Opptak fra tv med DVD-opptaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak fra tv med DVD-opptaker?

Hei!

Skal kjøpe DVD-opptaker og leser litt om dette på nettet. Det viser seg at man ikke kan ta opp fra tv på en annen kanal enn den man ser på. Stemmer dette med samtlige opptakere?

Det er jo ofte jeg så på en kanal og tok opp fra en annen med VHS-spilleren jeg hadde (den har nå tatt kvelden).

Jeg har tittet litt på 2 forskjellige DVD-opptakere, begge med 250 GB HD. LG HDM RH199H (ca 4.000,-) og Pioneer DVR645HS (ca. 5.000,-). Begge har de på El-kjøp. Da jeg har fått et gavekort fra El-kjøp så jeg har ikke så veldig lyst til å kjøpe DVD-opptaker noe annet sted.

Setter veldig pris på svar og kommentarer på DVD-opptakerene.

Mvh
    Haakon

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette stemmer ikke med tanke på alle HDD opptakere.

Du må rett og slett bare spørre eller lese deg til hva de forskjellige spesifikasjonene betyr og deretter sjekke..

De fleste opptakere har faktisk mulighet til å ta opp en kanal mens du ser på noe annet. Det som avgjør om dette er mulig er om opptakeren har en eller to tunere.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha 2 tunere om du skal se et program på en kanal og ta opp fra en annen kanal

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haaham
    Hei!

Skal kjøpe DVD-opptaker og leser litt om dette på nettet. Det viser seg at man ikke kan ta opp fra tv på en annen kanal enn den man ser på. Stemmer dette med samtlige opptakere?

Det er jo ofte jeg så på en kanal og tok opp fra en annen med VHS-spilleren jeg hadde (den har nå tatt kvelden).

Jeg har tittet litt på 2 forskjellige DVD-opptakere, begge med 250 GB HD. LG HDM RH199H (ca 4.000,-) og Pioneer DVR645HS (ca. 5.000,-). Begge har de på El-kjøp. Da jeg har fått et gavekort fra El-kjøp så jeg har ikke så veldig lyst til å kjøpe DVD-opptaker noe annet sted.

Mvh
    Haakon
    Spørs om det er så lurt å bruke mye penger på en DVD opptaker... Tenker da på kommende digital bakke nettet med mere... etterhvert vil de analoge tv sendingene stoppe og alle kanaler sender digitalt.. da vil ikke en dvd opptaker kunne ta opp disse. Om du er tilknyttet kabeltv nett og eller parabol så finnes det idag eller kommer om kort tid bokser med innebygget hard disker som kan ta opp kanaler... usikkert om en kan se på en kanal på tv'n og samtidig ta opp en annen kanal med disse boksene...
    Derimot vil jeg tro at å ha en mediasenter pc har noe for seg da disse kan oppgraderes med nye kort/digital dekoder for å kunne ta imot digitale sendinger, mpeg 4 som ganske sikkert vil komme etterhvert... Jeg selv vurderte sterkt å kjøpe meg hard disk opptaker, men droppet det da jeg fant ut av disse tingene.
    Hvor lenge de analoge tv sendingene vil vare er jeg noe usikker på.. kanskje til 2012, muligens kortere på kabel tv nettet da disse er på full fart inn på digitale sendinger.. analoge bakkenettet skal iallefall vare til 2012 forstår jeg.. muligens lenger..

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en Pioneer DVR 540H-S (Kjøpt på ELKJØP) og den har reddet Ski VM for meg

Den har egen Tuner (det har de vel alle), men jeg har egen Parabol, så jeg er altså nødt til å ta opp det jeg ser..., For de som har i tillegg egen antenne, vil du kunne se på en kanak (via dekoder) og ta opp noe annet (via tuner). Uansett, dette er greir da. Pioneer kan ta opp en kanal og du kan spole frem og tilbake mens den tar opp (spool over all reklame er greit...)

Gå for Pioneer (har ennå ikke åpna brukerboka...) og jeg kan ikke skille orginal kilde fra opptak og den er helt stille mht. disk / vifte lyd..)

/L

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haaham
    Hei!

Mvh
    Haakon
    Bruker du dvd-opptakeren som en vanlig vhs-spiller (antannekabel fra vegg/tak inn i opptaker så til tv) så kan du se på noe annet enn du tar opp. Bruker du dekoder (kabel/parabol) så må den inneholde 2 tunere for at dette skal være mulig. Dette fordi tuneren i opptakeren din da ikke benyttes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •