Den lidl spilleren... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Herregud, det der var ille. Ser at menysystemet er samme som på min Scott-spiller med oppskalering, men der er macroblockingen på langt nær _så_ ille... Aner ikke om det er samme innmat eller ei, selv om spilleren ser veldig lik ut.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr teste oppo 981 og silvercresten ett par timer i dag. HAr ikke testet med batmans begins, men har brukt en del tid på pirates of caribbean 2 og war of the worlds.

Ang blockingen din så må du kalibere tv'en til riktig lysstyrke og kontrastnivo og sørge for at fargene er riktig. Setter man opp lysstyrken veldig så vil man ofte se blocking på alle spillere pga av at det ligger på selve dvd plata.

Jeg har ikke sett noe til blocking i mørkepartier når jeg har testet i dag med silvercresten, men derimot med oppoen når den oppskalerer. Dette er en bug i selve faroudja brikken. Mere om disse spilleren skriver jeg når jeg legger ut en test senere i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Linuxguru, kjører du oppskalering fra silvercresten? I så fall slå den av, for den er dårlig på oppskaleing. Opplever blocking jeg også da. kjør 576p ut og blockingen blir langt mindre.
    Ja, som du ser fra bildet er den satt til 720p. Men jeg testet også med 576p, og opplever minimale forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ang blockingen din så må du kalibere tv'en til riktig lysstyrke og kontrastnivo og sørge for at fargene er riktig. Setter man opp lysstyrken veldig så vil man ofte se blocking på alle spillere pga av at det ligger på selve dvd plata.
    Merk: TVen min står stort sett på fabrikkinnstillinger, og jeg er stort sett fornøyd med det.

Kommentar 1: Bildet av månen (som viser problemet godt) var ikke tatt med lysstyrke på maks, men med normal lysstyrke.

Kommentar 2: Min PS3 viser _ingen_ av disse artifaktene ved DVD-avspilling på den samme TV med de samme innstillingene. Ergo har det ingenting med kildematerialet å gjøre.

Hvis jeg kunne vist dere hvor elendig bildet er rett etter at huleinngangen i Moria raser sammen, og Gandalf tenner lyset, så hadde hver og en fått sjokk (!). Det er langt over grensen for hva noen faktisk _orker_ å se på.

Min konklusjon: Med forbehold om at jeg har fått et defekt eksemplar; spilleren er ikke verdt 500 kr

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det skal ikke være slik nei. Jeg har ikke opplevd noe av det du beskriver og viser der. Kan godt hende din spiller er defekt, men i den store elektroniske verden så er det ofte problemer som eksisterer mellom noen komponenter og andre ikke. Uansett så er en grei kalibrering viktig, men ser ut til at du har større problem enn kalibrering.

HAr forøvrig lagt ut en bruker test mellom oppo 981 og denne silvercrest spilleren i dag. Du kan jo lese mere om mine erfaringer der.

http://avforum.no/forum/tester-video...tml#post622260

Mvh Herman

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opplever ikke disse nevnte problemene i svarte områder.

prøvde å finne denne "månen" på lotr, men ga opp.

tenkte på oppo spilleren for å bruke hdmi, istedet for komponent nå.

Men lidl spilleren gir mest, med tanke på at oppgradering kommer til å skje engang. Høye priser for første gen som ps3 etc vil en unngå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå 4 dagers brukererfaring med Silvercrest 6515/16. Kan bekrefte at denne har samme innmat som den modellen LIDL solgte i 2006 (har skrudd opp sett selv at det sitter en Zorran Vaddis 888 chip der).

Har koblet opp med HDMI mot Panasonic 42PV70.

1. Når man kalibrerer fargene med DVE-fargefilterne er GRØNN kanalen litt feil når man bruker HD-oppløsningen 720p eller 1080i. Dette blir mye bedre når man velger 580p. Trolig tolker tv'en det som et innkommende HD-signal og velger fargerommet som er forvalgt for HD. Samme problem som Oppo hadde en periode før dette ble endret i Firmware. Imidlertid kan jeg ikke se dette med det blotte øye med film-materiale når jeg veksler mellom 580p og 720p, så det gjør igrunnen ikke så mye.

2. Kapittelskifte på The Gladiator sone 1 hakker, ikke noe min samboer la merke til, men irriterende for meg. Dette er det eneste materiale jeg har lagt merke til det på så langt. Har aldri merket det på min gamle Pioneer. Problemet er forøvrig beskrevet tidliger på minhembio.se, og er tydlig noe avhengig av DVD-materiale.

Ser forsåvidt noe støy i bildet når jeg sitter på 1 meters hold, men dette er ikke plagsomt fra sweetspot. Har heller ikke sett tendens til blokking, men har ikke prøvd med det omtalte månebildet. Så langt er jeg bra fornøyd prisen tatt i betraktning. Klar bildeforskjell fra min gamle Pionner DV-505 (førstegenerasjonsspiller) som jeg koblet via S-video (hadde ikke SCART-RGB). Silvercresten er bare en mellomfasespiller for meg som skal brukes i et års tid (kanskje litt mer), og da føles det bra å ikke betale mer enn man gjør for denne spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet litt mot pioneer 575a med komponent og progressiv.

pioneer

silvercrest

Forrest Gump, ca 91 min. Tatt fra tv som vises i scenen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra de bildene der så er det jo mindre macroblocking på silvercresten...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at noen har fått defekte spillere. Min ser i alle fall ikke slik ut.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F*** jeg fikk IKKE kjøpt, var vist utsolgt !

Noen som vet om lidl skal ha den mere ? Hvis de skal så skal jeg stå å vente på at butikken skal åpne :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opplever midre macroblocking på lidl ja.

Brukte forrest gump for å teste, hoppet noen kapittler frem til en scene hvor en tv blir vist.

testet pioneeren først, og så klart problemet. Macroblockingen var noen millimeter utenfor omrisset av hode og objektene, på den blå scenen.

Sjekket med silvercrest, og det var mye bedre. Ikke nok til å stoppe filmen slik en gjorde med pioneeren.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt meg en silvercrest hos lidl på nenset i dag, de hadde de ikke ute i butikken, men på lageret.. Selgeren jeg spurte bynte å le så gikk han og hentet en..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ny igår, for å teste om jeg muligens fikk et defekt eksemplar. Men det samme problemet var tilstedet, så her er det noen "issues". Eksperimenterte med lysstyrken, og 1 knepp opp eller ned på DVD-spilleren fjerner blockingen bortimot 100% (!) Så tydeligvis er det noe muffins mellom TVen og DVD-spilleren.

En annen forskjell jeg merket, var at det er brukt ulike drev i de modellene jeg har. Det ene drevet bråker endel, mens det andre er tilnærmet lydløst.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru
    Kjøpte ny igår, for å teste om jeg muligens fikk et defekt eksemplar. Men det samme problemet var tilstedet, så her er det noen "issues". Eksperimenterte med lysstyrken, og 1 knepp opp eller ned på DVD-spilleren fjerner blockingen bortimot 100% (!) Så tydeligvis er det noe muffins mellom TVen og DVD-spilleren.

En annen forskjell jeg merket, var at det er brukt ulike drev i de modellene jeg har. Det ene drevet bråker endel, mens det andre er tilnærmet lydløst.
    Det har vel litt med det at en får hva en betaler for. Mange "billig" spillere som gir opp tidlig også. En kan vel ikke kreve all verdens av en underbetalt og overarbeidende kineser med billige deler for hånd. HAr du sjekket om det er ulike drev, eller er det bare at det ene bråker mere enn det andre? Kan jo være litt med at denne kineseren som har jobbet litt for fort...

Det med lystyrken er litt interessant, noen sopplever også noe av det samme med oppoen på fargemetningen, uten at det har sammenheng med om det er opp eller ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare registrerte at lydkarakteristikken for drevene var helt ulik. Man merker det med en gang hvis man har den støyende typen, fordi du hører lesehode flytte seg ved lange hopp på platen. På den andre modellen hører du tilnærmet ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yo

så vær litt direkte da og fortell meg vilken av modellen til silvercrest som duger og vilken som ikke, sånn at jeg kan få ræva mi i butikken og få kjøpt meg en slik ! =)

hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan mener du jeg skal klare det da, siden det ikke er noen måte å vite hvilket type drev du får?

Mulig jeg er bare uheldig, men jeg synes kvaliteten for Silvercrest'en er under pari. For mine 2 spillere er den ene faktisk rammeskjev og står ikke plant på underlaget, mens den andre settes i kraftige vibrasjoner under filmavspilling fra tid til annen. Dette har skjedd med flere filmer.

Knappene både på spiller og fjernkontroll er også uresponsiv, og må ofte trykkes "hardt" for å registreres. I tillegg er det avspillingsproblemer med LOTR:TT EE i kapittelet "Ring of Barahir" slik nevnt tidligere.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru
    Knappene både på spiller og fjernkontroll er også uresponsiv, og må ofte trykkes "hardt" for å registreres.

dette har jeg også problemer med, må kanskje trykke 2-3 ganger noen ganger for at ting skal skje:\

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knappene på både spiller og fjernkontroll er dårlige, de må trykkes litt hard inn for at de skal reagere...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •