DVD-opptaker kan ikke kommunisere med TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-opptaker kan ikke kommunisere med TV

Har koblet opp en DVD-opptaker, men når jeg skal stille inn kanalene får jeg ikke hente kanaler fra TV'en. Får beskjed om at opptakeren ikke kan kommunisere med TV'en.

Skjønner ikke helt hva som er galt.

Har antennekabelen på INN på opptaker. Ny kabel fra UT til INN på TV'en. Har RGB fra opptaker til TV'en. Har også prøvd scart uten hell.
    Kjører samtidig scart fra DVD til TV. Prøvde og koble ut DVD'en uten hell.

Må jeg bruke en ekstra kabel mellom opptaker og TV'en for at disse to skal kommunisere?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo ingen slik kommunikasjon via antennekabel. Dessuten har du ingen bruk for antennekabel ut fra opptaker til TV, det gir bare dårlig kvalitet.

Det er SCART som brukes. Det kan være at din SCART kabel ikke er fullkoblet (det finnes mange sub-standard SCART kabler). Dessuten må TVen din støtte dette systemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg skal bare droppe antennekabelen som går fra opptakeren til TV'en? Informasjonen som går fra antennekabelen og til TV'en vil nå ga gjennom scarten?

Kan jeg ikke bruke RGB?

Hvordan vet jeg om TV'en støtter systemet?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort det slik:
    RGB-Scart fra TV-tuner og inn i opptaker. Opptaker er satt til å ta i mot RGB.
    Komponent fra opptaker til TV. Opptaker er satt til å sende ut signalet via komponent og TV'en er satt til å ta i mot komponent. Ingen antennekabel.
    Har også hatt RGB-Scart fra opptaker til TV, noe som også fungerte utmerket.
    Jeg har meget bra kvalitet på TV-bildet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var noe dårlig formulert på det med antennekabelen. Det jeg mente var bare at du bruker ikke antennesignal ut fra opptakeren. Men ofte bruker man jo analoge kanaler både på opptaker og TV, og da er det jo mest praktisk å koble fra vegg via opptaker til TV.

Såklart du bruker RGB, det er det SCART er til for. Er ikke sikker på hva du mener med at du har RGB som ikke er SCART? Mulig du har komponent, som er 3 phono plugger som er fargekodet rød, grønn og blå. Men det er ikke RGB.

Hva slags TV er det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •