HTPC vs. ren DVD spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg TROR at det den som skrev at han for å spille av en DVD med PC måtte "først trykke på en knapp, vente 30 sekunder, finne fram tastatur+mus ..." sikter til power-knappen og PCens oppstart.
    Dette går jo temmelig mye kjappere med en stasjonær spiller...
    Du har selvfølgelig rett i at det er mulig å ha PCen stående på hele tiden for å unngå dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg TROR at det den som skrev at han for å spille av en DVD med PC måtte "først trykke på en knapp, vente 30 sekunder, finne fram tastatur+mus ..." sikter til power-knappen og PCens oppstart.
    Dette går jo temmelig mye kjappere med en stasjonær spiller...
    Du har selvfølgelig rett i at det er mulig å ha PCen stående på hele tiden for å unngå dette.
    Det er jo selvfølgelig ganske avgjørende , selv om det er mulig å gjøre noe med det og... F.eks suspend to ram.

Men det andre om å logge seg på, fikle med program menyer osv, det er bærer preg om lite insats for å få det til, eller overdrivelser. Testet nettop dette på XP maskinen jeg sitter ved for øyeblikket, og det tok ca 2 min å finne ut hvordan jeg skulle få DVD avspillingen til å starte automatisk, i fullskjerm modus.

Under forutsetning av at man da lar PCen stå på, eller bruker STR, så tar det vel 15-30 sek fra man har DVDen i hånden til den har startet å spille.

Selv liker jeg ikke autostart av ting og tang, men det er annen sak. Mulighetene er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som undrer meg litt er hvor sterke frontene er mellom HTPC folket og de som mener at en DVD-spiller også kan gjøre jobben. Ordene blir fort veldig sterke og støynivået urovekkende høyt i slike sammenhenger.
    Det er nesten så en skulle tro det var religion en snakket om......

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, som forfatter av tråden HTPC suger http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...ighlight=suger
    er det vel ingen overraskelse at jeg mener:

Hvis man ikke har en skikkelig dårlig scaler i projectoren, og den mangler komponentinngang så syr unna!

Dette er et velment råd, og ikke ett surt oppstøt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Vel, som forfatter av tråden HTPC suger http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...ighlight=suger
    er det vel ingen overraskelse at jeg mener:

Hvis man ikke har en skikkelig dårlig scaler i projectoren, og den mangler komponentinngang så syr unna!

Dette er et velment råd, og ikke ett surt oppstøt.
    Kan godt være det er velment, men veldig subjektivt. Å kategorisk si "styr unna" synes jeg får deg til å virke trangsynt. Selv om du har dårlige erfaringer, gjelder ikke det for alle.

Det er jo flere grunner til å bruke HTPC da, enn ren bildekvalitet. F.eks en signalkilde for CD/mp3/Divx/Avi/VOB/DVD/TV/DVB/Bildegalleri osv. I stedet for å ha Scart/S-Video/Component/Toslink/Coax helvete. Det er vel nok kabler som det er. I tillegg kan man putte den på nettverk, og rippe all musikk og DVDer til fil, og hele tiden ha alt online, og spare CD/DVD platene for slitasje

Men generellt kan man jo si att desto mere man kan om PCer, og det OSet man velger å bruke, desto mere fornøyd vil man bli. Og motsatt. Att HTPC ikke er noe for de fleste,det er helt sikkert, kanskje 1 promille av befolkningen ?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvis jeg legger til:
    HTPC er ikke tingen for deg som synes at PC'en er litt vanskelig å få til å fungere skikkelig. Blir du nervøs av å sette inn en ny HD i makinen din er ikke HTPC tingen for deg.

Man kan sammenlikne HTPC med en PC for spilling.

Liker du å "knote" med maskinen for å få den til å kjøre det aller nyeste spillet perfekt?
    Hvis ikke, kjøp deg en spillmaskin.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •