ikke med de signalene som ble brukt. (Kan umulig være digitale kilder) Her snakka vi etterslep, fargeblødning, uskarphet etc. Var godt å komme hjem til min pene og skarpe Finlux Marimekko i sort pianolakk. Trenger ikke større skjerm en 32" heller.

Men det skal sies, at på expert bonus, hadde de litt proffere demo av skjermer. Så på noen skjermer til 23000 som var koblet opp mot HD kilde. det røkka litt i lommeboka da ja, for det var utrolig bra bilde. Husker ikke hva slags skjerm det var hehe..

Litt off-topic kanskje, men artig lell..

MEN, jeg skal kjøpe dvd-spiller idag! Hvilken skal jeg kjøpe? Hvorfor finnes ingen omtale av min gamle Harman/Kardon dvd 506 Limited Edition på nett? Hvorfor blir aldri Harman/Kardon dvd-spillere vurdert i tester mot bl.a. Denon, Pioneer, Cambridge, Onkyo osv. Er HK bare dritt?
    Virker som du på forhånd allerede har bestemt deg for att flatskjerm er dårlig, uansett så har du tydeligvis ikke gjort store researchen. Flatskjermene på ellkjøp er som regel koblet opp analogt, da det er det folk flest bruker tv'ene til. Innstillingene fra fabrikk er som regel også langt i fa godt kalibrer da de er opptatt av at tv'en skal skille seg ut blant alle de andre i butikken. Ang etterslep, så tror jeg du har sett feil panasonic om du opplevde det. Analog støy vil alltid fremheves med digitale tv'er. Ang fargeblødning og skarphet så må du ha sett på de rimeligste modellen eller tv'er som er helt på viddene ang kalibrering. God research er uansett viktig om du vil ha en god tv. Jeg har feks en passe rimelig lcd tv som kostet 13k i senhøst. Uten at jeg har sett tv*en din så tørr jeg nesten påstå at jeg har ett bedre og skarpere bilde enn din tv på dvd over hdmi eller komponent. Ang hd-signaler så er jo bildet på hd-tv langt bedre enn på en vanlig crt. Selv de billigste hd-tv'ene ser som regel bra ut med hd-signaler.

Ang hvilken spiller du skal kjøpe så ville jeg valgt den rimeligste, av denon og pioneer så skulle det bli pioneer'en. Anbefaler deg også å gå til hifiklubben om den er i nærheten og be om ett bilde fra dvd på en flatskjerm. Om du ikke har hastverk så ville jeg vurdert en av oppos modeller. HAr du forresten komponent inngang? Hvis ikke så er behovet enda mindre for en ny dvd'spiller. I allefall min mening, men folk er forskjellige. Det viktigste er jo at du finner noe som du blir fornøyd med.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du på forhånd allerede har bestemt deg for att flatskjerm er dårlig, uansett så har du tydeligvis ikke gjort store researchen. Flatskjermene på ellkjøp er som regel koblet opp analogt, da det er det folk flest bruker tv'ene til. Innstillingene fra fabrikk er som regel også langt i fa godt kalibrer da de er opptatt av at tv'en skal skille seg ut blant alle de andre i butikken. Ang etterslep, så tror jeg du har sett feil panasonic om du opplevde det. Analog støy vil alltid fremheves med digitale tv'er. Ang fargeblødning og skarphet så må du ha sett på de rimeligste modellen eller tv'er som er helt på viddene ang kalibrering. God research er uansett viktig om du vil ha en god tv. Jeg har feks en passe rimelig lcd tv som kostet 13k i senhøst. Uten at jeg har sett tv*en din så tørr jeg nesten påstå at jeg har ett bedre og skarpere bilde enn din tv på dvd over hdmi eller komponent. Ang hd-signaler så er jo bildet på hd-tv langt bedre enn på en vanlig crt. Selv de billigste hd-tv'ene ser som regel bra ut med hd-signaler.

Ang hvilken spiller du skal kjøpe så ville jeg valgt den rimeligste, av denon og pioneer så skulle det bli pioneer'en. Anbefaler deg også å gå til hifiklubben om den er i nærheten og be om ett bilde fra dvd på en flatskjerm. Om du ikke har hastverk så ville jeg vurdert en av oppos modeller. HAr du forresten komponent inngang? Hvis ikke så er behovet enda mindre for en ny dvd'spiller. I allefall min mening, men folk er forskjellige. Det viktigste er jo at du finner noe som du blir fornøyd med.
    Jeg kjører bare med Scart tilkobling. Tror du har rett angående behov for ny spiller, så det ble ikke ny spiller på meg idag. Tror Harman/Kardon spilleren er bra nok enda. Blir vel å kjøpe en ny integrert forsterker i stedenfor hehe. Begynner å bli lei av min Nad c370. Interessert i Cayin. Er det bra til Patos b 500?

Angående HD-tv. Det er vel lenge til tv-sendinger blir presentert i ekte HD kvalitet. Man ser jo mer på vanlige tv-sendinger enn på dvd (HD-dvd). Jeg har såkalt digital-tv fra get, og synes bildet er bra.

Hvordan er bildekvaliteten på tv-sendinger via pv60?

Har sett HD-dvd på lerret, da jeg har en nabo er utrolig hifi interessert. Han kjøpte nylig ny HD-dvd spiller til projektor. Det ble utrolig bra. Skarpt og fint, og med skikkelig fargesmell.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har også en meget hifi interessert nabo.

Er forøvrig enig i din betraktning ang flatskjermer. Nå har jeg ikke studert dette mye, men formin del er det først når man ser på skjermer fra 15-20K og opp at det kan friste å ha i egen stue. Om man tenker bildekvalitet vel og merke, for flatskjerm i seg selv er jo mye lekrere å se til.

Tror det kan være lurt å vente litt med ny DVD-spiller. Alternativt kan man jo be om å låne en spiller for en kveld, for å se om det er noe spesielt å hente. Sånn sett er det greit å bo i nærheten av et hifi center..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pioneer 696 og den gir meget bra bilde til prisen, men du må være obs på drivverkstøy som låter omtrent som om en humle har forvillet seg inn i spilleren og desperat prøver å komme ut...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har Pioneer 696 og den gir meget bra bilde til prisen, men du må være obs på drivverkstøy som låter omtrent som om en humle har forvillet seg inn i spilleren og desperat prøver å komme ut...
    Akkurat som Dennon 1920 eller 1930, twin otter på tur :-? :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Den ble forresten også best i test i nyeste lyd og bilde tror jeg det var?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble forresten også best i test i nyeste lyd og bilde tror jeg det var?
    Nope, den ble "spesielt anbefalt" 1930 ble best i test.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Og jeg anbefaler denne:
    OPPO DV-970HD 720p/1080i Up-Converting Universal DVD Player with HDMI

Ikke bare på topp i billedkvalitet/lyd/brukervennlighet, men også mest for pengene - du får med en god HDMI kabel og mulighet for å koble til MP3 spillere(inkl. iPOD) og ekstern haddisk og minnekort.
    Og den LESER faktisk fra disse mediene! (tttog du an, Vertigo......hehe)

Den spiller også utrolig mange formater:
    Superior compatibility with DVD-Video, DVD-Audio, Super Audio CD (SACD), DivX®, Xvid, Audio CD, HDCD, Kodak Picture CD and other digital audio and video media/formats
    Official DivX® Certified product, certified to the Home Theater Profile
    Plays all versions of DivX® video (including DivX® 6) with standard playback of DivX® media files
    Plays XviD and .SRT, .SMI, .IDX and .SUB format
    Note: The DV-970HD does not play Blu-Ray nor HD-DVD discs

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nope, den ble "spesielt anbefalt" 1930 ble best i test.
    Ok, da husker jeg feil.. tok bare å smugleste litt når jeg var innom 7/11... Men mener og huske at cambridge hadde skarpere bilde enn denon, og at det var noe problemer med denon?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da husker jeg feil.. tok bare å smugleste litt når jeg var innom 7/11... Men mener og huske at cambridge hadde skarpere bilde enn denon, og at det var noe problemer med denon?
    Nei Denon vant testen på suveren bildekvalitet og valuta for pengene. Men ble slått på lydsiden av flere, blandt annet Cambridge.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nei Denon vant testen på suveren bildekvalitet og valuta for pengene. Men ble slått på lydsiden av flere, blandt annet Cambridge.
    Uff, nå skjønner jeg ingen ting her.. Må jeg kjøpe meg bladet også nå, kan jeg virkelig huske så feil... jaja

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •