Den lidl spilleren...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den lidl spilleren...

Har vært mye snakk om en bra SilverCrest fra lidl her på formuet, og fom. 16/4 kjører de tilbud på en DVD spiller til 529,- Lidl Online

Dessverre står det ikke modellnummer i annonsen, men bildet likner på den 6515 som har vært omtalt her, noen som kan bekrefte?

Har lagt den treige, kresne Pioneeren min for hat, så denne er veldig interessant - spesielt til den prisen

Men, kan noen svare meg på om:
    - Den finnes den sort?
    - Oppskalerer den DVD til 720p over HDMI? Gjør den det isåfall bra?
    - Reagerer spilleren raskt ved navigasjon, når man setter i ny disc etc?
    - Er fjernkontrollen OK og noenlunde liten?
    - Tar den CD-R og/eller slitte CDer uten problemer? Er den god som CD spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den samme spilleren virker det som.

Chippen som sitter i denne spilleren er en Zorran Vaddis 888, og Arcram DV139 bruker nesten den samme (888s), uten sammenligning forøvrig.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hensikt å bytte ut en 4-5 år gammel Hitachi spiller med denne? Den kostet 4-5000 i sin tid. Skal brukes på en 28" crt tv.

MEN, kan den spille av hd-klipp? altså videoklipp i 720p oppløsning? enten i wmv format eller divx... Med xbox mediacenter så hakker slike HD-klipp, så det er nyttesløst.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump, ingen som vet?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test SilverCrest 6515 / 6516 Lidl-Relaunch am 02.04.2007 :: HDTV-PRAXIS :: Das Internetmagazin in Sachen High Definition!

Fant en test av spilleren her.

Edit:

Til dere som trenger hjelp til tysken: Free Translation and Professional Translation Services from SDL International, skriv inn URL i emnefeltet der..så kommer saken på engelsk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump: Noen som kan svare på a) hvordan den funker som CD spiller og b) hvor kjapp er den til å reagere på menyer, ny disc etc?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er utgaven med HDMI, så kjøp om du får fatt i den. Jeg hadde shootout hjemme hos meg, og den var den suverene vinner.

Har senere brukt samme testplate på spillere fra Nad og Denon opptil 16 000kr og den knuste dem på bildebehandling. Det eneste jeg ikke kan uttale meg skråsikkert om er støybehandling. Jeg håper for guds skyld at de som legger ut 16 flak for en DVD spiller, får noe igjen for dette. Men med mine øyne så, kan jeg ikke si noe sikkert om støy. Ikke noe i veien med øynene, men å huske hvor mye støy det var på den enkelte spiller over tid er en smule vanskelig.

Men det jeg kan si med sikkerhet, er at den knuser alt jeg har sett av dyre spillere på vanskelig materiale. Og jeg har sett det meste.

Og før hylekoret begynner: Jeg orker ikke svare på tåpelig uttalelser som at Denon er best og jeg må være en idiot. Hold en shootout selv med Denon, Oppo og denne silvercresten, så kan dere begynne å kritisere mine uttalelser.

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-markedet.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg forstår du ikke testet med vanlig CD avspilling, men fikk du dannet deg noe inntrykk av hvorvidt den var kjapp eller treg?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke testet CD delen av denne spilleren. Men til 600kr, så er jo det en bonus at den kan spille CD i tillegg til å være blandt de beste DVD spillerne på markedet.

Men det er sikkert noen på forumet som har testet dette.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å spille av hdklipp påden?

håper noen vet noe om dette:
    Kan den spille av hd-klipp? altså videoklipp i 720p oppløsning? enten i wmv format eller divx... Med xbox mediacenter så hakker slike HD-klipp, så det er nyttesløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne blir det omvendt, jeg trenger en god CD spiller (noe min Pioneer 454 ikke er) så bra DVD kvalitet blir bonusen.. men altså til 529,- hva kan egentlig gå galt

Når det gjelder HD klipp kan jeg sin at den rimelig sikkert ikke spiller WMV, da hadde den nok kostet mer.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke erfring

Jeg har ikke erfaring med elektronikk kjøp på Lidl men er det et slags "lokkebiff" tilbud dette her eller har de faktisk en del av dem i butikkene sine?

Vurderer et kjøp av en slik en, men jeg hadde egentlig tenkt å legge noen tusen til i en DVD spiller, hvor god er denne saken i forrhold til Cambridge DVD89, Pioneer og Yamaha spillere i prisklassen 2 - 3000,- ?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe en,da har du reserve spiller.
    Skal hente meg en på mandag og sammenligne med H/K 22

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Har senere brukt samme testplate på spillere fra Nad og Denon opptil 16 000kr og den knuste dem på bildebehandling.
    Ja det tror jeg også på (not)

Uansett, denne blir vel som DVD-spillerenes "Dynavoice". Veldig god til prisen, men kan ikke sammenlignes med "kjente merkevarer" ala Denon og Pioneer til noe særlig mer enn dobbel pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare understreke at jeg bare tror det er den samme spilleren som har fått så mye skryt. Det står jo ikke noe modellnummer på lidl.no, det er bare det (bittelille) bildet i annonsen som likner.

Re lokketilbud så var jeg innom lidl i Horten idag og hørte med dem, han visste ikke modellnummeret og de var såpass utilgjengelige på lageret at slasken ikke gadd sjekke, men han trodde det var 21 spillere de hadde fått inn.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg har ikke erfaring med elektronikk kjøp på Lidl men er det et slags "lokkebiff" tilbud dette her eller har de faktisk en del av dem i butikkene sine?
    La det ikke være noen tvil om at dette er lokketilbud, men Lidl har et lite antall i alle butikkene sine til tilbudsdagen. Vær der når de åpner så får du antagelig en. Sist de hadde tilbudet hadde de faktisk et par igjen på lager i flere butikker i flere dager så bare spør personalet.

Har også skaffet meg FTA parabolsett fra SilverCrest hos Lidl og det fungerer også utemerket.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja

Kjøper vel en uansett tenker jeg, kan gi den til a bestemor om den ikke er bra nok til Prosjektor bruk

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master

Uansett, denne blir vel som DVD-spillerenes "Dynavoice". Veldig god til prisen, men kan ikke sammenlignes med "kjente merkevarer" ala Denon og Pioneer til noe særlig mer enn dobbel pris!
    En slik holdning hjelper store selskaper å holde en kunstig høy pris. Selvsagt finnes mange billlige navnløse spillere som er dårlige og kjente dyre spillere som er gode, men det motsatte er absolutt også vanlig.

Bet selv på Philips DVP-9000 som kostet over 4.000,- som var en drittspiller uten like. Så du en eneste negativ omtale av denne i "fagrpressen"? SilverCrest sin spiller er flere steg over denne i kvalitet. Har riktignok ikke brukt analog lydutgang på noen av spillerne.

Et annen eksempel er Denon DVD-1500. Det er vel den dårligste spilleren noengang utgitt på en kjent merke. Full score fikk spilleren i Lyd&Bilde og gode tester verden rundt.

Oppo'en har fått mye skryt for bildekvalitet uten å ha en kjent merke.

Så slutt å se bare på merket og prisen om du vil ha en god spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master

Ja du må bare blåse bort pengene dine, det plager ikke meg i det hele tatt. Jeg har selv prøvd og erfart dette.

Du kan jo prøve å kjøpe en av de gamle svære datamaskinene, jeg har hørt at de har meget gode kulelagre og en høy grad av kvalitet på selve kabinettet. Det teller nok mer for deg enn reell ytelse.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen formening om hvordan denne spilleren gjør skalering til 1080i?

Selger

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •