HDMI -> DVI -- store problemer med projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI -> DVI -- store problemer med projektor

Er usikker om dette hører under her, eller under "Dig. prj opp til 30000"...

Jeg har Infocus SP110, og ifølge manualen skal den støtte HDCP krypteringen.

Jeg har fått lånt meg Pioneer DV-668AV-s, da jeg ønsket å teste ut DVI. I tillegg har jeg 5meter HDMI->DVI kabel og DVI->M1DA adapter (Infocus bruker ikke DVI-inngang, men M1-DA varianten).

DVD-spilleren står bare og blinker med "HDMI"-lyset, og prj klarer ikke å sync inn på signalet. Bildet kommer opp av og til i 1sek, men så "mister" den bildet igjen, og prøver å sync på nytt. Dette gjentar den hele tiden.

Ifølge manualen til prj, kan jeg ikke justere sync på digitalt, kun analogt data-inngang.

Prj kommer med denne typen info; "720x576 50Hz" og av og till kommer "720x1152 25Hz". Det gjør ingen forskjell om progressiv.scan er på eller av.

Pga av HDMI-lyset blinker hele tiden, er det ikke mulig å komme inn i menyen på DVD-spilleren. Hver gang lyset blinker, lukkes menyen -> slik at jeg ikke kommer inn i menyen for å gjøre endringer i "HDMI settings". Dette er en slik berømt "ond sirkel"...

Noen forslag, ideer, løsninger, hva som helst på dette????

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett på side 93 i bruksanvisningen samt side 71? les nøye det som står på side 93 og finn ut om pj oppfyller disse kravene. lyser pure audio lampa på dvd spilleren? det skal den nemlig ikke gjøre
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iølge DVD-spillerens manual, og prj's manual, er alt korrekt satt opp. Har lest meget grundig alt om temaet HDMI i DVD-spillerens manual.

Bildet dukker opp på prj i 1sekund, men så mister prj sync med DVD-spilleren.

Er dette ett tegn på at HDCP-støtten i Infocus SP110 er mangelfull, eller....?

Synes det var litt rart at av og til viser prj info at innkommet signal er "720x1152 25Hz", mens signalet egentlig er "720x756" Enn annen ting, blir dette signal kun sendt i 50Hz???? Trodde et DVI-signal ville bruke en høyere frekvens....

Er ikke så veldig kjent med HDMI/DVI. Hvis man setter opp DVD-spilleren til å sende ut et digitalt bildesignal som er av ett større format enn antall punkter en prj støtter, skal det ikke medføre problem for prj. Og at prj vil bare scalere ned signalet til å passe til sitt eget "format". Skal det ikke fungere som når man sender 1024x768 fra PC, og prj vil scalere det ned til 800x600?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pal er jo 50Hz så hvorfor sende med noe mer?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tenkte bare at signalet kanskje skulle være 100Hz da det var digitalt

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du nyeste firmware? nyeste er v3.6.
    her finner du litt info om hva de forskjellige firmware oppgraderingene innebærer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,753
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt ( det vil sikkert dukke opp mere infor på forumet snart ) så er ikke HDMI utgangen på Pioneer spillerene helt etter spec'en.

Derfor kan du få problemer med sync'en hvis projectoren er litt i "den andre enden" av spec'en.

På dette felter er for eksempen Samsung HD 935 noe bedre.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min prj har software v3.3.

Har nå fått snakket med en av de norske service-folkene fra Infocus, og han fortalte at de har nå sendt en rapport til Infocus i USA. Der, i USA, vil de nå teste SP110 imot denne DVD-spilleren i løpet av 1-2 dager. Han ville kontakte meg og fortelle hvordan dette gikk.

Nå var det jo interesant å høre at HDMI-utgangen på Pioneer muligens var "dårlig". Dette ville jo vært synd da spilleren passet mitt behov.

Ifølge service-personen jeg snakket med, ville det, hvis problemet lå i prj's handling av HDCP, være stor sjanse for en mulig fiks av dette ved hjelp av ny software. Men han visste ikke noe mer, før han fikk rapport tilbake fra USA hvordan testene gikk.

Blir spent å høre fra ham i løpet av uken. Han anbefalte meg uansett å prøve å oppgradere prj til siste software v3.6.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,753
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les dette:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...9&start=45

Her får du litt info om Pioneer spillerene.

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. husk at jeg ikke har sagt at Pioneeren har feil i utgangen når det gjelder HDMI/DVI - den er nok innenfor - men at det er kombinasjonen av Pioneer, kabel, inngangstrinn og terminering som utgjør problemet. Vil ikke ha på meg at jeg har "slaktet" andres produkter

mvh,
    AndersL

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ganske så utrolig

Spurte noen på et annet board (IGN) om denne spilleren, og så ga de meg en link inn hit. Utrolig nok så har jeg akkurat bestilt den, og jeg har også SP110 prosjektøren!!

Har bestilt kabler (hdmi->dvi dvi->m1) og hele pakken, så det hadde vært fryktelig interessant å se om dette kan løses før jeg henter ut spilleren. Var det så å forstå at du hadde gammel firmware på prosjektøren din?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har firmware v3.3.

Nyeste firmware på InFocus's support-side er v3.6.

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 3.6 på min prosjektør, så det blir spennende å se hvordan dette fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •