Arcam Dv-139 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47

Tråd: Arcam Dv-139

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei
    Blir vel litt feil å sammenligne DV 139 mot 3930? DV 139 koster ca.27000.-
    og 3930 koster ca.1200.- Burde sammenlignes med A1XVA dersom det
    skulle være rettferdig.3930 ogv A1XVA er omtrent likestilte på bilde kvalitet
    i følge Secrets,men A1 er klart bedre lydmessig.
    3930 har samme audio DAC'er som 3910.Selv med bedre strømforsyning/ analoge kretser låter den vel mye som 3910.
    A1XVA har kraftigere strømforsyning/lyttebank og bedre DAC'er.Jeg har hatt 3910 i 2 år og oppgraderte til A1 og det var store forskjeller på
    analog avspilling fra SACD og DVD-A.Også digital avspilling fra CD og DVD
    var bedre enn med 3910.
    Mye av dette kommer etter min mening fra den kraftige oppbygningen av A1.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt feil å sammenligne DV 139 mot 3930?
    Det har du selvsagt rett i, men du skal ikke se bort fra at forholdet mellom Denon A1XVA og Arcam DV-139 er det samme; Denon er litt bedre på bildegjengivelsen enn Arcam, mens Arcam er best som lydkilde. Jeg har hatt den gamle Denon DVD-A1XA, og den var ingen super CD-spiller. Den låt til dels "mekanisk" og en rufsete øvre mellomtone som gjorde det vanskelig å spille høyt uten at det låt "hardt" (analogt). Ut fra det jeg har hørt om Arcam DV-139, skal den være mer oppløst i diskanten og har en varmere mellomtone enn Denon. Men det gjenstår selvsagt å se gjennom de tilbakemeldinger vi får gjennom denne tråden.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Mine lytteinntrykk er stort sett basert på multikanals SACD og DVD-A avspillt analogt gjennom prosessoren.Kjøpte A1XVA nettopp for å få bedre lyd på disse formatene,og det fikk jeg til gangs.:-D Som en bonus ble avspilling digitalt fra CD/DVD til prosessor også bedre,med dypere og bedre definert bass,uten at jeg har forandret noen innstillinger.Dette tror jeg er
    fordi A1XVA er så kraftig oppbygd og derfor fungerer godt som drivverk også.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min A1XV kunne ikke måle seg med DV139, hverken når det gjaldt lyd eller bilde. A1XVA er vel ikke oppgradert på lydsiden i forhold til A1XV? Som CD-spiller blir den rimelig flau i forhold til DV139. Jeg oppgraderte fra A1XV til SA-11 på lydsiden, og nå har jeg en DVD-spiller som overgår sistnevnte. Det er selvsagt små marginer her, men Arcam'en har større "lydrom", takket være en holografi som Denon spilleren kan se langt etter. Når det gjelder fundament i bassområdet er ikke A1XVA akkurat noen referanse. Denne kan på ingen måte måle seg mot SA-11, og DV139 plasserer seg et sted mellom disse to (litt nærmere SA-11 kanskje).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hadde et lite uhell i går under programeringen av fjernkontrollen. Plutselig virker ikke fjernkontrollen til spilleren, virker på alt det andre jeg har programert. Koden som står oppført som standard Arcam kode i bruksanvisningen (0762) får jeg ikke lagt inn. Søkte med fjernkontrollen og fant en kode som virker på noen knapper.
    Lurte derfor på om Gorm eller andre som har den kunne finne ut hvilken kode som er på deres fjernkontroll. Finner ut dette ved å trykke DVD, holde SHIFT nede til power blinker to ganger, trykk 9 9 0. Rett fjernkontrollen mot spilleren, trykk så 1, tell antall blink i power-knappen. Gjør så det samme med 2, 3 og 4.
    Lyser HDMI logoen i displayet på spilleren hele tiden eller bare når HDMI utgangen er aktiv, når skjerm/projektor står på den utgangen? Mente logoen lyste hele tiden, men nå lyser den bare når skjermen står på inngangen hvor jeg har HDMI ledningen koblet til.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koden sier 0762

HDMI logoen lyser bare når DVD-spilleren er koblet til en fremviser via HDMI-kabel. Napper jeg ut HDMI-kabelen i "projektor enden" slukker logoen umiddelbart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar. Det er den koden som også står i bruksanvisningen. Merkelig at jeg ikke får lagt den inn. Når jeg resetter DVD-knappen så får jeg koden 0533, burde vært 0762 som er fabrikkinnstillingen.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Trond B. Hvordan er du fornøyd med Arcam så langt? (gjerne i forhold til din gamle spiller, Marantz dv-9600?)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer selv på å bytte ut DV-9600 med Arcamen, og SA-15 med SA-11 - liker ikke å putte alt men spiller av inn i en maskin hele tiden. Men synes dog det kanskje blir litt drøyt å bytte ut dv-9600 nå i HD tider, skal ha peng til annet også og er ikke så peternet på bilde, er snakk om temmelig svimlende summer - selv om det hadde vært veldig fristende å ha top of the line. Men begynner ikke bildeprosessering i pj'er (i øvre sjikt) å bli ganske brukbar også da?

Blir kanskje OT, men Gorm; hvilke forskjeller vil det være hvis jeg bytter ut SA15 med SA11?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Blir kanskje OT, men Gorm; hvilke forskjeller vil det være hvis jeg bytter ut SA15 med SA11?
    Se innlegg #9, Gorm har svart på det det. I tillegg så er SA-11 fullbalansert som man kan dra nytte av hvis man har en fullbalansert forsterker. Ifølge mange så er forskjellene mellom SA-15 og SA-11 ikke verdt prisforskjellen, men det beste er å teste det selv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, Trond B. Hvordan er du fornøyd med Arcam så langt? (gjerne i forhold til din gamle spiller, Marantz dv-9600?)
    Er veldig godt fornøyd så langt selv om fjernkontrollen har slått seg litt vrang (har muligens vært litt for ivrig til å trykke på div. koder). På bildet så klarer jeg ikke å se så store forskjeller på min flatskjerm. Kanskje letter å se ved bruk av projektor på større lerett? Etter min mening meget bra bilde på både DV139 og DV9600.
    Meget bra fjernkontroll på DV139 (helt til den sluttet å virke ordentlig på DV139!) med meget bra rekkevidde og styrer alt jeg har av annet utstyr perfekt. Fungerer så bra at jeg solgte min Logitech Harmony 885.
    Når det gjelder lydsiden så er det heller ikke enorme forskjeller på SACD og DVD-A mellom de to. Den største forskjellen er vel som CD-spiller hvor DV139 er klart best. Vil si at DV139 er mere oppløst og har større "rom" mens DV9600 heller litt mere mot det varme med litt fremheving av den nedre delen av frekvensområdet.

Lurer selv på å bytte ut DV-9600 med Arcamen, og SA-15 med SA-11 - liker ikke å putte alt men spiller av inn i en maskin hele tiden. Men synes dog det kanskje blir litt drøyt å bytte ut dv-9600 nå i HD tider, skal ha peng til annet også og er ikke så peternet på bilde, er snakk om temmelig svimlende summer - selv om det hadde vært veldig fristende å ha top of the line. Men begynner ikke bildeprosessering i pj'er (i øvre sjikt) å bli ganske brukbar også da?

Hvis du bytter ut DV9600 med DV139 så har du ikke bruk for SA-15 lenger etter min mening.
    Synes personlig at SA-11 fortsatt er bittelitt bedre enn DV139 som CD-spiller. Har desverre ikke hatt tid til å sammenligne noe særlig enda på CD, men det er snakk om minimale forskjeller.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette får meg nesten til å lure på om jeg burde ha kjøpt en DV139 istedenfor CD36. Tenke aldri at 139'en kunne være like god eller bedre enn CD36..

Noen som har prøvd disse mot hverandre?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er veldig godt fornøyd så langt selv om fjernkontrollen har slått seg litt vrang (har muligens vært litt for ivrig til å trykke på div. koder). På bildet så klarer jeg ikke å se så store forskjeller på min flatskjerm. Kanskje letter å se ved bruk av projektor på større lerett? Etter min mening meget bra bilde på både DV139 og DV9600.
    Meget bra fjernkontroll på DV139 (helt til den sluttet å virke ordentlig på DV139!) med meget bra rekkevidde og styrer alt jeg har av annet utstyr perfekt. Fungerer så bra at jeg solgte min Logitech Harmony 885.
    Når det gjelder lydsiden så er det heller ikke enorme forskjeller på SACD og DVD-A mellom de to. Den største forskjellen er vel som CD-spiller hvor DV139 er klart best. Vil si at DV139 er mere oppløst og har større "rom" mens DV9600 heller litt mere mot det varme med litt fremheving av den nedre delen av frekvensområdet.

Hvis du bytter ut DV9600 med DV139 så har du ikke bruk for SA-15 lenger etter min mening.
    Synes personlig at SA-11 fortsatt er bittelitt bedre enn DV139 som CD-spiller. Har desverre ikke hatt tid til å sammenligne noe særlig enda på CD, men det er snakk om minimale forskjeller.
    Takk for svar! Når jeg leste gjennom tråden en gang til så jeg innlegget til Gorm.
    Planen er/var å evt bytte ut dv-9600 med Arcamen og SA-15 med SA-11. Men etter nærmere ettertanke så er det egentlig bare tull å bytte ut 9600'en, iallfall i nåværende oppsett siden jeg kun kjører det på en AE-700, og da egentlig ikke får utnyttet potensialet i spilleren og skal ha penger til BD spiller med tiden også. Til ren cd avspilling blir det kun gjennom cd spiller, og tror da det er like greit å gå for kun SA-11 Jeg savner mer fundament og informasjon i bunn og oppløsning i toppen, og lurer da på om SA-11 er veien å gå!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller selge både DV9600 pluss SA-15 og kjøpe DV139? Dette er også en mulighet hvis du har anledning til å prøve DV139 hjemme først.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det TrondB

Men er ikke så lysten på å putte alt som skal spilles av inn i en spiller, den blir så fort slitt ut da. Har ikke noe spesielt å pirke på på DV-9600 heller bortsett fra de-interlacingen, tror heller jeg da legger de pengene i pj og BD spiller av godt kaliber. Blir veldig dyrt å ha top of the line all the way

Liker å ha dedikert cd spiller til stereolytting, og heller bruke dvd spiller til å spille av film og andre format. Sikkert et sært prinsipp, men men.

Skal ikke besudle tråden mer, men vil takke for innspill og svar!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig sjøl. Liker å ha en dedikert CD-spiller. Er litt usikker på driftssikkerheten på Arcam. Tror neppe den er så god som hos japsene som f. eks. Marantz som "aldri" går i stykker. Husker med skrekk og gru engelske biler fra 60 og 70 tallet!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er litt enig sjøl. Liker å ha en dedikert CD-spiller. Er litt usikker på driftssikkerheten på Arcam. Tror neppe den er så god som hos japsene som f. eks. Marantz som "aldri" går i stykker. Husker med skrekk og gru engelske biler fra 60 og 70 tallet!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke så lysten på å putte alt som skal spilles av inn i en spiller, den blir så fort slitt ut da.
    Ikke for å være ufin, men dette er et syltynt argument. Dersom det var meningen at du skulle ha dette produktet helt til du "hopper i penalet" kan jeg skjønne det, men når utskiftingsfrekvensen på de som frekventerer dette forumet er som den er, skal du jaggu mishandle spilleren godt før den begynner å bære preg av den slitasjen du skisserer.

At det er noe ved å ha en dedikert CD og DVD-spiller kan jeg forstå. Men det er ut i fra at en CD-spiller oftest gjør den beste jobben. Gjør DV-139 en like god eller bedre jobb enn min SA-15, så blir den solgt......

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ikke for å være ufin, men dette er et syltynt argument. Dersom det var meningen at du skulle ha dette produktet helt til du "hopper i penalet" kan jeg skjønne det, men når utskiftingsfrekvensen på de som frekventerer dette forumet er som den er, skal du jaggu mishandle spilleren godt før den begynner å bære preg av den slitasjen du skisserer.

At det er noe ved å ha en dedikert CD og DVD-spiller kan jeg forstå. Men det er ut i fra at en CD-spiller oftest gjør den beste jobben. Gjør DV-139 en like god eller bedre jobb enn min SA-15, så blir den solgt......
    Det er jeg enig i Anfield, men jeg ser ikke noe særlig vits i å putte så mange kroner i enda en dvd spiller som jeg akter å ha en veldig god stund siden vi nå er på vei inn i HD, og BD spiller skal spanderes på (skal ha råd tile begge deler). Prioriteringer må skiftes litt på nå som tiden går, og da prøver jeg å disponere pengene best mulig slik at jeg kan ha systemet i en periode uten vesentlige oppgraderinger siden penger må legges i på andre områder også hvis du skjønner hva jeg mener. Det er bare (den kommende) situasjonen jeg vurderer utifra, og liker å ha cd mediet for seg selv, og tror jeg vil bli meget fornøyd med SA-11. Hadde jeg hatt masse penger skulle jeg gjerne oppgradert til DV139, men er student og forleøpig kun en alminnelig entusiast, og prøver å gjøre noe med de største flaskehalsene i systemet . Og da blir pj, BD spiller, HD prosessor og skikkelig cd spiller prioritert.

Ville bare svare på innlegget slik at du forstår hvilket utgangspunkt jeg vurderer utifra.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt masse penger skulle jeg gjerne oppgradert til DV139, men er student og forleøpig kun en alminnelig entusiast, og prøver å gjøre noe med de største flaskehalsene i systemet .
    Er vel ikke helt sikker på om jeg vil karakterisere forskjellene mellom SA-15 og SA-11 som en "flaskehals"... ;-)

Nok om det, over til DV139 igjen.....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •