Irriterende dårlig bilde med Pioneer 427XA og Sony DVD opptaker med HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Irriterende dårlig bilde med Pioneer 427XA og Sony DVD opptaker med HDMI

Har som sagt denne flotte tven, og kjøpte sony dvd opptaker fra hi-fi klubben for 4000 kroner, mener den heter HX810, eller noe i den duren. Har stillt den inn slik at den sender ut ca 1080/700 pixler, slik tven kan ta. Har stillt inn Tv og, brukt endel triks her på forumet, osv, MENN:

Bildet er dårlig , når man ser på annsikter, er de delvis "malt på" , elendige greier, det ser ikke ekte ut, dere skjønner sikert hva jeg mener.

Kjedelig dette, når man har kjøpt utstyr for 30 000. Bruker HDMI til Tven og.

Tips om hva det kan være, er spilleren rett og slett for dårlig, eller er det innstillingene på tv? Klarer ikke stille inn bedre....

Takkk for tips/triks?

MVH Frank

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble vekk dvdopptageren, hvordan er bildet da?

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med denne opptakeren er at den kommer forhåndsinnstilt med altfor mye støyreduksjon. Dette fører til at bildet blir veldig "glattet ut".

Når du spiller av en DVD, trykk på options knappen på fjernkontrollen. Velg deretter "Video Settings". I menyen har du da mulighet til å redusere støyreduksjonen, som nok vil hjelpe en del på bildet..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av pure cinema og DNR. Det er 2 stk ubrukelige funksjoner (i mine øyne). Var relativt misfornøyd med min pioneer i begynnelsen jeg også. Men etter å ha skrudd av dette samt surret litt med farge,kontrast og lys er jeg blitt meget meget fornøyd.

En annen ting du kan prøve er å koble til via komponent å kjøre progressiv scan istedet. Mange tv'er/ Spillere gir vesentlig bedre bilde via denne løsningen enn HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv/DVD

Skal prøve det med støyreduksjon. Ikke kommet så langt at jeg har fått lest i boka på DVD opptaker, men blir straks
    Mener og ha av pure Cinema og DNR, men skal dobbelsjekke...

Har ca samme bilde kvalitet på Analog Tv, som når jeg spiller av DVD med HDMI, dette er jo ganske rart, kansje itt bedre med dvd da, men ikke mye..

Har bestillt Digital Tuner fra Canal Digital, og bør vel kjøpe kalibrerings DVD ( fra Lefdal?) så, tv tittingen bør bli bedre.

Det som irriterer meg mest er som sagt DVD opptakeren,som gir dårlig bilde, hadde jo bedre bilde med gammel DVD og 32 Sony tv fra 2000:evil:

Men skal prøve meg litt fram som dere nevner, så får vi se.

Takker for svar, MVH¨
    Frank

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrast/lys osv

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Slå av pure cinema og DNR. Det er 2 stk ubrukelige funksjoner (i mine øyne). Var relativt misfornøyd med min pioneer i begynnelsen jeg også. Men etter å ha skrudd av dette samt surret litt med farge,kontrast og lys er jeg blitt meget meget fornøyd.

En annen ting du kan prøve er å koble til via komponent å kjøre progressiv scan istedet. Mange tv'er/ Spillere gir vesentlig bedre bilde via denne løsningen enn HDMI.
    Hvordan har du farge/kontrast og lys innstillt da? Skulle være en tråd her inne om pioneer, men finner den ikke tilbake, mener det sto oppsett der og, fra en engelsk side, med Pioner 427XA og div dvd spillerre/opptakere, men finner det ikke igjen, makan...

MVH Frank

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0