Dvd vs cd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29

Tråd: Dvd vs cd

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Squeezebox kan ikke erstatte en god CD spiller, da må du ha en god DAC i tillegg.
    Hvilken pris kunne du tenkt deg å betale for en CD spiller da? Finnes i alle prisklasser (nesten).
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Squeezebox kan ikke erstatte en god CD spiller, da må du ha en god DAC i tillegg.
    Hvilken pris kunne du tenkt deg å betale for en CD spiller da? Finnes i alle prisklasser (nesten).

Kjekt å vite egentlig, vil heller ha en cdspiller enn en squeezebox. Har ikke så altfor mye å rutte med så jeg tenkte sånn ca mellom 1500-2000,- Skulle gjerne kunne brukt mer, men det får bli ved neste korsvei

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Kjekt å vite egentlig, vil heller ha en cdspiller enn en squeezebox. Har ikke så altfor mye å rutte med så jeg tenkte sånn ca mellom 1500-2000,- Skulle gjerne kunne brukt mer, men det får bli ved neste korsvei

Da bør det bli en brukt spiller da.. Kan få litt av hvert til den prisen..

Lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Da bør det bli en brukt spiller da.. Kan få litt av hvert til den prisen..

Lykke til!

Takker for det!

Ja det må nok bli en brukt. Var innom elkjøp igår for å handle no smånips, måtte seff innom "hifi" avdelinga.. Ble tilbudt en yamahaspiller til 2500,-, husker ikke hva den het i farta..men vet ikke så mye om yamaha sine spillere.. Burde man styre unna yamaha eller?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en pm til BGuarden, han er godt inne i det med bruktkjøp..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset!

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt at det har kommet noe svar på en cd spiller kontra en dvd spiller koblet digitalt her.

Så hvis noen kanskje kan komme med erfaringer elns på hvordan en dedikert cd spiller (koblet analogt) vil låte kontra en standard dvd spiller (koblet digitalt) så vær så snill og gjør det, for jeg lurer veldig på om jeg skal kjøpe meg en cd spiller (cambridge azur 640c)

Er lite fornøyd med lyden jeg har på musikk nå, jeg synes lyden virker så lite oppløst og den virker hele tiden litt "masete" jeg kan aldrig slappe helt av med musikken. Vil dette bli bedre med en dedikert cd spiller?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en dedikert CD spiller som er koblet analogt til min pre. Får bedre lyd ut av det enn DVD spilleren som er koblet digitalt til receiveren. Har ikke prøvd CD spilleren analogt til receiveren, men antar at det også blir bedre enn digitalt fra DVD.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Ser ikke helt at det har kommet noe svar på en cd spiller kontra en dvd spiller koblet digitalt her.

Så hvis noen kanskje kan komme med erfaringer elns på hvordan en dedikert cd spiller (koblet analogt) vil låte kontra en standard dvd spiller (koblet digitalt) så vær så snill og gjør det, for jeg lurer veldig på om jeg skal kjøpe meg en cd spiller (cambridge azur 640c)

Er lite fornøyd med lyden jeg har på musikk nå, jeg synes lyden virker så lite oppløst og den virker hele tiden litt "masete" jeg kan aldrig slappe helt av med musikken. Vil dette bli bedre med en dedikert cd spiller?

Det kommer ofte ann på cdspilleren og dvd spilleren, har ikke prøvd cambrigde mot dvdspiller, men min Rotel RCD 02 mot en h\k dvdspiller, da var rotelen mye bedre syntes jeg, roligere mer dynamisk.. rett og slett mye bedre..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •