Prog vs Interlace ut på Philips 963SA vs Sony NS930...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prog vs Interlace ut på Philips 963SA vs Sony NS930...

Hulloen, har lest og lett men finner ikke svar :)

Har de siste dagene testet en lånt 963SA på mitt FPS (LCD) system... og da dukker det opp spørsmål...

- for meg virker det som om oppløsning på bildet synker når jeg switcher over til prog utg på komponent
    - dessverre blir det jo interlacinging uten... men skal det være slik? farger, kontrast osv. blir også forandret.
    - jeg får også endel ghosting som ikke er der når den kjører interlaced (alt skjer på samme kabel via komponent utgang)
    - projektoren påstår forøvrig også at PAL Prog kjøres ut i 480P/60, og ikke 576P/50...

Til slutt, jeg har sett litt på Sonys NS930 også, men finner SVÆRT lite tester/omtaler av denne... noen som har lenker? kommentarer? hvordan er denne opp mot 963SAn? Og hvordan er den på progressivt?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg denne (Sony 930) og synes den fungerer bra mot min Z2 projektor.

Test:
    http://www.whatvideotv.com/testbench...?reviewid=3023

Den er også testet i lyd og bilde nov 03:
    http://www.lydogbilde.no/render.asp?..._Magasinet#top
    (Det står ikke noe om testen på web, men det er dette bladet s.41)
    Den får 9 i karakter på bilde og 8 for lyd., 9 totalt.

BB

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt den opp til å kjøre PAL prog? Dvs valget i menyen på det stå: PScan: Unprocessed og IKKE 480p

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viste det seg at det var gammel FW på den boksen, så etter en oppgradering kom den opp som 575p/50 når den spilte PAL.

Men jeg er fortsatt på utkikk etter sammenligninger med Sony 930... litt surt å evt. kjøpe en slik "på måfå" for å finne ut at den var dårligere enn 963SAn... :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, dette er til å bli sprø av... leste nå nettopp at noen mente at Sony 730 "var bedre" en 930 fordi 730 hadde flere valg for deinterlaceren... (noe med at den i 930'n tripper på endel filmer)...

Hvordan er 930 på progressiv PAL og NTSC? Jeg vet 963sa ser pen ut så lenge man ikke har tekster på NTSC iallefall, og gjør en bedre jobb enn DRC saken i min Sony projektor...

... men det er så mye rart med Philipsen, som at den nekter å spille enkelte CD'er osv... ack...

... DVD spillere skulle vært standard "bibliotek" vare... slik at man kunne lånt dem med seg hjemme og testet orntli på eget utstyr...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppgradert til 930 i mitt oppsett, og synes den fungerer veldig bra. Nå har ikke jeg sammenlignet med andre progressive da...
    (Hadde Sony 905 før)

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riight, hvor kjøpte du spilleren? Ser ikke ut til at noen el-butikker har den i sortimentet...

Har du noen funksjon for å velge deinterlace modus? (Har hørt at dette finnes på 730 men ikke på 930...)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På komponent utgangen kan en velge mellom progressive og interlace. I progressive modus kan en velge "auto" (da finner den ut selv om kilden egentlig er 24 bilder pr sek film basert, eller om det er video materiale (25/30 bilder pr sek), eller så kan du sette den på "video" som tvinger den til å konverte alt som video kilder.

Her er manualen hvis du vil se mer info:
    http://www.sonydigital-link.com/manu...n&m=DVP-NS930V

http://194.7.100.75/manuals/3083191121.pdf

Kjøpte den på absolute hifi på Økern. De har den på Serviceavdelingen også. (Lag en egen tråd på prisjakt hvis du vil vite mer om hvor denne selges etc).

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, det jeg leste var at Sony 730 hadde flere valg via en knapp foran... der den blant annet kunne tvinge spilleren til film modus (den har visstnok en tendens til å droppe til video på enkelte filmer der den ikke skulle gjøre det?)

Har du sett prog ut fra Philipsen? Blir det et pent og ryddig (uten aliasing) prog bilde fra Sonyen? Personlig ble jeg mektig imponert over intro-scrollen i Star Wars Ep2 når jeg slo på progscan på philipsen...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett Philipsen.

Jeg fant manualen til 730P:
    http://194.7.100.75/manuals/3080594211.pdf
    Den er dessverre på fransk, et språk jeg ikke kan, men jeg klarte se at den har knapp i front for progressiv valg, og at den har flere valg i menyen også (auto, film og video - s. 19 og s.79). Men det ser ut som det kanskje bare gjelder NTSC (Det står ntsc i parentes???). Mulig dette gjelder den franske utgaven, tror den skal gi progressiv i PAL også.

Jeg synes bildet er rolig på sonyen min. Jeg kan teste SW ep2 hos meg og se hvordan det ser ut. Er det teksten som skroller du tenkter på?

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp :) Jeg har stort sett NTSC filmer så prog. film modus hadde vært en fordel for meg...

Tenkte på skrolleteksten i åpningen av SW 2 ja... kanskje mest synlig på Sone 1 NTSC da (pga 3:2 pulldown og slikt)?

Men det er så mye rart med Philips'n at jeg tror jeg bare må finne noe annet... eks. den nektet å skifte lag på ALIEN3 i går kveld... den bare frøs og hakket og hoppet... så fortsatte den 10 minuttere lengre ut i filmen... sukk...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min SW Ep2 er PAL, men kan teste den for det.

Hvor har du lest at 930 har problemer med film/video modus?

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det var fra en bruker på www.avforums.com som hadde byttet sin 930 til en 730... nå kunne jo dette enkelt vært fikset via en FW oppgradering, men sony er vel litt kjipe på slikt? (Philipsen oppgraderer man jo via en CDR plate etter å ha lastet ned fra nettet...)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt om at Sony'en kan oppgraderes på noen enkel måte selv nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du tatt en titt på SW EP2?

Et annet spørsmål med det samme, kan du slå av displayet på Sony'n? (Min gamle 715 kunne det... behagelig når man ser film i mørklagt rom...)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da, fikk testet min SW Ep2 (Sone 2 PAL). Det var helt glatt og fin bevegelse med komponent/progressivt.
    Jeg slo også over til S-video (interlace) for å sammenligne. Bildet var mye uroligere i kantene da.

Det er mulig å dimme displayen (Jeg har den dimmet til vanlig), en kan ikke slå det av såvidt jeg vet.

BB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •