HTPC vs. avspillere som DVD/CD/DVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC vs. avspillere som DVD/CD/DVR

Jeg er ikke engang fersk i HTPC-land. Jeg vet ingenting. Har nå et behov for å spare plass. Det jeg har lyst på er en HTPC som fyller mine "krav" som kort fortalt er en HTPC som gjør det en CD-spiller, DVD-spiller, DVD-opptaker, TV-mottaker, og en PC gjør, alt i en boks. Og lyd og bilde som kommer ut skal være best mulig og kompatibelt med fremtidens format. Ønsker også å at bildet på PJ skal kunne zoomes på den måten at hele bildet vises. Jeg har en PJ som kutter litt i billedkanten. Altså ikke noen av kantene beskjæres uten at det går utover billedkvaliteten.

Dette er produktbeskrivelsen jeg fikk på maskinen:

CPU: Socket 775, 3 GHz
    Minne: 1GB DDR400/333
    Harddisk: 250 GB SATA
    Hovedkort: Intel D915POM microBTX
    Grafikk: ATI X300LE med 128MB TV ut (PCI Express 16x)
    Lyd: Intel High Definition Audio. 8 kanals audio via RCA plugger (24bit/192 KHz) analoge og digitale utganger
    CD/DVD: CD/DVD+/-/RW combo drive (Dual Layer)
    WLAN: Intel Pro/Wireless 2200bg
    LAN: Intel Pro 10/100 wired LAN (100Mbit)
    Modem: 56K analog
    Annet: Dual TV tuner (PVR), FM Radio tuner
    Dimensjoner: B 428mm x D 392mm x 102mm

Kan ikke skjønne annet enn at dette er en enkel biff for dere som kan HTPC? Hva skal man betale for noe sånt? Er det bra nok. Er det andre ting jeg må ta hensyn til så si ifra.

Takker for all hjelp

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det første jeg ville gjort med det oppsettet var å erstatte gfx og lydkortet

Grafikkortet ville jeg erstattet med et som støtter HDCP slik at man kan spille av hdsignaler på htpcen. Har selv tenkt på et radeon x1600 uten vifte, ikke helt bestemt meg.

Så ville jeg satt i et kvalitetslydkort, du er jo trossalt på AVforum, så du må jo ha litt bra lyd :P
    ESI , Onkyo er noen av de som leverer bra lydkort til pc.
    Har Echo MIA MIDI nå, men kjører bare stereo, men når jeg skal bygge HTPC blir det ESI Juli@ med 24bit@192khz. Den har en veldig bra DAC og megetbra hvis du skal kjøre analogt ut. kan også kjøre coax og optisk ut også. koster litt over 1k

EDIT:
    var litt for rask å lese :P

ta en tur innom komplett og psdata, se hva slags priser de har på htpcer. Der kan du selv komponere hva du vil ha så bygger de den til deg

men kan ikke tenke meg at det oppsettet er verdt mer enn 5-6000.
    Det er jo en gammel cpu mener jeg, og forholdsvis treg ram og gammelt grafikkort

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •