HD-E1 + PE8720 = "jordskjelv"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HD-E1 + PE8720 = "jordskjelv"

Prøver å sette min Toshiba HD-E1 til 1080i opp til projektoren (BenQ PE8720), men får bare et bilde som står og "rister". Noen som har vært borti samme problemet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor ikke bruke 720p? Du har null utbytte av å bruke 1080i mot 8720en din (du får faktisk mindre informasjon enn ved bruk av 720p)...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Lygren. Sett Toshibaen i 720p og bruk "Real" på 8720 i stedet for "Anamorphic".

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette funker helt fint hos meg. (med 1080i).. Mener også bildet ble bedre slik enn ved 720p. (marginale forskjeller, men inbiller meg så)

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet egentlig 1080i bare for morro skyld, men fikk altså ikke dette til å fungere. Om det er noe feil på spilleren/projektoren, så ønsker jeg jo å finne ut av dette, slik at jeg får rettet det opp.

Hvis jeg skal fore projektoren med 1080i materiale, så regner jeg med at det er mest hensiktsmessig å kjøre 1080i også på projektoren!? Ikke noe poeng å scalere om til 720p. Har ikke fått testet dette med noen annen kilde, så vet ikke hvor "feilen" ligger enda.

Noen som har opplevd det samme?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pj kjører vel 720p uansett hva du forer den med. Enten som oppskalert/nedskalert/real. Eller er jeg på bærtur ? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Pj kjører vel 720p uansett hva du forer den med. Enten som oppskalert/nedskalert/real. Eller er jeg på bærtur ? :-D
    Nei, det stemmer, en 720p projektor kan naturligvis ikke skalere til en oppløsning den ikke har. Har selv en 7700, og på den blir det best bilde med 720p fra HD E1.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Nei, det stemmer, en 720p projektor kan naturligvis ikke skalere til en oppløsning den ikke har. Har selv en 7700, og på den blir det best bilde med 720p fra HD E1.
    PE8720 støtter da 1080i. Det vil da være hensiktsmessig å kjøre 1080i ved bruk av 1080i materiale!?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, det er ikke hensiktsmessig å kjøre 1080i, ettersom din projektor ikke makter å deinterlace signalet og dermed reduserer oppløsning til 540P, og ikke minst får du en rekke artifakter som følge av ikke-fungerende deinterlacing. Kjører du 720P ut lar du spilleren deinterlace signalet til 576P (PAL), og oppskalere til 720P, som er en langt bedre prosess både mht artifakter og faktisk informasjon. På sone1-innhold gir 1080i deg en bitteliten fordel mht tilgjengelig informasjon 480P vs. 540P, men alle artifaktene gjør at du uansett får et bedre signal også der ved å sende signalet i 720P opp til projektoren...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nei, det er ikke hensiktsmessig å kjøre 1080i, ettersom din projektor ikke makter å deinterlace signalet og dermed reduserer oppløsning til 540P, og ikke minst får du en rekke artifakter som følge av ikke-fungerende deinterlacing. Kjører du 720P ut lar du spilleren deinterlace signalet til 576P (PAL), og oppskalere til 720P, som er en langt bedre prosess både mht artifakter og faktisk informasjon. På sone1-innhold gir 1080i deg en bitteliten fordel mht tilgjengelig informasjon 480P vs. 540P, men alle artifaktene gjør at du uansett får et bedre signal også der ved å sende signalet i 720P opp til projektoren...
    Jeg trodde PE-8720 ikke behandlet signalet i det hele tatt når det kom inn som 720p? Betyr dette at det er bedre å kjøre HD-signaler ut på 1080p til en PE-8720 enn 720p ut?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •