Reklamasjon på DVD-spiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
  1. #41
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har enda ikke fått noe svar fra Neby. Kommer til å sende et nytt brev til Forbrukerrådet på fredag hvis jeg ikke får noe svar innen da.

  2. #42
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har Neby fått frist innen to uker på å besvare brevene. Hvis det ikke skjer vil jeg bringe saken inn for Forbrukertvistutvalget.
    På meg virker det som om han på Neby er en ignorant j***l

  3. #43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja det må en si er en hyggelig butikk.



    Skal på lidl med en dvd spiller og høre om de gir pengene igjen. Den mister hdmi instillingen og fjernkontroll fryser på en del knapper. Får se om lidl har bedre service enn en hi-fi butikk.

  4. #44
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er helt utrolig... Når Neby avfeier deg når du har spilleren din på service og sier det er din feil uten en gang å ha sett spilleren din eller vet noe om hvordan du har brukt eller plassert den - også bruker de flere mnd. på å svare deg og forbrukerrådet... Virker som at de har hodet nede i sanden og håper på at du skal gå vekk... Dårlig foretningsskikk som skaper dårlig omdømme dette her

    Hva med å ringe eller dra ned selv til Neby og spørre hva som skjer ?

    Peer

  5. #45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    min retur tok 1 min til en hadde pengene i hånden.

    får du noen respons?

  6. #46
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke hørt noe enda.

  7. #47
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag fikk jeg svar fra Neby. Forbrukerrådet fikk det to dager før fristen gikk ut. De sier at de støtter seg til Dalens elektronikkservice når de sier at den enten har stått uten lufting eller blitt brukt uvanlig mye. De argumenterer nok en gang med at de har solgt mange slike spillere og ikke møtt på den feilen før. Som avslutning sa de at de var villige til å dele regninga i 50/50 for å få avslutta saken. Jeg har selvfølgelig ikke tenkt til å la meg lure av det jeg vil kalle et lokketilbud.

  8. #48
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Han i Neby burde vel i grunn kunne ha kunne svart dette mye raskere om han er så skråsikker på det er du som har behandlet spilleren din feil... Jeg synes dette virker både en smule, slappt, småfrekt og simplet...

    Peer

  9. #49
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ref dette:
    "han burde vist bedre å ikke plassere spilleren i et STEREORACK med andre komponenter"
    og dette:
    " I dag fikk jeg svar fra Neby. Forbrukerrådet fikk det to dager før fristen gikk ut. De sier at de støtter seg til Dalens elektronikkservice når de sier at den enten har stått uten lufting eller blitt brukt uvanlig mye"

    Foreslår at vi alle sender en mail hver til Neby og spør om dette er fornuftig plassering av Rotel DVD spiller:



    Bildet er hentet fra: "http://www.nebyhifi.no/images/reviews.jpg"

    Denne er priceless:
    "De argumenterer nok en gang med at de har solgt mange slike spillere og ikke møtt på den feilen før."

    Så hvis et KLM fly styrter og din elskede er med så skal KLM eller forsikringsselskapet kunne påberope seg retten til å ikke utbetale erstatning til etterlatte fordi alle andre KLM fly fungerte uten å forulykke samme dag?

    NEI, dette holder ikke, verken av Neby eller Forbrukerrådet.

  10. #50
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi følger med her Stix... Noe nytt i denne saken ?

    Peer

  11. #51
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Venter svar fra Forbrukerrådet snart. Sendte inn og sa jeg ikke var interessert i å dele 50/50.

  12. #52
    Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    1444 kr inkl. frakt. Nå har jeg fått tilbake spilleren og den fungerer faktisk
    Jeg må si at jeg forundres mer og mer etterhvert som denne saken drar ut i tid.

    Dette dreier seg altså om kr 722,- for Neby. Man er villig til å sette sitt gode navn og rykte på spill for slike småsummer og denne tråden fortsetter og fortsetter. Hvor mange potensielle kunder har vært innom denne tråden mon tro ?

  13. #53
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk brev i går fra forbrukerrådet der jeg fikk beskjed om å sende inn bilde og Neby fikk beskjed om å utdype om hvorfor de mener den er brukt uvanlig mye og om plasseringa til spilleren. Fristen på det er 14 dager, så får vi se.

  14. #54
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    insister å få snakke med sjefen sjøl, Erling Neby. jeg kan ikke skjønne at en stor importør som Neby gidder å sette sitt gode rykte på spill for 1550 kroner.
    Jeg synes du skal ha såpass baller at du forlanger en kompensasjon eller drittsekktillegg om du vil...
    Argumentene til Neby er usakelige, hvis det er slik at rackplasseringen har skylden så burde vel alle komponentene dine sluttet å fungere?
    Underskriftskampanje?

  15. #55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dette tar helt av

    returnerte en dvd spiller på lidl, bare stappet alt i en eske. Ingen problemer med penger tilbake.

    Trengte ikke kvittering og ble ikke spurt om hvorfor.

    Men slik er det vel når studenter jobber bak kassen.

  16. #56
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av manko
    dette tar helt av

    returnerte en dvd spiller på lidl, bare stappet alt i en eske. Ingen problemer med penger tilbake.

    Trengte ikke kvittering og ble ikke spurt om hvorfor.

    Men slik er det vel når studenter jobber bak kassen.
    Vel, det gikk ikke for meg. De måtte ha kvitteringen for å bytte dvd`en.

  17. #57
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk brev igjen i dag. Forbrukerrådet godtar ikke påstanden om at den kan være brukt for mye. Neby fikk oversendt bildet slik at de kan kommentere plasseringa.

  18. #58
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    NEBY HiFi er da ikke et sted som vil få glede av mitt VISA kort.

  19. #59
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg beundrer tålmodigheten din Stix...

    Peer

  20. #60
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noe nytt Stix om denne saken ? Har dere kommet til en enighet ?...

    Peer

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •