Har det noen hensikt med ny dvd-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har det noen hensikt med ny dvd-spiller?

Hei

Jeg har gått til innkjøp av en ny benq 8720, som skal monteres i kinorommet når det er ferdig. Har en Harman Kardon DVD30 som jeg foreløpig har tenkt å koble opp mot projektoren.

Denne DVD-spilleren er ikke siste skrik lenger, men har det noen "hensikt" å bytte denne ut nå?

Eller er det bedre å vente til en "ny standard har etablert seg".

Er eventuelt åpen for forslag til ny dvd-spiller....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg ville ha kostet på meg en ny spiller av "gammel-typen" nå hvis jeg var deg. Mat 576i via component inn på pj, så vil jeg tro du blir fornøyd med bildet.

EDIT: Så forresten at det ligger en firmware uppgrade-fil tilgjengelig på HK sine sider for denne spilleren. Kan jo være verdt en titt hvis du da ikke allerede har gjort dette. harman/kardon

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vill ha byttet, iallefall om du har endel DVDer.

Det er ganske stor forskjell på S-video/scart og HDMI.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en så god projektor ville jeg for min del prioritert noe høyt en ny DVD spiller. Eller rettere sagt HD DVD spiller... Jeg hadde neppe kjøpt en ny standard DVD spiller. Men mye bunner jo ut i hvor mye du ønsker eller har råd til å legge i ny spiller. Du spiller jo greit av de filmene du har nå hvis du vil vente litt og se markedet an. Men du har helt klart et potensielt løft i bildet med ny spiller.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger jo ikke gå lenger enn til f.eks. en brukt Denon 3910 for å få veldig, veldig mye bedre bildekvalitet.
    Hadde DVD25 tidligere, mener den har samme bildedel som DVD30, og den lille Oppoen min til under 2000kroner fullstendig grisebanket den på bildekvalitet...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Jeg vill ha byttet, iallefall om du har endel DVDer.

Det er ganske stor forskjell på S-video/scart og HDMI.
    Ja det er det selvsagt, men DVD30 har jo komponentutg.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du f.eks kjøper Denon 1930 så gir denne mye for pengene.
    Jeg manglet HDMI på min gamle DVD spiller, og ville ikke kjøpe noen kjempedyr spiller nå før HD krigen gir seg litt.
    Denon spilleren gir et veldig mye bedre bilde gjennom HDMI enn den gamle spilleren gjorde, og den gamle kostet faktisk nesten 10x prisen da den var ny(veiledende).

Men så skal sies at på CD, da kan ikke 1930 måle seg med Cary'en.

Så om du har 2500-3000 kroner til rådighet ville jeg nok vurdert det nøye, Du burde kjøre signalene gjennom HDMI om du har mulighet.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 takler ikke 576i, så det er ikke vits å bytte pga det hvertfall.

Selv hadde jeg gått for en rimelig dvd-spiller med HDMI som er "god" på bilde, eller kjøpt en HD-spiller. Førstnevnte fordrer selvsagt at du kjører en egen cd-spiller, da disse dvd-spillerene egner seg dårlig til cd-mediet i mine øyne.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ein så god projektor, ville eg absolutt gitt den ei bedre kilde ja. Fins mykje gode spelarar for ca. 5k på bruktmarkedet innimellom, denon dvd3910, marantz dv7600 osv. Oppo er vel også eit (billigare) alternativ om du he ei anna dedikert lyd-kilde til cdar.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    8720 takler ikke 576i, så det er ikke vits å bytte pga det hvertfall.
    Aha, jeg hadde det av en eller annen grunn at 8720 taklet dette over component, men ikke over hdmi. ops:
    Isåfall vil nok tiden ha gått litt ifra HK'n.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å bekrefte det enda en gang, Oppoen har intet som kan minne om lydkvalitet via de analoge utgangene, det lager lyd ja, men ikke musikk. Den digitale bildedelen derimot er fabelaktig til prisen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Oppo er vel også eit (billigare) alternativ om du he ei anna dedikert lyd-kilde til cdar.
    Har forøvrig en OPPO 971 liggende til salgs på bruktmarkedet. Ta kontakt på PM hvis det skulle være av aktuelt med en slik.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Du trenger jo ikke gå lenger enn til f.eks. en brukt Denon 3910 for å få veldig, veldig mye bedre bildekvalitet.
    Hadde DVD25 tidligere, mener den har samme bildedel som DVD30, og den lille Oppoen min til under 2000kroner fullstendig grisebanket den på bildekvalitet...
    Hei kakehode, kan du skrive litt mer om livet med Oppo kontra DVD25? Vurderer et snarlig skifte selv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liv og liv, det ble mer en kjapp test av dem opp mot hverandre ettersom DVD25 var på vei ut døra, men jeg har nå hatt dem hver for seg lenge og vel. Ved bruk av de analogene utgangene låt DVD25 langt fyldigere og musikken klang lettere ut i rommet, men oppo gav veldig flat lyd uten de helt store dynamsike krumspring og det var vel i det hele tatt ikke så veldig spennede.
    I senere tid tok jeg en kjapp test av oppo opp mot Jungson Moon Harbour HDCD lux(kort navn ja), og da var det vel egentlig bare tragisk dårlig. Men så er da også Moon Harbouren en meget habil, dedikert cd-spiller.

Men så bildet, der er Oppo i sitt ess forutsatt at du bruker digital overføring. Med analog overføring var faktisk DVD25 bedre enn oppo, men med oppskalert og digitalt overført bilde fra Oppo satt bildet som et skudd, og er såvidt mitt noget utrente øye kan se nesten fritt for artefakter og digital grums. Men dette er i forhold til pris! En DVD2910 f.eks. er merkbart bedre, og projektoren din fortjener vel såpass som kilde, men for min del er det blitt veldig stereo-fokus om dagen, så referansekvalitet på bildet får heller vente litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler ikke genesis basert spiller om du har tenkt og oppskalere til pj, da du er utsatt for macroblocking på din dlp projektor. Dette er spillere som denon 3910/1930, oppo 971/981 og pioneer 696. Men om du ikke må oppskalere så vil nok disse gi ett veldig godt bilde. Kan hende du er heldig og ikke opplever macroblocking frqa faroudja også.. da vil du få ett knall bilde.

Ellers så skal oppo 970 være en god oppskalerende spiller til prisen, det samme med cambridge 86/89, da disse er bygget på samme bildebrikke. Cambridge fikk forresten skryt for veldig klart og skarpt bilde i siste utgave av lyd og bilde..

Den oppo spilleren har dårlig oppskalering, men om du kjører 576p ut så gir den ett godt bilde den også...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt en Marantz DV7600 for 4500 kroner på bruktmarkedet. Får trolig en 1000 lapp for min HK DVD30, slik at oppdateringen koster reelt 3500 kroner.

Satser på at DV7600 går fint sammen med Benq 8720, men det får jeg ikke svar på før nybygget/kinorommet er klart.

Tror dere dette er vel anvendte 3500 kroner?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •