Reklamasjon på DVD-spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1444 kr inkl. frakt. Nå har jeg fått tilbake spilleren og den fungerer faktisk

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja... Men du har vel ikke tenkt å la dette ligge uten at du har grundig forhørt deg med Forbrukerrådet ? Av hva jeg har forstått av saken din så mener jeg at du ikke skal ha måtte betale for denne reperasjonen, men Neby som skal stå for den regningen.

Peer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke tenkt å gi meg, nei. Venter på Forbrukerrådet nå. De får få noen dager før jeg begynner å mase.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk brev fra Forbrukerrådet på fredag. Det var en kopi av et brev som de har sendt til Neby. Så det skjer da noe i saken. De ønsker en uttalelse fra Neby så fort som mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    1444 kr inkl. frakt. Nå har jeg fått tilbake spilleren og den fungerer faktisk
    En kunne jo nesten spurt seg selv om det kunne vært like greit å kjøpe en ny dvd spiller til samme prisen som dette kostet å reparere...

Men til syvende og sist så er dette garanti sak. Ingen tvil om det.
    Og en skal jo også få et prisoverslag på hva det ville koste å sette spilleren istand igjen... ved garanti er det ingen sak men om forbruker selv må betale så skal jo eier vurdere om det er verdt å reparere og eller kjøpe ny isteden...

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    Fikk brev fra Forbrukerrådet på fredag. Det var en kopi av et brev som de har sendt til Neby. Så det skjer da noe i saken. De ønsker en uttalelse fra Neby så fort som mulig.
    Hva var Forbrukerrådets foreløpige dom på saken Stix ?

Peer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig så mange her inne som _vet_ hva som er galt med denne spilleren, og som _vet_ at det er reklamasjon.
    Hva om verkstedet har rett, at dette er en brukerfeil? Man får vel stole på at de som jobber på verkstedet kan jobben sin, og ikke forsøker å lure noen her?

Jeg vet ikke hva som er feilen her, det kan godt være at verkstedet har feil og at reperasjonen burde vært dekket av reklamasjon. Det er uansett usakelig, og lite fruktbart, og halshugge Neby i slike tilfeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cpc
    Merkelig så mange her inne som _vet_ hva som er galt med denne spilleren, og som _vet_ at det er reklamasjon.
    Hva om verkstedet har rett, at dette er en brukerfeil? Man får vel stole på at de som jobber på verkstedet kan jobben sin, og ikke forsøker å lure noen her?

Jeg vet ikke hva som er feilen her, det kan godt være at verkstedet har feil og at reperasjonen burde vært dekket av reklamasjon. Det er uansett usakelig, og lite fruktbart, og halshugge Neby i slike tilfeller.
    Konklusjonen på hva som feilet dvd spilleren er jo forklart med brente kondensatorer og ikke noe mere enn det...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel stole på at de som jobber på verkstedet kan jobben sin, og ikke forsøker å lure noen her?
    Kan anbefale å følge med på tv-programmer som FBI (nrk1 onsdager19.30) , TV2 hjelper deg (tv2 20.30 torsdager) og svenskene har visst samme problem inimellom - se Plus (svt1 mandager 21.00 - bare synd Sverker er borte for tiden).

Plus at jeg selv i prinsipp bestandig har fått beskjeden "at dette ikke dekkes av garantien" som første svar ved en reklamasjon. Men etter litt diskusjon har det som regel gått greit.

Det er vel også blitt slik nå at bevisbyrden ligger hos butikken/leverandøren? Altså at de må bevise at du har brukt produktet feil.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerrådet har ingen dom enda, da de må høre hva Neby har å si først. Det er ikke verkstedet som har sagt at det ikke dekkes som reklamasjon, det gjorde han på Neby etter at han hadde pratet med de på verkstedet.
    Jeg vet utmerket godt hvordan jeg har behandlet spilleren min og hva det står i instruksjonsboka om hvordan den skal plasseres.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det det reageres på først og fremst er vel ikke avgjørelsen i seg selv men arrogansen som vises. Ref f.eks innlegg #14 og #16

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått brev fra Forbrukerrådet igjen. Ingenting nytt enda, de har fått en forklaring fra Neby der det selvfølgelig står at det er ytre påvirkninger som har gjort at det har blitt varmgang i spilleren. Forbrukerrådet vil at jeg skal gi en tilbakemelding på det.

Hvordan kan Neby være så skråsikre på at det er ytre påvirkninger som har gjort at det har blitt varmgang i spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det synlige merker på spilleren? hvis nei klag

uansett de har bevisbyrden.

Må si meg forundret at de lager så mye problemer over en sak de vet de ikke er korrekte i.

Har fått reparert hvite- og brunevarer uten problemer sålangt.

At du kan skyldes for brente kondensatorer og varmgang er latterlig.

Eneste som skal forårsake det er brukerfeil, i dette tilfelle plassering i en trang isolert boks.

plassering sammens med andre komponenter skal ikke være avgjørende, siden produktet skal tåle dette. Hvis ikke har butikken opplysningsplikt.

Neste steg "butikken" tar er vel at de hevder at denne stod under\over en reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. De skrev opp plasseringa som et eksempel på hva som kan ha blitt gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, ikke forundret av at de sa det.

"han burde vist bedre å ikke plassere spilleren i et STEREORACK med andre komponenter"

Tror ikke forbrukerrådet kjøper den

uansett du har vel funnet ut hvor du ikke skal legge igjen penger senere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er sannsynligheten for at en DVD spiller skal kunne bli varm... er jo ikke akkurat noen effektforsterker dette med bruk av masse strøm...
    Veldig tynt av neby å påstå at dette skyldes feilbruk/feil plassering. Komponentene skal i det minste tåle minst 50 grader uten å gå istykker.
    Har du ikke kjent på cassis på dvd spilleren under bruk og lagt merke til om denne har blitt varm ?... Godt mulig neby følger med på denne tråden her om du svarer på dette spørsmålet....

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manko
    ja, ikke forundret av at de sa det.

"han burde vist bedre å ikke plassere spilleren i et STEREORACK med andre komponenter"

Tror ikke forbrukerrådet kjøper den

uansett du har vel funnet ut hvor du ikke skal legge igjen penger senere

Hmm...vil da virkelig tørre å påstå at en Dvd-spiller skal TÅLE å stå sammen med andre komponenter?? Ta en hvilken som helst brosjyre fra hvilken som helst kjendt produsent og se på bildene og plasseringen der Har forran meg Onkyo og HK-katalogene her...og de står da oppå hverandre der :P
    Uansett er dette ikke noe DU som kunde skal ta støyten for...da dette ER normal bruk... Kan ikke helt forstå at en stakkars Dvd-spiller skal greie å generere så mye varme at den går lei og dør? heller

Stå på ditt, og IKKE gi deg UANSETT...altfor mange som får den "vanlige" ALT ER DIN FEIL-forklaringen pushet i trynet når en får problemer med noe.......

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt i reklamasjonsaken din Stix ?

Tenkte høre om du kunne kanskje lagt ut ett bilde av hvordan du har plassert komponentene til annlegget ditt ? Kan være greit å ta uansett for å illustrere til Neby og Forbrukerrådet.

Peer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet tilbake til Forbrukerrådet. Venter på Neby nå. Ligger bilder på minHjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva Neby driver med nå. Jeg fikk kopi av et brev datert den 24/5 fra Forbrukerrådet, der Neby må svare på noen kommentarer. Har enda ikke hørt noe. Kommer til å sende nytt brev til Forbrukerrådet hvis jeg ikke finner noe i postkassa i morgen.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •