Finnes det dvd spiller med oppskalering og...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det dvd spiller med oppskalering og...

Og støtter for exstern harddisk?
    Leste meg opp om lidl spilleren og fant vel ut at de kunne kjøre divx igjennom usb penn.

Hadde vært greit med en spiller som oppskalerer og spiller div filmfiler fra en hard disk. Ev. hd matreale som ikke trenger oppskalering.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål.

Min Oppo DV970HD har USB inngang i front og jeg kobler da fotoapparatet rett inn og kan se bilder på TV'en gjennom DVD spilleren.

note fra Oppo:
    The player does a 640x480 pixel down conversion. This due to the decoding chipset being designed for this resolution for the playback of image files.

Nå skal jeg jammen hjem og teste om jeg kan kjøre den eksterne harddisken med USB via DVD spilleren også. Skal teste bilder og lydfiler.

Kommer tilbake senere i kveld på resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Godt spørsmål.

Min Oppo DV970HD har USB inngang i front og jeg kobler da fotoapparatet rett inn og kan se bilder på TV'en gjennom DVD spilleren.

note fra Oppo:
    The player does a 640x480 pixel down conversion. This due to the decoding chipset being designed for this resolution for the playback of image files.

Nå skal jeg jammen hjem og teste om jeg kan kjøre den eksterne harddisken med USB via DVD spilleren også. Skal teste bilder og lydfiler.

Kommer tilbake senere i kveld på resultatet.
    Den er god, håper du får det til. Jeg er ute etter en løsning der man kan spille bilder, musikk og diverse store og små filmsnutter, Jeg har brukt en gammal xbox med 250 gb harddisk til nå, den spiller 99% av det jeg laster ned, men den er stygg, bråker og sliter med liten prosessor. Hadde gått an å oppgradere den med et skjermkort og en prosessor så hadde det ikke vært så ille.

En media pc frister ikke så mye heller, de bråker de oxo, så må man ut med minst 5000. Men jeg frykter at det er veien man må gå.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ikke

Oppo prøver å lese harddisken men finner ingenting.
    Sikkert pga forskjellige USB versjoner og/eller at det ikke er tilstrekkelig software til å lese direkte fra en harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ikke

Sikkert pga forskjellige USB versjoner og/eller at det ikke er tilstrekkelig software til å lese direkte fra en harddisk.
    Det var synd.....
    Jeg leste noe om en ny mediapc i nye vimenn. Lydløs og uten vifter. noe som resulterte i massive kjøleribber på siden. Pris ca 7k
    Skal finne ut mer nå.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve philips sin DVP5960. Etter litt leting fant jeg følgende:

"Finally I have had success in getting an external hard drive to work. I tried a different enclosure and a different hard drive. The 30GB I had originally tried was a 4200RPM and the USB port on the 5960 was not providing enough juice. It seems the slower spinning hard drives require a little more voltage. I tried a 5400RPM and it worked like a charm. Thanks for the heads up Bodyslide. "

Men du bør kanskje lese gjennom hele tråden da det kan være flere problemer. (stoppet etter side 2 )

VideoHelp.com :: View topic - Philips DVP5960 and USB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig spent på hvordan Yamaha sin nye DVD s-661 vil fungere med usb enheter. Den kommer med en USB port i front som støtter "direct playback of MP3/WMA/DivX®/JPEG from USB devices". Denne kommer i april, og jeg har allerede bestilt meg en fra komplett.

Står ikke noe om dvd eller hd materiell ei heller om hvilke devices, men hvem vet??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om yamhaen støtter divx/xvid over usb porten?
    Skal finne en dvd spiller til min bror

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ikke

Ingenting er bedre enn å korrigere seg selv

Selvfølgelig kan Oppo 970 og 980 lese fra ekstern harddisk via USB.
    Men det må være disker som er partisert. f.eks FAT og max 32gB pr partisjon, og en grense på 700 filer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •